Už PVM lengvatos palaikymą iš partijos išspirtam Majauskui – tūkstantinė verslo atstovų parama mero rinkimuose

Prieš 1 metus 56

Mykolas Majauskas dėl palaikymo ilgesnei pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatai maitinimo sektoriui buvo išmestas iš partijos, o dabar šio verslo atstovai finansuoja Vilniaus mero posto siekiančio politiko rinkimų kampaniją. LRT RADIJUI pats M. Majauskas tvirtina – taip verslininkai siekia ne atsidėkoti už jiems palankius sprendimus, o tiesiog išreiškia jam pasitikėjimą. 


Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) internetiniame puslapyje nurodoma, jog iš viso M. Majauskas rinkimų kampanijai yra surinkęs daugiau nei 45 tūkst. eurų. Iš jų 6 tūkst. eurų jam paaukojo Aurelijus Jasevičius – prekės ženklą „iLunch“ valdančios bendrovės „Inovatyvūs restoranai“ įkūrėjas ir direktorius.

LRT RADIJUI verslininkas teigia tokios paramos nevertinantis kaip atsidėkojimo už PVM lengvatą – jis tiesiog palaiko M. Majausko poziciją dėl verslo.

„Patiko arba priimtinas labai požiūris bendrai į tą viešojo maitinimo verslą – toks drąsus ir užtikrintas, kas ir paskatino [paremti]. Tokie drąsūs sprendimai ir matymas ne tik ekonominių patyrimų dėl lengvatos pratęsimo, bet ir pamatymas pliusų. [Tai] ir davė tokio aiškumo ir supratimo, kad atsiranda žmonių su kitokiu požiūriu.

Čia yra kaip ir mano asmeninis sprendimas, bet nepasakysiu, kad nebuvo tos minties, kad turėtų būti parama ir bendrai. Bet mes galime tik asmeniniu savo sprendimu daryti“, – tvirtina A. Jasevičius.

M. Majausko rinkimų kampanijai aukoja ir dirbantieji „Amber food“ grupėje, kurios akcininku anksčiau buvo ir Kauno meras Visvaldas Matijošaitis. Ši bendrovė valdo tokias kavines, kaip „Charlie Pizza“ ir „Katpedėlė“. 2 tūkst. eurų M. Majauskui paaukojo grupės Transporto ir statybų skyriaus vadovas Stanislovas Andrijauskas, o 3 tūkst. eurų – grupės rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė.

Pastaroji LRT RADIJUI pateiktame komentare raštu pažymėjo taip: „jokia paslaptis, kad man patiko jo pozicija ir argumentai diskusijoje dėl PVM lengvatų mūsų industrijai. Tuomet ir atkreipiau dėmesį į šį politiką. Asmeninius pinigus aukojau ne kaip „atsidėkojimą“, o skatinama noro, kad sostinės mero vietą užimtų žmogus, kuris girdi mūsų industrijos bėdas“.

Pats M. Majauskas, LRT RADIJO paklaustas, ar tokią tūkstantinę paramą vertina kaip atsidėkojimą, teigia, jog tai visgi yra verslo jam išreiškiamas pasitikėjimas.

„Aš vertinu kaip pasitikėjimą, jog girdžiu žmones ir sugebu priimti sprendimus savarankiškai. Ir kviečiu prisidėti visus – tiek iš maitinimo sektoriaus, tiek iš viešbučių sektoriaus, tiek iš kitų sektorių žmones, kurie dirba smulkiame ir vidutiniame versle, – prie nepriklausomo, nepartinio kandidato į Vilniaus merus kampanijos“, – komentuoja politikas.

Šiai dienai surinktą per 40 tūkst. eurų sumą M. Majauskas tikisi iki rinkimų padvigubinti.

Mykolo Romerio universiteto (MRU) docentas, politologas Vytautas Dumbliauskas tokią paramą vertina „kaip psichologinę kompensaciją ponui Majauskui“ ir primena, kad jei visgi konservatoriai nebūtų išmetę M. Majausko iš partijos, jis, matyt, nebūtų kandidatavęs į merus ir tuomet tiesioginės verslo atstovų paramos jam nebūtų reikėję.

Visgi, V. Dumbliausko tikinimu, toks aukojimas yra bandymas apeiti įstatymus, nes juridiniai asmenys negali teikti paramos ir tuomet paramą verslo atstovai teikia kaip fiziniai asmenys.

„Bando apeiti tą draudimą, paremti kitaip, jeigu tik įmanoma, (...) naudojamos visos tos legalios, teisėtos priemonės, kurios neužtraukia atsakomybės. Tai jeigu tokia priemone neužsitrauki atsakomybės, lieka tik moralinis vertinimas, reputaciniai dalykai. Tai irgi ne paskutinėje vietoje demokratinėje visuomenėje. Bet, matyt, dažnai reputacija truputį paliekama nuošaly, svarbiausia tikslas – šiuo atveju, pasiekti valdžią“, – aiškina MRU docentas.

Remiantis VRK puslapyje pateikiama informacija, verslo atstovai kaip fiziniai asmenys aukoja ir Liberalų sąjūdžio į merus keliamiems kandidatams.

Kito kandidato į Vilniaus miesto merus – Artūro Zuoko – rinkimų kampaniją remia jo atstovaujama Laisvės ir teisingumo partija. Ši paaukojo 20 tūkst. eurų. Pats kandidatas savo kampanijai yra paskyręs 6 tūkst. eurų sumą.

Konservatorių partija Vilniuje rinkiminėms kampanijoms savo ruožtu paaukojo 100 tūkst. eurų, dar 52 eurais prisidėjo privatus asmuo Vytautas Bučelis.

Yra ir tokių kandidatų, kurie VRK nepateikia informacijos, kokių ir iš ko aukų yra surinkę. Pavyzdžiui, tokių duomenų neskelbia ir „Vieningas Kaunas“, su kuriuo į merus kandidatuoja dabartinis Kauno meras V. Matijošaitis.

Politologas V. Dumbliauskas įsitikinęs, jog toks delsimas skelbti aukas yra tam tikra politikų taktika, kai nenorima, kad žiniasklaida ir rinkėjai spėtų iki rinkimų išsiaiškinti, kas juos remia.

Pati VRK teigia, kad laiko pranešti apie aukas dar yra – tą galima padaryti netgi po rinkimų.

Viso reportažo klausykitės LRT RADIJO laidos „60 minučių“ įraše.

Parengė Aistė Turčinavičiūtė.


Skaityti visą pranešimą