Skuodis: pasvarstymų apie rusiškų bėgių ardymus nelaikau rimtais

Prieš 1 metus 75

Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikina, kad Vyriausybė ir „Lietuvos geležinkeliai“ šiuo metu skiria daugiausiai dėmesio europinio standarto, siauresnės geležinkelio vėžės Lietuvoje plėtojimui, tačiau planų ardyti platesnės, rusiškosios vėžės, nėra.

„Faktas, kad Lietuvoje siauresnės vėžės bus daugiau. Kiek daugiau, mums yra svarbiausias dalykas kalbėtis su Vakarais. Šiandien mūsų integracija pasibaigia ties Kauno intermodaliniu terminalu ir tai yra pakankamai lėta vėžė, kurioje net nėra signalizacijos sistemų, kurias mes dar diegsime, kad galėtume daugiau traukinių gabenti“, – Eltai teigė M. Skuodis.

„Šiuo metu visas Vyriausybės, LTG dėmesys yra į europinio standarto vėžės išplėtojimą, tai yra tai, apie ką daug kas kalba, tiesiog tai yra daroma ekonomiškai pagrįstu būdu, įskaitant ir geopolitines priežastis. O įvairiausi pasvarstymai apie ardymus ir panašiai, jų nelaikau rimtais vien dėl pasirinktos retorikos“, – pridūrė jis.

Ministras aiškino, kad užbaigus „Rail Baltica“ projektą ir europinę greitąją vėžę į Klaipėdą, Lietuva jau bus pakeitusi savo geležinkelių sistemą, ją pilnai integruodama su Vakarais.

„Pagrindinis mūsų dėmesys dabar yra europiniam standartui, na, o kalbant apie visą kitą tinklą, tuos sprendimus tam tikrus, kuriam tinklui kiek skirsime dėmesio, juos reikės priimti. Esmė, kad šie sprendimai yra ne apie penkerių metų laikotarpį, ne apie dešimties, bet praktiškai apie penkiasdešimties metų laikotarpį“, – tvirtino M. Skuodis.

ELTA primena, kad Europos Komisijai pateikus ketvirtojo sankcijų paketo aiškinamąsias gaires, pagal kurias Rusijai leidžiama geležinkeliais per Europos Sąjungos teritoriją gabenti sankcionuotas prekes į Kaliningradą, jei šios nenaudojamos kariniams tikslams, Lietuvos viešojoje erdvėje pasigirdo siūlymų išardyti rusiškąją geležinkelio vėžę, kuria šie kroviniai Lietuvos teritorija vežami į Rusijos eksklavą.

Ši vežė yra platesnė nei naudojama ES.

Prieš EK pateikiant išaiškinimą, Lietuva nuo birželio 17 d. neleido į Kaliningradą iš Rusijos savo teritorija gabenti plieno bei juodųjų metalų, o nuo liepos 10 d. – cemento, alkoholio ir įvairių prabangos prekių.

Skaityti visą pranešimą