„Šiuo metu abonentas nepasiekiamas“: į Kauno klinikas užsiregistruoti panorusi kaunietė atsimušė tarsi į sieną, įstaiga tikina – linijos apkrautos

Prieš 1 metus 79

Kaunietė Stasė nusivylusi, kad neįmanoma užsiregistruoti pas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Kauno klinikų Ambulatorinės diagnostikos centro specialistus. Skambindama nurodytais numeriais ji išgirsta, kad abonentas – nepasiekiamas, o jei ir pavyksta prisiskambinti, tenka laukti 20 ar daugiau minučių, po kurių prašoma susisiekti vėliau. Kauno klinikų atstovės teigimu, pakeitus registracijos sistemas, žymiai padaugėjo skambinančiųjų. Ji pasiūlė kelias išeitis ir pridūrė, kad netrukus dirbs daugiau žmonių, todėl padėtis turėtų pagerėti.

Į LRT GIRDI kreipėsi kaunietė Stasė, kuri teigia, kad niekaip negali prisiskambinti į LSMU Kauno klinikų Ambulatorinės diagnostikos centro registratūrą ir užsiregistruoti pas specialistus.

„Skambinant nurodytais numeriais pasigirsta: „Šiuo metu abonentas nepasiekiamas.“ Ir tai tęsiasi nuolat, o jei atsiranda šaukimo signalas, pasiklausius muzikėlės apie 20 min. ir daugiau, paprašo paskambinti vėliau“, – rašė Stasė.

Anot jos, užsiregistruoti internetu pas specialistus irgi neįmanoma: rodo tuščią eilutę, o tai reiškia, kad nėra laisvų vietų.

„Laisvų numeriukų kitam mėnesiui atsiras neaišku kurią dieną, tai, matyt, reikia budėti, jungtis kasdien ir sekti, kada atsiras“, – pridūrė kaunietė.

Stasė minėjo, kad į šį Kauno klinikų centrą kreipiasi pacientai ir iš kitų rajonų ir mano, kad su šia problema susiduria daug pacientų, ypač pagyvenusių, kuriems sudėtinga rasti pagalbą.

Jei atsiranda šaukimo signalas, tai pasiklausius muzikėlės apie 20 min. ir daugiau, paprašo paskambinti vėliau.

Stasė

Lengviau prisiskambinti popiet

Kauno klinikų Pacientų aptarnavimo centro vadovė Ligita Patapavičienė apgailestauja, kad pacientams kyla sunkumų registruojantis pas Kauno klinikų gydytojus specialistus. Tačiau ji pasakojo, kad pakeitus registracijos sistemas, padaugėjo gyventojų, kurie nori užsiregistruoti.

„Pakeitus anksčiau naudotą sergu.lt sistemą į naująją išankstinę pacientų registracijos sistemą (IPR) (ipr.esveikata.lt), padidėjo besiregistruojančiųjų telefonu skaičius. Skaitmeninė skambučių sistema sudaro laukiančių skambintojų eilę, bet net ir ši technologija nesugeba apdoroti padidėjusio skambučių skaičiaus, todėl pacientų atstovai susiduria su apkrautomis telefonų linijomis. Didžiausias užimtumas būna tada, kai skelbiama pacientų registracija kitam mėnesiui“, – LRT.lt perduotame komentare teigė L. Patapavičienė.

Ji taip pat sakė, kad šiuo metu Kauno klinikų registratūrose dirba beveik 70 darbuotojų ir iki šiol atskiros skambučių registratūros nebuvo. Tai reiškia, kad darbuotojai, kurie atsiliepia į užsiregistruoti norinčių pacientų skambučius, taip pat aptarnauja ir į registratūras atėjusius žmones.

„Per metus Kauno klinikose suteikiama daugiau nei 1,2 milijono ambulatorinių paslaugų. Dauguma pacientų į jas užsiregistruoja telefonu ir tik nedidelė dalis internetu arba atvykę į Kauno klinikas. Be to, pacientai į registratūras skambina ne tik norėdami užsiregistruoti, bet ir pasitikslinti informaciją“, – aiškino gydymo įstaigos atstovė.

L. Patapavičienės teigimu, kol kas skambučių srautas išlieka intensyvus visą registratūrų darbo laiką, bet pastebima, kad prisiskambinti tampa kiek lengviau po pietų.

„Siekdami išvengti eilių, raginame visus galinčius savarankiškai registruotis IPR sistemoje (ipr.esveikata.lt). Čia skelbiami visi laisvi konsultacijų laikai, kuriuos gali pasiūlyti registratorės telefonu, išskyrus tuos atvejus, kai pacientai turi registracijos pirmenybę – „žaliojo koridoriaus“ pacientai, kuriems pirmą kartą įtariamas arba patvirtintas onkologinis susirgimas. Šie pacientai turėtų skambinti atskirais registratūros numeriais, kurie nurodyti Kauno klinikų internetiniame puslapyje“, – nurodė Kauno klinikų atstovė.

Skaitmeninė skambučių sistema sudaro laukiančių skambintojų eilę, bet net ir ši technologija nesugeba apdoroti padidėjusio skambučių skaičiaus.

L. Patapavičienė

Ruošia naują skambučių centrą

Nauji registracijos laikai, anot L. Patapavičienės, paskelbiami iš karto, patvirtinus konsultuojančių gydytojų darbo grafiką. Gydytojų darbo laikai paskirstomi atsižvelgiant į jų darbo laiką ambulatoriniuose padaliniuose ir kiekvienai konsultacijai reikalingą laiką, kuris reglamentuojamas Sveikatos apsaugos ministerijos teisės aktais.

„Suprantame, kad šiuo metu pacientų, norinčių konsultuotis Kauno klinikose, yra labai daug. Deja, negalime priimti visų pacientų iš karto, daliai jų tenka registruotis vėliau“, – pridūrė pašnekovė.

Be to, pasak jos, siekiant spręsti šią problemą ir palengvinti registraciją pas specialistus, Kauno klinikose įkurtas Pacientų aptarnavimo centras. Tikimasi, kad tai leis sparčiau, patogiau ir sklandžiau aptarnauti pacientus. Be to, rugpjūtį gydymo įstaigoje duris atvers naujas modernus skambučių centras, kuriame dirbs 24 specialistai, paruošti pagal aukšto lygio mokymų programą.

„Centro pagrindinis uždavinys – greitai atsiliepti į paciento skambutį ir suteikti jam reikalingas paslaugas: vieno skambučio metu užregistruoti pas visus reikalingus Kauno klinikų gydytojus, atšaukti registraciją, jei negalės atvykti, arba pasiklausti jam aktualios informacijos“, – aiškino Kauno klinikų Pacientų aptarnavimo centro vadovė L. Patapavičienė.

Skaityti visą pranešimą