Receptą, kaip pagerinti matematikos žinias, taikančios gimnazijos vadovas: noriu, kad visi gautų bent 50 balų

Prieš 1 metus 67

Kiek neįprastą matematikos žinių gerinimo receptą dvyliktokams taikančios gimnazijos direktorius sako norintis, kad visi mokiniai gautų bent 50 balų per egzaminą. Jis viliasi, kad šiemet bent dalį šio tikslo pavyks pasiekti. 

Penkios papildomos matematikos valandos. Šias pamokas veda antrakursė biochemijos studentė, kuri pati vos prieš porą metų labai gerai išlaikė valstybinį matematikos brandos egzaminą. Tokį sprendimą – samdyti korepetitorę – Vilniaus Fabijoniškių gimnazija priėmė prieš prasidedant šiems mokslo metams.

Dvyliktokai turi penkias matematikos pamokas per savaitę pagal įprastą ugdymo planą, gimnazija prideda dar vieną – šeštą. Bet dabar, mokyklai pasamdžius korepetitoriavimo patirties turinčią papildomų pamokų mokytoją, norintys sustiprinti matematikos žinias abiturientai per savaitę gali turėti ir 11 matematikos pamokų.

„Norėdami sudaryti geresnes sąlygas dvyliktokams, skiriame penkias matematikos valandas per savaitę papildomai. Mokiniai pasidalija į grupes pagal lygius. Ir tikrai jie susidomėjo šia pagalba. Į papildomas pamokas ateina 18 dvyliktokų iš 25-ių, kurie rengiasi laikyti egzaminą.

Matematika – toks jau dalykas. Jei dirbi, tai išmoksti. Jei ne, jei tiesiog leidi laiką per pamokas, gali baigtis prastai“, – aiškino direktorius.

Matyti ir pirmieji rezultatai

Fabijoniškių gimnazijos abiturientai praėjusiais metais valstybinį matematikos brandos egzaminą išlaikė šitaip: 16–35 balus gavo 49 proc. laikiusiųjų, 36–85 ir 86–100 balų – po 6 proc., neišlaikė 39 proc. Lietuvos mastu 35 proc. šį egzaminą laikiusių abiturientų jo neįveikė.

Matydamas, kokių bėdų kasmet kyla dėl matematikos, o ypač pernai, L. Janulionis vasarą nutarė pasitelkti korepetitorę. Tiesa, kaip sakė direktorius, šios mokytojos jis stengiasi nevadinti korepetitore, mat šis žodis blaško vaikus.

„Ji yra biochemijos antrakursė, pati gerai išlaikiusi matematikos egzaminą. Ši mokytoja su mokiniais kalba sava, jiems suprantama kalba. Mokyklą mūsų mokytoja lankė Airijoje, ji šiuolaikiškai žiūri į grįžtamąjį ryšį, vos pradėjusi dirbti atliko apklausas, aiškinosi, ką mokiniai moka ir ko nemoka“, – pabrėžė L. Janulionis.

Direktorius sakė, kad jau galima pamatyti ir pirmuosius rezultatus: bandomojo egzamino neišlaikė du iš aštuoniolikos papildomas pamokas lankančių mokinių, bet vis tiek jų rezultatas suteikia viltį, kad tikslą gali pavykti pasiekti.

„Jiedu kol kas neišlaikė. Bet surinko 8, 7 taškus. Tad pavadinkime šiuos rezultatus ribiniais, kuriuos dar galima patempti ir pasiekti, kad šie abiturientai egzaminą išlaikytų.

Vienas mokinys padarė vos keturias klaidas, tad šimtuku kvepia. Buvo ir tokių, kurie gavo 80 balų. Tad rezultatas justi“, – pasidžiaugė direktorius.

Tenka kartoti ir devintos klasės kursą

Kaip pasakojo direktorius, mokiniai suskirstyti į grupes: vienoje – silpniau matematiką mokantys, kitoje – geriau.

„Yra abiturientų, kurie, galima sakyti, matematiką baigė mokytis su COVID-19 pradžia, kai buvo įvestas nuotolinis mokymas. Tad su jais tenka mokytis ir devintos, ir dešimtos klasės kursą. Jie pamiršę pagrindus, reikia pasikartoti elementarius dalykus.

O stipresnėje grupėje dirba tie, kurie pretenduoja į aukštus rezultatus“, – pasakojo L. Janulionis.

Bet yra mokinių, kurie eina į papildomas pamokas ir su viena grupe, ir su kita – kiekvienai skirdami po dvi valandas. Penktoji valanda skiriama nuotoliniam darbui, per ją nagrinėjamos individualios matematikos spragos, ypač rengiantis atsiskaitymams.

„Mūsų pranašumas yra tas, kad mes turime palyginti nedaug abiturientų – dvi dvyliktokų klases, iš viso 37 mokinius. O kaip toms mokykloms, kur po šešias paralelines klases? Tai būtų sudėtinga“, – svarstė direktorius.

Jis sakė, kad papildomų matematikos pamokų mokytoja dirba kiek daugiau nei penktadaliu etato.

„Ji bendradarbiauja ir su matematikos mokytoja, dalijasi rezultatais. Kai mokytoja susirgo, pavadavo ją. Matyti, kad jaunas žmogus nori ir gali dirbti.

Aš įžvelgiu dvi naudas. Pirma, tikiuosi, vaikai geriau išlaikys matematiką, antra, galbūt pavyks užsiauginti matematikos mokytoją – kai žmogus toks jaunas ir palaikai jo užsidegimą, gali pavykti. Matematikų juk trūksta“, – kalbėjo direktorius.

Noras – 50 balų

L. Janulionis pabrėžė, kad keturių matematikos pamokų pagrindiniame ugdyme nepakanka, būtina penktoji. Kad būtų užtikrinti rezultatai, pasak direktoriaus, visose klasėse turėtų didėti matematikos pamokų skaičius.

„Galėtų atsirasti papildoma matematikos pamoka tiek dešimtokams, kai patikrinimas tampa svarbesnis, tiek dvyliktokams. Tuomet mokinius kamuoja nerimas, o papildomas mokymasis suteikia ramybę – matai, kad mokydamasis pasieki rezultatų, išmoksti, ar bent suvoki silpnąsias vietas.

Egzaminas – toks dalykas, kai per tris valandas turi parodyti, ką išmokai, įveikti bent lengvuosius uždavinius. Surinkti tuos devynis taškus tikrai nėra sunku. Kalbėjau su matematikos mokytojais, jie patikino, kad ten tikrai paprasti dalykai, bet mokiniai jų neįveikia.

Reikia mokyti taip, kad visi mokiniai bent 50 balų gautų. Toks mano noras. Mokiniai turėtų išlaikyti, jei mokykla ieško sprendimo. O ir ministerija turėtų priimti sprendimus, kad ir dėl pamokų skaičiaus“, – sakė L. Janulionis.

Skaityti visą pranešimą