Lietuvos mokyklose naujas ugdymo metodas – vaikai sprendžia užduotis, su kuriomis galima susidurti gyvenime

Prieš 1 metus 73

Pasitelkus STEAM ugdymo metodus, pamokos moksleiviams gali tapti įdomesnės, taip sako ir dalis pedagogų, ir moksleiviai. Lietuvoje jau atidaryti 7 regioniniai STEAM centrai, per ateinančius dvejus metus duris atvers dar trys.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjuje septintokai dalyvauja įvadinėje inžinerijos pamokoje. Mokiniai supažindinami su elektros energija, dedami pirmieji žingsniai bandant sujungti elektros grandines.

„Mūsų tikslas mokytis žingsnis po žingsnio jungti sudėtingesnes elektros grandines ir galiausiai sujungti grojantį pianiną, su kuriuo muzikos pamokoje mokiniai mokysis pagal natas groti tam tikras melodijas“, – sako mokytoja Jolita Stapurevičiūtė.

Tokia užduotis – vienas iš STEAM ugdymo pavyzdžių, kai taikant teorines žinias, gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ar matematikos disciplinos tarpusavyje susiejamos, skirtingos žinios pritaikomos įvairiems kontekstams.

„STEAM pamokos esmė yra problematika, komandinis darbas, tos problemos sprendimas ir, žinoma, rezultatas. Šitaip sprendžiamos tam tikros problemos“, – teigia VGTU inžinerijos licėjaus direktorė Lina Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė.

Mokykloje tokios pamokos vyksta pagal poreikį – kai mokytojas jaučia, kad klasei tema per sudėtinga ar ją reikia pagilinti. Pasak pedagogų, moksleiviams reikalingi palyginimai, su gyvenimiškomis patirtimis susietos užduotys – tada mokymasis tampa naudingesnis ir smagesnis.

„Kartais pamatau – komandoje dinamika kažkokia ne tokia, jau tada mes darome minkštų įgūdžių užduotis. Pamatau, kad komanda nemoka laiko planuoti – mes tada darome laiko planavimo užduotis“, – pažymi mokyklos inžinerijos ir fizikos mokytojas Ignas Jurčiukonis.

Tuo metu moksleiviai sako, tokių pamokų laukiantys labiau nei įprastų.

„Netgi per tas pačias muzikos pamokas mes grojame, mušame ne būgnus, o kartais būna pasiimame kibirus. Tai atrodo tikrai įdomiau ir linksmiau, ir kitaip skamba“, – tikina septintokė Marija.

Praėjusiais metais atverti 7 regioniniai STEAM centrai – Alytuje, Marijampolėje, Panevėžyje, Šiauliuose, Tauragėje, Telšiuose ir Utenoje. Per ateinančius dvejus metus duris atvers trys metodiniai centrai – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

„STEAM centruose yra veiklos nuo dirbtinių inkstų kūrimo, iki robotų programavimo, krepšinio, futbolo su robotais. (...) STEAM atviros prieigos centrai suteikia tam tikrą tinklaveikos koordinavimą ir galimybę mokykloms, kurios neturi galimybių ir galbūt racionaliau išnaudot resursus, atvykti į specializuotas erdves“, – pasakoja Vilniaus Universiteto Gyvybės mokslų centro mokslo darbuotojas Paulius Tamošiūnas.

STEAM centruose į formalaus ugdymo veiklas, kurios yra pamokų dalys, klases gali užregistruoti patys mokytojai, o į būrelius – savarankiškai ir

Skaityti visą pranešimą