Įsteigtas Edukacinių technologijų centras: kaip pasikeis moksleivių ir mokytojų gyvenimas

Prieš 2 metus 118

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pranešė, kad Lietuvoje duris atveria Edukacinių technologijų centras, kuris bus atsakingas už skaitmeninę švietimo transformaciją.


Švietimo, mokslo ir sporto ministrės Jurgitos Šiugždinienės teigimu, pagrindinis tokio centro įsteigimo tikslas, kad skaitmeninės technologijos taptų neatsiejama švietimo dalimi.

„Tikrai skamba gal sudėtingai, bet tai labai svarbus centras. Jo tikslas teikti pagalbą mokykloms ir mokytojams, diegiant naujausias edukologines sistemas švietime. Taip pat dėmesys skiriamas skaitmeninių mokymo priemonių rengimui ir taikymui ugdymo procese, pedagogų skaitmeninių kompetencijų tobulinimui. Tai pagrindinis tikslas, kad skaitmeninės inovacijos ir technologijos taptų švietimo sektoriaus neatsiejama dalimi“, – sako ministrė.

Ministrė pasakoja, kad centras neturi atskiro pastato, jis įsikūręs Nacionalinėje švietimo agentūroje, kurioje dirbantys žmonės teiks visą reikiamą pagalbą.

„Tam pastato nereikia, mes jų turime pakankamai. Iš esmės tai yra projektas, finansuojamas Europos Komisijos. Šitas projektas yra įsikūręs Nacionalinėje švietimo agentūroje, kurioje dirbs žmonės, teiks mano išvardintą pagalbą. Jie padės rengti skaitmeninius sprendimus ugdymo procesui, bus atsakingi už kompiuterinių kompetencijų tobulinimą. Tai yra realus centras, realūs žmonės, kurie dirbs su mokyklomis, su mokytojais, taip pat ir aukštosiomis mokyklomis“, – sako J. Šiugždinienė.

J. Šiugždinienės teigimu, nepaisant to, kad karantino metu mokytojais turėjo galimybę įgauti daugiau kompiuterinių žinių, valstybės siekis yra užtikrinti, kad pedagogai turėtų aukščiausias skaitmenines kompetencijas.

Kauno jėzuitų gimnazijos mokytoja Rigonda Skorulskienė džiaugiasi centro atidarymu ir tikisi, kad mokytojai gaus galimybę ne tik susipažinti su technologijomis, tačiau jos pasitarnaus ir kaip pagalbinės mokymo priemonės.

„Labai džiaugiuosi šio centro atidarymu, kadangi pačios technologijos kinta labai greitai ir ne visi mokytojai turi laiko ir galimybių sekti ir domėtis, kas pasaulyje yra naujausia. Kita vertus, technologijos yra tik technologijos, jeigu jos neturi pritaikomo turinio. Aš manau, kad šio centro atsiradimas padės mokytojams ne tik atsirinkti technologijas, nes vienos gali tikti fizikai, kitos lietuvių kalbai, bet ir susies technologijas su turiniu, kas yra mokytojams labai svarbu“, – sako R. Skorulskienė.

Kolegei antrina ir Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Irena Juciuvienė. Moteris sako, kad pedagogo darbe labai svarbu praktiniai dalykai, tačiau nežino, ar naujai atidarytas centras galės tai suteikti.

„Mes nesame teoretikai, mes praktikai. Kaip sakė kolegė, mums svarbu technologijos ir turinys. Mus reikia informacijos, nes mes esame paskendę informacijos labirinte. Mums iš tikrųjų labai reikia praktinių dalykų, kad padėtų mokytojui čia ir dabar, jeigu jam reikia pagalbos. Mes turime įvairiausių platformų, kuriomis sėkmingai naudojamės, bet dabar yra dar viena intriga, įdomu, kuo mes galėsime dar naudotis“, – sako I. Juciuvienė.

J. Šiugždinienė sako, jog informacijos trūksta, nes projektas yra visiškai naujas, tačiau pateikė pagrindinius tris komponentus, į kuriuos bus orientuota edukacinių technologijų centro veikla.

„Centras turi tris pagrindinius komponentus, kurie labai gerai atliepia tai, ką sakė mokytojos. Vienas iš jų yra skaitmeninio turinio kūrimas. Tai gali būti elektroniniai vadovėliai, vaizdo pamokos, prototipai, skaitmeninės užduotys, moduliai – tai gali būti viskas, kas paremia turinio įgyvendinimą. Projekte yra numatyti ir konkretūs rodikliai, kiek tų priemonių turėtume parengti. Kitas elementas yra skaitmeninių kompetencijų tobulinimas.

Mes šio projekto apimtyje, ir ne tik, turėsime galimybę įgyvendinti programą nacionalinių mastu, kuri užtikrins mūsų pedagogų skaitmeninių kompetencijų stiprinimą. Remiamės europine patirtimi ir programa, kuri yra įgyvendinama visoje Europoje. Taip pat galėsime finansuoti informatikos mokytojų magistro laipsnio įgijimą. Dar vienas elementas – inovacijų kultūros skatinimas. Čia mes jau kalbame apie inovacijų platformą, kurioje mes jau pradėjome veikti ir jau įvyko inovatyvių produktų išbandymas. Tai čia susitinka švietimas su produktų kūrėju ir verslu. Mums labai svarbu, kad produktų kūrėjai suprastų ir gyventų švietimu. O centras užtikrins nuolatinį bendradarbiavimą švietimo, mokyklų, mokytojų ir įvairių skaitmeninių sprendimų kūrėjų, kad jie kurtų reikiamus produktus“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė J. Šiugždinienė.

Pokalbio kalusykitės radijo įraše.

Parengė Miglė Valionytė

Skaityti visą pranešimą