Žvyrkelis Aleksote tapo apylanka – dėl dulkių debesų kauniečiai piktinasi, kad nebegali net į lauką išeiti ar langų atverti

Prieš 1 metus 142

Apylanka tapęs žvyrkelis sukėlė kauniečių pasipiktinimą – daugiau automobilių, kyla dulkės, o kai kurie vairuotojai nepaiso ir greičio ribojimo ženklų. Problemų kyla ir dėl koreguoto viešojo transporto maršrutų. Kauno savivaldybės teigimu, kiti variantai, kuriais būtų galima būtų apvažiuoti dėl žiedinės sankryžos įrengimo uždarytą atkarpą, būtų neproporcingai ilgi, tad automobiliai vis tiek rinktųsi trumpesnę gatvę.

Pirmadienį Kauno miesto savivaldybė feisbuke paskelbė – Aleksote esančių Alyvų ir J. Pabrėžos gatvių sankirtoje prasideda žiedinės sankryžos įrengimo darbai. Planuojama, kad darbininkai ten plušės iki spalio mėnesio. Tačiau ši žinia nenudžiugino šalia esančios O. Milašiaus gatvės gyventojų – darbų metu per šią gatvę nukreipiamas eismas. Problemų kyla ne tik dėl didesnio eismo srauto, bet ir dėl to, kad ši gatvė yra neasfaltuota.

Greitis, srautas ir dulkės

Kaip LRT.lt sakė šioje gatvėje gyvenanti Renata, nors pastatyti ženklai, ribojantys didesnį kaip 30 km/val. greitį, tačiau daliai vairuotojų tai – nė motais ir darda žvyrkeliuota gatve greičiau. O dėl to sausą vasaros dieną gatvė skendi dulkėse ir į lauką neįmanoma išeiti.

„Mašinų srautas tikrai nemažas. Anksčiau pravažiuodavo per valandą kokios penkios mašinos, o dabar be perstojo tiek dieną, tiek vakare. Laiptai yra į gatvės pusę, tai pilki nuo dulkių, kai dar nė para nepraėjo. Automobilį tikrai reikės plauti, ant jos laisvai galiu piešti. Žolė ne žalia, o irgi pilka“, – pasakojo Renata.

Jos teigimu, vieną rytą gatvė buvo apipurkšta, kad dulkės taip smarkiai nekiltų, bet atrodo, kad tai mažai veikia, nes per didelis automobilių srautas.

„Savaitę galiu kentėti, bet čia panašu, kad daugiau kaip du mėnesius taip gyvensime“, – sakė Renata.

Nijolė, kuri irgi gyvena O. Milašiaus g., taip pat minėjo, kad gatvė paskendusi dulkių debesyse, automobilių triukšme, o pėstiesiems nesaugu eiti gatve dėl intensyvaus eismo bei didelio automobilių greičio.

„Lauke negalime pasėdėti, pasikepti maisto, langų atidaryti, uogos dulkėtos. Kvėpuoti nuo gatvės atpūstomis dulkėmis tenka net ir namuose: sluoksniai kietųjų dalelių nusėdę ant baldų, palangių, užuolaidų. Kasdien kvėpuojant tomis dulkėmis, nerimauju dėl savo bei artimųjų sveikatos“, – LRT.lt pasakojo Nijolė.

Be to, jos teigimu, pirmadienį, vos nukreipus eismą O. Milašiaus g., įvyko eismo įvykis: lengvojo automobilio vairuotoja nepastebėjo ir kliudė miesto nuotekų tinklų šulinį, kuris yra įrengtas aukščiau važiuojamosios dalies ir nepažymėtas.

Apie eismo įvykius minėjo ir pačioje gatvėje sutikti gyventojai: dalis automobilių paliečia vienas kitą ties šios bei J. Pabrėžos g. sankryža.

„Jautiesi lyg ralyje – per dulkes dieną vos matai kelią“, – šmaikščiai situaciją apibūdino sutiktas kaunietis.

Jaučiasi atkirsti nuo viešojo transporto

Dėl žiedinės sankryžos įrengimo Aleksote, kaip rašė Kauno miesto savivaldybė, pasikeitė kelių autobusų maršrutų trasos: 20-asis maršrutas nuo Veiverių gatvės nukreipiamas į Seniavos pl., Bitininkų gatvę iki galinės maršruto stotelės „Prezidento V. Adamkaus gimnazija“. 35-asis maršrutas trumpinamas iki stotelės „Freda“, o 35A maršruto autobusai nuo Seniavos plento nukreipiami O. Milašiaus gatve iki J. Pabrėžos g., toliau važiuoja įprasta trasa iki stotelės „Freda“.

Taip pat, anot savivaldybės, kursuos papildomi maršrutai: 30-asis autobusas kursuos maršrutu: Seniavos pl.–Europos pr.–Freda. Autobusai važiuos J. Pabrėžos g., O. Milašiaus g., Seniavos pl., Veiverių g., Europos prospektu. 60-asis autobusas važiuos maršrutu: J. Pabrėžos g.–Freda. Autobusai stos Europos pr., Veiverių g., Seniavos pl., O. Milašiaus ir J. Pabrėžos gatvėse.

Tačiau šie pokyčiai kelia problemų gyvenantiems greta Seniavos kapinių.

„Aš gyvenu prie pat plento, kuris liko beveik be transporto. Tenka prašyti kaimynų pavežti arba pirkt savo automobilį. Antrą vasarą gyvename su neapgalvotai sukurtais pokyčiais, varginančiais tiek kapinių lankytojus, tiek gyventojus. Gyvenu šalia stotelių Gvazdikų g. Antra vasara pradedami kelių, komunikacijų darbai, atkertantys mus nuo 35, 20 autobusų maršrutų, jie daugeliui yra patogūs patekti į centrą ir stotį, senamiestį“, – LRT.lt sakė kaunietė Vida.

Anot jos, nuo naujos žiedinės sankryžos neliko normalaus viešojo transporto. Stotelės, pašnekovės teigimu, ir už kelių kilometrų.

„Pensininkams, šeimoms su vaikais tai didžiulė nepaaiškinama kliūtis. Juk mažesni autobusai galėtų kursuoti iki Seniavos kapinių aikštelės. Dabar jie kursuoja neįtikėtinai toli, o vienintelis 65 autobusėlis retas svečias mūsų plente“, – teigė Vida, pridūrusi, kad dėl šio klausimo iš savivaldybės transporto skyriaus nesulaukė žinių.

Kitos apylankos būtų per ilgos

Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis LRT.lt sakė, kad dėl gatvių tinklo išsidėstymo, kitų apylankų alternatyvos – ribotos. Todėl ir buvo parinkta apylanka per O. Milašiaus g., kol vyksta žiedinės sankryžos įrengimo darbai.

„Kitų apylankų trasos būtų neproporcingai ilgos ir vairuotojai greičiausiai vis tiek rinktųsi maršrutą per O. Milašiaus g. Šiuo metu esama apylanka nuolatos laistoma, įrengti greitį ribojantys kelio ženklai“, – komentavo A. Pakalniškis.

Tiesa, šioje gatvėje gyvenančių gyventojų teigimu, papildomi kelio ženklai atsirado savaitės viduryje. Pats A. Pakalniškis teigė, kad jis pats pravažiavo žvyruota O. Milašiaus g. dalimi ir kol kas pačio kelio būklė gera, duobių minimaliai.

A. Pakalniškis sakė, kad „Kauno keliai“ vykdo Alyvų g. naujos statybos darbus, įskaitant ir J. Pabrėžos bei Alyvų g. žiedinės sankryžos įrengimą.

„Visi šie darbai kainuos apie 700 tūkst. eurų. Žiedinė sankryža pagerins įrengtų ir suplanuotų Aleksoto rajono gatvių eismo saugumą ir pralaidumą. Planuojama darbus atlikti iki šių metų pabaigos“, – kalbėjo A. Pakalniškis.

Galbūt koreguos maršrutus

„Kauno autobusų“ Maršrutų ir tvarkaraščių planavimo skyriaus vadovė Daiva Agulienė LRT.lt perduotame komentare plačiau pakomentavo viešojo transporto korekcijas.

„Dėl apsisukimo Seniavos kapinių aikštelėje buvo svarstyta. Tačiau įvertinus, kad 20 ir 35 maršrutuose planuojami standartinio dydžio autobusai, aikštelės plotas per mažas – nebent ji būtų absoliučiai tuščia. Važiuoti O. Milašiaus gatve nutarta tik mažos talpos autobusais. Todėl 35-ojo maršruto trasa sutrumpinta iki Fredos stotelės. Papildomai organizuotas 60-ojo autobuso maršrutas, iš dalies atkartojantis 35-ojo maršrutą, tik važiuoja O. Milašiaus gatve“, – aiškino D. Agulienė.

Ji pridūrė, kad 30-asis autobusas atkartoja 20-ąjį ir taip pat važiuoja O. Milašiaus gatve. Paklausus, ar galėtų mažesnės talpos autobusai vykti iki Seniavos kapinių, D. Agulienė atsakė, kad maršrutai bus peržiūrimi ir galimai keičiami, tankinami.

Vėluoja kitos gatvės remontas

Aleksote yra dar viena gatvė, kuri kelia rūpesčių ten gyvenantiems kauniečiams. Kaip birželį rašė LRT.lt, šiame mikrorajone esančią Akacijų gatvę darbininkai remontuoti turėjo šių metų liepą. Mėnuo artėja prie pabaigos, bet darbų – nė kvapo.

Kaip pabrėžė Kauno miesto savivaldybės atstovas A. Pakalniškis, Akacijų gatvę bus pradėta tvarkyti iškart po Žolinės. Darbai šiek tiek vėlavo, nes suplanuota įrengti papildomų dalykų.

„Pavyzdžiui, bus atnaujinta ne tik važiuojamoji dalis, bet ir įrengti šaligatviai. Jeigu bus tinkamos oro sąlygos, visus darbus planuojama baigti iki metų pabaigos“, – teigė A. Pakalniškis.

Skaityti visą pranešimą