Žiemos pasaka virto chaosu gatvėse: nuvirtę medžiai stabdo eismą, dėl užpustytų kiemų žmonės priversti likti namuose

Prieš 1 metus 94

Sekmadienį prasidėjęs gausus snygis ir pūga didelėje dalyje Lietuvos sukėlė rimtų nepatogumų. Eismo sąlygos tapo itin sudėtingos, gatvės ir išvažiavimai iš kiemų – sunkiai įveikiami, sunkvežimiai ir viešasis transportas nesugebėjo įveikti įkalnių. Nors kelininkai teigė esantys pasiruošę dar vienam žiemos iššūkiui, vairuotojai tradiciškai negailėjo jiems karčių žodžių.

Virto medžiai

„Sekmadienio vakare Vilniaus mieste ir apylinkėse krito apie 2 cm sniego per valandą, per trumpą laiką sniego paklotė paaugo 10 cm. Esant tokioms sąlygoms, susidarė sunkiau įveikiamų ruožų.

Pirmadienio keliones reikėtų planuoti su didesne laiko atsarga, jei tik galite – venkite nebūtinų kelionių. Tiems, kas gali, rekomenduojame dirbti nuotoliniu būdu“, – socialiniame tinkle „Facebook“ sekmadienio vakarą pranešė Vilniaus miesto savivaldybė.

Toks perspėjimas, panašu, buvo ne veltui. Jau nuo pirmadienio ryto vairuotojai socialiniuose tinkluose ėmė dalytis informacija apie sudėtingas vairavimo sąlygas.

Štai Salininkų gatvėje, ties išvažiavimu iš Eišiškių plento, kelią užblokavo keli ant važiuojamosios dalies nuvirtę medžiai. Eismo dalyvių teigimu, čia jau formuojasi spūstys. „Stovi visi jau nuo 6 valandos ryto“, – apie situaciją šioje kelio dalyje skelbia vienas vairuotojas.

Strigo kiemuose

Apie pavojingą eismo situaciją vairuotojai skelbia ir S. Batoro gatvėje. Anot vairuotojų, kelias čia nėra tinkamai nuvalytas, kelio danga – slidi.

Tiesa, pačiame Vilniaus mieste, panašu, eismo sąlygos kiek geresnės. Eismo dalyvių teigimu, „Grindos“ kelininkai buvo matomi gatvėse kone visą naktį, todėl vairavimo sąlygos palaipsniui vis gerėja.

„Geležinio Vilko gatvėje viena juosta visiškai įprastai galima važiuoti. Šiaip valo, aš nuo 4 ryto važinėjau, tai eismo sąlygos gerėja“, – internete dalijasi dar vienas vairuotojas.

Tiesa, kiek sunkiau eismo dalyviams sekasi išvažiuoti iš daugiabučių kiemų. Pastarieji yra stipriai užpustyti, automobiliai tiesiog klimpsta ir sunkiai pajuda iš vietos. „Vilnius, Minties gatvėje iš kiemo negalima išvažiuoti, o ką kalbėti toliau“, – rytine patirtimi dalijosi kitas vilnietis.

„Grinda“: susitvarkėme pakankamai gerai

Savo ruožtu kelius Vilniuje prižiūrinčios įmonės „Grinda“ Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovas Egidijus Steponavičius pabrėžia, kad pagrindinis dėmesys skirtas toms gatvėms, kuriomis važiuoja viešasis transportas.

„Pakankamai gerai susitvarkėme, nors ir buvo trikdžių vairuotojams. <...> Kelių valymo technika apie 20 valandų intensyviai dirbo valydamos gatves. Pagrindinis uždavinys buvo, kad eismas Vilniuje nesustotų. Stengiamasi, kad nesusidarytų suspausto sniego sluoksnis. Šįryt, kai pūgos baigėsi apie 5 valandą ryto, darkart nuvalėme, pabarstėme gatves. Eismo sąlygos, tikimės, taps dar geresnės“, – LRT RADIJUI komentavo „Grindos“ atstovas.

Pasak jo, vis tiek gali likti sunkiau išvažiuojamų gatvių, nors, „Grindos“ atstovo teigimu, situacija taisosi kas valandą. Tiesa, sinoptikai pirmadienį prognozuoja, kad rytiniuose rajonuose toliau snigs, tik sniegas bus mažesnio intensyvumo. Anot sinoptikų, stipresnis snygis numatomas vakarinėje šalies dalyje.

Atliko 200 reisų

Pirmadienio rytą „Grinda“ pranešė, kad dėl gausaus snygio dirbo visą naktį, buvo atlikta keli šimtai kelininkai reisų.

„Nors vyrauja klaidinga nuomonė, kad stipriai sningant kelininkai nedirba, patikiname, kad gatves intensyviai (nepertraukiamu režimu) pradėjome valyti jau nuo pusiaudienio, maždaug 15 val. Iki prasidedant rytiniams eismo srautams, „Grindos“ žiemos technika atliko 200 reisų ir gatvėse išbarstė apie 1000 t druskos“, – rašė savivaldybės įmonė.

Anot jos, snygiui aprimus, specializuota technika dar kartą nuvalė ir druska nubarstė visus prižiūrimus maršrutus, tad šiuo metu gatvių paviršius daugiausia padengtas pažliugusiu, tirpstančiu sniegu. Greitojo eismo ir viešojo transporto judėjimo trasose eismas vyksta be didesnių trikdžių. Eismo sąlygos sudėtingos gali būti IV-V prioritetų gatvėse (jungiamosiose, privažiuojamosiose, aptarnaujančiose).

„Norime paprašyti visų kantrybės, nes iškritus tokiam dideliam kritulių kiekiui, 1707 „Grindos“ prižiūrimų gatvių nedelsiant nuvalyti iki „juodo asfalto“ standarto – nėra įmanoma. Gatves šiandien ir toliau valysime prioriteto tvarka. Pirmiausia bus valomos gatvės, kuriomis vyksta viešojo transporto eismas. O tik vėliau – aptarnaujančios ir pagalbinės“, – informavo bendrovė.

Eismo sąlygos sudėtingos

Eismo stebėjimo sistemos JUDU duomenimis, apie 7.30 val. sostinėje jau buvo fiksuojama 17 automobilių grūsčių. Sudėtingesnė situacija fiksuojama Kareivių, Ozo, Geležinio Vilko, Kalvarijų, Žalgirio, Ukmergės, Olandų, gatvėse. Taip pat Konstitucijos, Laisvės, Savanorių prospektuose.

Lietuvoje pirmadienį eismo sąlygas sunkina snygis ir pustymas, įspėja Automobilių kelių direkcija.

6 val. duomenimis, šalyje valstybinės reikšmės kelių dangos daug kur slidžios, su pažliugusio ar puraus sniego provėžomis, kurios siekia 15-20 centimetrų. Kelininkų teigimu, ypač sudėtingos eismo sąlygos yra Šiaulių apskrityje ir Ignalinos bei Švenčionių rajonuose.

„Kelių priežiūra“ slidžius kelių ruožus valo ir barsto, tačiau vairuotojai įspėjami rinktis saugų greitį.

Anot kelininkų, mažesnio eismo intensyvumo rajoniniai keliai visoje Lietuvoje išlieka provėžoti, slidūs, vietomis padengti prispausto, pažliugusio ar puraus sniego sluoksniu iki 20 centimetrų. Visoje šalyje – snygis, daug kur pusto. Oro temperatūra siekia nuo trijų iki šešių laipsnių šalčio.

Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, dieną bus debesuota, snigs, pustys, kai kur kils pūga. Aukščiausia oro temperatūra sieks nuo vieno iki šešių laipsnių šalčio.

Gatvės ir keliai skirstomi į lygius

LRT.lt primena, kad Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje yra apie 2000 gatvių, dalį jų – apie 1251 km – prižiūri Vilniaus miesto savivaldybė. Už kitų gatvių priežiūrą atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija, gyventojų ir sodininkų bendrijos, nekilnojamojo turto plėtotojai, kiti juridiniai ar fiziniai asmenys.

Pagal patvirtintus gatvių priežiūros lygius / prioritetus žiemą yra barstomos ir valomos 1 707 gatvės. Sningant pirmiausia valoma ir barstoma 580 gatvių, kuriomis vyksta viešojo transporto eismas, vėliau valomos 1127 aptarnaujančios ir pagalbinės miesto gatvės.

Valstybinės reikšmės kelių priežiūra atliekama vadovaujantis normatyviniais reikalavimais. Kadangi nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniego ir juos pabarstyti slidumą mažinančiomis medžiagomis nėra galimybių, žiemos priežiūros darbai skirstomi į skirtingus 5 priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Pirmiausia yra valomi ir (arba) barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, jungiantys didžiausius miestus ar gyvenvietes, toliau prioritetine tvarka prižiūrimi mažėjančio intensyvumo keliai.

I priežiūros lygis. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai barsto bet kuriuo paros metu. Kelias turi būti nuvalytas ir pabarstytas praėjus ne daugiau kaip 2 val. po to, kai nustoja snigti ir (arba) pustyti. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms ant kelio dangos sniego neturi būti. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm.

Pirmu priežiūros lygiu prižiūrimi šie keliai: A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, „Via Baltica“, A19 Vilniaus pietinis aplinkkelis, A2 Vilnius–Panevėžys ir kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų.

II priežiūros lygis. Šiuo lygiu prižiūrima didžioji dalis magistralinių kelių ir intensyviausi krašto keliai. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 3 darbo val. nustojus snigti. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms ant kelio dangos sniego neturi būti. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 7 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 7 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 4 val.

Dalis krašto kelių ir intensyviausi rajoniniai keliai prižiūrimi pagal III priežiūros lygį. Atsižvelgus į kelių naudotojų pagrįstus lūkesčius, šiais metais buvo nuspręsta III priežiūros lygio kelius žiemą prižiūrėti geriau t. y. numatant, kad keliuose įsivyravus nesudėtingoms oro sąlygoms (kai nepusto, nesninga), nuo kelio dangos bus pilnai pašalinta sniego ir ar ledo danga. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 4 darbo val. nustojus snigti. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms, ant kelių dangos (išskyrus rato vėžę) atsitiktinėse vietose gali būti iki 3 cm sniego sluoksnis. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 8 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val.

Krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą, prižiūrimi pagal IV priežiūros lygį. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 6 darbo val. nustojus snigti. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms, ant kelių dangos gali būti iki 3 cm sniego. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 12 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 10 val.

V priežiūros lygis turi užtikrinti minimalų eismo kokybės lygį ir kelio tinkamumą naudoti. Pagal šį priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. V priežiūros lygio kelių pavojingi ruožai (stačios įkalnės, nuokalnės, mažo spindulio kreivės) barstomi arba taikomos prispausto sniego ir (arba) ledo šiurkštinimo priemonės, kai ant dangos susidaro ledas ar suledėjusio prispausto sniego danga, o kitose kelių ruožuose – tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai t. y. esant lijundrai ir (arba) susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos. Leistinas puraus sniego storis, esant nesudėtingoms orų sąlygoms, neturi būti didesnis kaip 10 cm. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 15 cm. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 24 val.

Nustatyti kokybės reikalavimai priežiūros lygiams netaikomi tik esant ypač sudėtingoms orų sąlygoms, tai reiškia, kad esant ypač sudėtingoms sąlygoms keliai gali neatitikti priežiūros lygiams privalomų reikalavimų, pavyzdžiui, I priežiūros lygio keliuose sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm., o esant ypač sudėtingoms sąlygoms nustatyti kokybės reikalavimai priežiūros lygiams netaikomi, t. y. ant kelių gali būti ir didesnis sniego storis.

Skaityti visą pranešimą