Vyrą papiktino brangstantis internetas: kodėl mane šeria pranešimais apie gerėjančias paslaugas, jei tenori pakelti kainas?

Prieš 1 metus 82

„Nors ir neprašėte, bet spartiname jūsų šviesolaidinio interneto greitį, todėl už jį nuo šiol teks mokėti daugiau“, – tokio laiško iš telekomunikacijų bendrovės sako sulaukęs Povilas.

Į „LRT girdi“ kreipęsis Povilas jau keletą metų buvo ištikimas „Telia“ klientas ir naudojo bendrovės tiekiamą šviesolaidinį internetą. Tačiau visai neseniai iš bendrovės gautas laiškas papiktino vyrą.

Jame „Telia“ nurodo gerinanti paslaugų kokybę ir tik tarp kitko užsimena, kad dėl to keisis paslaugos įkainiais.

„Norime, kad jūs iš „Telia“ visada gautumėte tai, ką galime duoti geriausia, – technologijų naujoves ir vertę atitinkančias paslaugas. Todėl atnaujiname savo šviesolaidinio interneto planus, siekdami dar aukštesnio namų interneto greičio standarto“, – rašoma „Telia“ laiške.

Įmonė pažymi šiuo metu vykdanti pirmą senos kartos planų atnaujinimo etapą, o Povilo turimas interneto planas bus pakeistas automatiškai. Interneto greitis paspartės nuo 100 iki 250 Mbps, o plano kaina padidės nuo 12,9 iki 15,9 euro.

„Telia“ paslaugomis naudojuosi jau daug metų ir apstulbau prieš savaitę gavęs pranešimą apie naujos kartos planą. Perskaitęs supratau, kad tiesiog interneto paslaugos brangsta, bet kodėl bendrovė laiko mane tokiu kvailiu, kad bando tai nuslėpti? Ar sąžiningumas nebemadingas?

Kodėl Lietuvos verslas toks bailus ir nedrįsta pasakyti, kad didina įkainius? Kodėl jie mane šeria pranešimais apie gerėjančias paslaugas, jei iš tikro tenori pakelti kainas“, – sako Povilas.

Kodėl jie mane šeria pranešimais apie gerėjančias paslaugas, jei iš tikro tenori pakelti kainas.

Jis pabrėžia suprantantis, kad kyla kainos, todėl tenka branginti ir interneto paslaugas, tačiau vyras piktinasi, kad bendrovė bijo tai tiesiai šviesiai ir pasakyti.

„Aš tikrai nenustebčiau, kad kyla kainos, ir suprasčiau, bet kai bandoma tai paslėpti po naujos kartos planu ir spartesniu interneto greičiu, mane apima tik pyktis ir nusivylimas dėl bendrovės požiūrio į klientus“, – tvirtina vyras.

LRT.lt gavo ir daugiau laiškų, kuriuose žmonės pabrėžia brangstančius „Telia“ šviesolaidinio interneto planus.

Bendrovė atnaujina senus planus

„Telia“ atstovas žiniasklaidai Audrius Stasiulaitis LRT.lt teigia, kad bendrovė šiuo metu atnaujina tik pačius seniausius, nuo 2015 metų nekeistus namų interneto planus.

„Jie sudaro mažiau nei 5 proc. dabartinių „Telia“ šviesolaidinio interneto planų“, – sako jis.

A. Stasiulaitis pažymi, kad bendrovė kainodarą klientams grindžia sukuriama verte, todėl darydama bet kokius pakeitimus visada siekia suteikti jiems papildomų naudų – didesnę spartą, talpą ar technologines inovacijas.

„Toks yra mūsų įsipareigojimas žmonėms ir verslams – vien pernai į tinklo infrastruktūrą investavome per 100 mln. eurų. Lietuva pasaulyje tikrai žinoma ne tik kaip viena geriausių, bet ir viena pigiausių ryšio paslaugų šalių. Čia ypač išsiskiriame fiksuoto interneto kaina, kuri yra viena mažiausių net ir mūsų regione, o lyginant su neribotais mobiliojo ryšio planais – dažnai ir dvigubai [mažesnė]“, – pažymi „Telia“ atstovas.

Bendrovė kainodarą klientams grindžia sukuriama verte, todėl darydama bet kokius pakeitimus visada siekia suteikti jiems papildomų naudų.

Jis tikina, kad įmonė planus atnaujina tik pasibaigus sutartims, be jokių masinių kainų indeksavimų.

„Esame labai konkurencingos, griežtai reguliuojamos ir dinamiškos rinkos dalis, kuri didelės infliacijos ir energijos kainų spaudimą sprendžia atsižvelgdama į labai kompleksiškų dalių visumą.

Šimtais procentų pastaraisiais metais išaugusi elektros kaina yra viena pagrindinių tiesioginių sąnaudų mūsų versle ir ji toliau lieka didžiuliu iššūkiu ne tik mums, bet ir visam telekomunikacijų verslui Europoje“, – tikina A. Stasiulaitis.

RRT pataria komunikuoti su paslaugų teikėjais ir ieškoti kompromiso

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) Tinklų reguliavimo departamento direktorė Indrė Jurgelionienė komentuodama Povilo situaciją pabrėžia, kad elektroninių ryšių veiklą reguliuojantys teisės aktai neįtvirtina draudimo vienašališkai keisti elektroninių ryšių paslaugų teikimo sutarčių sąlygas, įskaitant mokėjimo planus, jų kainą ir pan.

„Tačiau paslaugų teikėjai vykdydami pakeitimus turi laikytis tam tikrų sąlygų. Pirmiausia, informuoti paslaugų gavėjus ne vėliau nei prieš 1 mėn. iki pakeitimų įsigaliojimo. Apie būsimus pakeitimus būtina pranešti raštu ar jam prilyginama forma, pavyzdžiui, el. paštu. Paslaugų gavėjai turi būti informuoti apie galimybes nutraukti sutartis be jokių papildomų išlaidų tuo atveju, jei sudaryta terminuota sutartis ar joje numatytas minimalus įsipareigojimų naudotis paslaugomis terminas“, – aiškina I. Jurgelionienė.

Ji pabrėžia, kad vartotojai turi žinoti, jog elektroninių ryšių paslaugų teikėjo teisė vienašališkai keisti paslaugų teikimo sutarties sąlygas turi būti aptarta sutartiniuose dokumentuose. Paprastai tokia teisė numatoma bendrosiose paslaugų teikimo sąlygose, su kuriomis paslaugų gavėjas turėtų susipažinti ir jas įvertinti prieš sudarydamas sutartį.

„Tuo atveju, kai paslaugų teikėjai vienašališkai keičia sutarčių sąlygas (mokėjimo planus, kainas ir kt.), kurios vartotojams nėra priimtinos, vartotojams svarbu žinoti, kad jie turi teisę nutraukti paslaugų teikimo sutartis be jokių papildomų išlaidų, pavyzdžiui, be pareigos grąžinti suteiktas nuolaidas“, – sako RRT atstovė.

Ji taip pat pataria vartotojams bandyti komunikuoti su paslaugų teikėjais ir ieškoti kompromiso, kadangi įpareigoti palikti senas sutarties sąlygas, jeigu jas keisdamas paslaugų teikėjas laikosi teisės aktų reikalavimų, RRT neturėtų pagrindo. Tuo atveju, jeigu vartotojams kyla klausimų dėl paslaugų teikėjų veiksmų ir vartotojų teisių, vartotojai visada gali pasikonsultuoti su RRT specialistais.

I. Jurgelionienė pažymi, kad RRT kreipimųsi dėl vienašališkai keičiamų paslaugų teikimo sutarčių sąlygų sulaukia, tačiau bendrame skundų kontekste tokie kreipimaisi 2022 metais sudarė apie 13 proc. visų skundų.

„Tele2“ didinti kainų neplanuoja

LRT.lt primena, kad dar praėjusių metų lapkritį apie didėjančius įkainius už paslaugas pranešė telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“.

Bendrovės pasiteiravus, ar šiais metais „Bitė“ žada didinti paslaugų kainas, įmonės atstovas Jaunius Špakauskas teigė to komentuoti negalintis.

„Teikiame kokybiškas paslaugas konkurencinga kaina. „Bitės“ paslaugų kainas nustatome atsižvelgdami į daugelį veiksnių – mūsų investicijas į turimus tinklus, patiriamus darbo užmokesčio, energetikos ir kitus kaštus, o ne konkurentų vykdomus veiksmus. Konkrečiai komentuoti konkurentų kainodarą būtų nekorektiška ir galimai prieštarautų laisvos konkurencijos principams, tad nuo tokių komentarų susilaikysiu“, – LRT.lt teigė jis.

Tuo metu „Tele2“ atstovė ryšiams su visuomene Asta Buitkutė pažymėjo, kad bendrovė kainų pakeitimų galiojančioms interneto sutartims šiuo metu neplanuoja.

„Keičiantis klientų poreikiams, keičiasi ir planų pasiūlymai – jie yra atnaujinami, reguliariai peržiūrime jų kainas ir teikimo sąlygas. Nebeaktualių planų atsisakome, o juos pakeičia kiti. Nepaisant rinkos fono, kuriame esame stipriai veikiami infliacijos ir išaugusių kaštų, telekomunikacijų rinka išlieka konkurencinga. Dėl to visuomet laimi klientas“, – sako A. Buitkutė.

Skaityti visą pranešimą