Vokietijoje pradėjo kursuoti vandeniliu varomas traukinys: prognozuojama transporto revoliucija, bet kyla ir iššūkių

Prieš 1 metus 94

Šią savaitę Vokietijoje atidaryta pirmoji pasaulyje vien tik vandeniliu varomų traukinių geležinkelio linija. Tai laikoma svarbiu žingsniu plėtojant ekologišką transportą tuo metu, kai Europa siekia mažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro – tiek dėl Rusijos energetinio šantažo, tiek dėl klimato krizės padarinių. Tačiau pereiti prie vandenilio bus nelengva. Ekspertų teigimu, tai sunkina tiekimo kliūtys ir kol kas vis dar didelė gavybos kaina.

Pirmosios vandeniliu varomų traukinių linijos atidarymą jos steigėjai vadina „pasauline premjera“.

„Manau tai visiškai pakeis, kaip žiūrime į traukinius, ir atvers duris visiškam dyzelinių traukinių pakeitimui į vandenilinius traukinius“, – įsitikinęs Bendrovės „Alstom“ generalinis direktorius Henris Lapartas-Lafarge.

14 prancūzų bendrovės pagamintų vandenilinių traukinių nuo šios savaitės kursuoja maždaug 100 kilometrų ilgio maršrutu, Žemutinėje Saksonijoje jungiančiu keturis miestus.

Naujasis traukinių parkas, kaip teigia jį įsteigusi įmonė, per metus padės sutaupyti bent apie 4,5 tūkst. tonų anglies dvideginio emisijų.

„Projektas prasidėjo prieš 10 metų. Prieš dešimtmetį apie vandenilį dar nebuvo tiek kalbama. Tuo metu svarbesnė buvo pionieriška dvasia“, – tikina H. Lapartas-Lafarge.

Vokietijoje vandenilio energijos technologija galėtų būti įdiegta iki 3000 traukinių, pakeisiančių senus dyzelinius.

„Mes, Vokietija, norime tapti pirmaujančia šalimi. Ne tik atsinaujinančiosios energijos gamybos srityje, bet ir išmanaus jos naudojimo. Ši linija labai geras to pavyzdys“, – neslepia ambicijų Žemutinės Saksonijos ministras pirmininkas Stephanas Weilas.

Bet domimasi ne tik Vokietijoje. Užsakovai susidomėję tiek Italijoje, tiek Prancūzijoje – daugiausia plėtojant trumpesnio nuotolio regioninius geležinkelių maršrutus, kuriuose uždirbamas pelnas labiau atpirktų išlaidas diegiant technologiją.

Tačiau persiorientuoti nebus paprasta, kai nulinių emisijų siekia ne tik traukinių, bet ir automobilių, aviacijos sektoriai, jau nekalbant apie sunkiąją pramonę.

Reikalingos milijardinės investicijos. Ir, kaip pabrėžia ekspertai, kad vandenilis taptų tikrai „švaria“ alternatyva iškastiniam kurui, jo gavybai reikalinga iš atsinaujinančiųjų išteklių pagaminta elektra.

Štai kodėl Vokietijos lyderis deda viltis, kad užsitikrinti reikalingus išteklius padės Kanada, su kuria šią savaitę pasirašė susitarimą dėl „žaliojo“ vandenilio tiekimo, kurio pirmųjų siuntų tikimasi sulaukti jau po trejų metų.

„Vandenilis užims svarbų vaidmenį užtikrinant energijos tiekimą ir ypač tokiuose sektoriuose, kuriuose kitais būdais „dekarbonizuotis“ sudėtinga – pramonėje, gabenant krovinius ir aviacijoje“, – sako Vokietijos kancleris Olafas Scholzas.

Vandenilio energetika laikoma svarbia Europos plano mažinti priklausomybę nuo rusiškų energijos išteklių dalimi.

Skaityti visą pranešimą