Vilniuje jau netrukus turėtų atsirasti dar nematytas šviesoforas: sostinės pėdomis planuoja sekti ir uostamiestis

Prieš 1 metus 104

Nuo šių metų birželio Lietuvoje įsigaliojo aibė Kelių eismo taisyklių (KET) pokyčių. Viena iš naujovių – dviračių gatvės bei tik viešajam transportui skirti specialūs šviesoforai. Vilniuje ir Klaipėdoje jau galima riedėti dviračių gatvėmis, bet naujųjų šviesoforų kol kas nematyti. Tiesa, dalis didmiesčių jau planuoja, kur ir kada jie galėtų būti įrengti.

Nori suteikti mobilumą

Pasak Susisiekimo ministerijos, tik viešajam transportui skirti šviesoforai gali būti įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, taip pat ten, kur maršrutiniam transportui reikia suteikti pirmenybę.

„Nauji šviesoforai ir jų signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, bus naudojami siekiant lanksčiau reguliuoti eismą ir suteikti prioritetą maršrutiniam transportui. Sekame gerąja Europos šalių praktika – maršrutiniam transportui skirtais šviesoforais eismas jau reguliuojamas Skandinavijos šalyse, Vokietijoje, Estijoje ir kitose valstybėse“, – sakė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Ministerija tikisi, kad ši KET naujovė sudarys galimybę sumažinti maršrutinio transporto gaišatį bei degalų sąnaudas, o kartu ir transporto priemonių poveikį aplinkai ir taip prisidės prie Europos žaliojo kurso tikslų.

Atskirs nuo įprastų šviesoforų

Tam, kad maršrutiniam transportui skirti šviesoforai išsiskirtų ir nebūtų painiojami su įprastais šviesoforais, nuspręsta, kad jų signalai bus nespalvoti – balti juodame fone.

Maršrutinio šviesoforo signalai yra trys: S formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą, horizontalaus brūkšnio formos – draudžia eismą ir informuoja, kad šviesoforo signalai netrukus pasikeis.

Kartu įjungti S formos ir horizontalaus brūkšnio formos signalai draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad netrukus bus įjungtas rodyklės (-ių) formos signalas. Rodyklės (-ių) formos signalas leidžia maršrutinio transporto eismą nurodyta (-omis) kryptimi (-is).

Pirmieji šviesoforai – iki rudens

Vienas iš pirmųjų tokių šviesoforų turėtų būti įrengtas sostinėje. Kaip LRT.lt teigė Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) Eismo organizavimo skyriaus vadovas Robertas Markovskis, jį planuojama sumontuoti per artimiausius keletą mėnesių.

„Įsigaliojus naujoms Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėms ir KET, planuojamas pirmojo viešojo transporto šviesoforo įrengimas. Šiuo metu dar vyksta derinimo procedūros, tačiau iki rugsėjo jau planuojama vieną tokį naująjį šviesoforą įrengti Kareivių gatvėje“, – atskleidė R. Markovskis.

Vilniaus pėdomis ketina sekti ir uostamiestis. Tiesa, Klaipėdoje pirmasis viešajam transportui skirtas šviesoforas veikiausiai atsiras tik po kelerių metų.

„Šiuo metu yra rengiamas infrastruktūros, reikalingos greitųjų autobusų eismo sistemai (BRT) funkcionuoti, techninis darbo projektas, kuriame bus numatyta įrengti viešajam transportui skirtus šviesoforus pagal pasikeitusias KET. Projektą (BRT skirtą infrastruktūrą) planuojama įrengti 2024 metais, gavus reikalingą finansavimą“, – portalui sakė Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo pareigas laikinai einanti Lina Žemaitytė.

Savo ruožtu Kauno valdžios atstovai tikino, jog minėtų naujovių mieste kol kas neplanuoja.

„Kaune artimiausiu metu nenumatyta įrengti atskirų viešojo transporto šviesoforų. Rengiant gatvių projektus, kiekvienu atveju individualiai vertinsime šią galimybę ir, esant poreikiui, ja pasinaudosime. Šiandien mieste nėra tokių sankryžų, kuriose ši eismo reguliavimo priemonė funkciškai būtų tikslinga“, – komentavo Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Skaityti visą pranešimą