Vilniečiams prireiks kantrybės: savivaldybė dėlioja kelio remonto darbus, žada imtis Valakampių tilto, bet Seimo tunelis palauks

Prieš 1 metus 75

Vairuotojams Vilniuje šiemet ir vėl prireiks kantrybės. Sostinės savivaldybė tikina, kad vos tik leis orai, į gatves vėl išvažiuos kelininkų technika. Tiesa, detalus gatvių remonto ir tiesimo planas dar nėra parengtas – jis iš dalies priklausys nuo žiemos orų padarinių. Vargiai šiemet į priekį pasistūmės ir jau ne pirmus metus planuojama Geležinio Vilko gatvės tunelio po Seimo rūmais rekonstrukcija. Šis projektas priklauso nuo Seimo kanceliarijos, kuri žada rekonstruoti Nepriklausomybės aikštę.

Stengsis netrukdyti eismui

Kelininkus sostinės gatvėse galima pamatyti ir dabar. Kadangi dėl nepastovių orų ši žiema yra itin nedraugiška kelio dangai, kone kasdien atsiveria vis naujos duobės. Būtent jas ir lopo kelininkai, pirmiausia judriausiose gatvėse ir ten, kur važiuoja viešasis transportas, vėliau persikelia į mažiau judrias miesto dalis.

Tačiau artėjantis pavasaris kelininkams sufleruoja apie artėjantį rimtesnį darbymetį. Teks imtis ne tik pavienių duobių, bet ir rimtesnių projektų. Visgi Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas LRT.lt atskleidė, kad bent kol kas itin detalus gatvių remonto ir tiesimo planas dar nėra parengtas.

„Jis iš dalies priklausys nuo žiemos orų padarinių, t. y. kiek gatvių reikės remontuoti dėl žiemą atsiradusių duobių. Šiuo metu jau turime suplanuotų darbų: bus tęsiama Smalinės ir Vėjo gatvių statyba, taip pat bus atliekamas Skroblų gatvės atkarpos tarp Naugarduko iki Žemaitės gatvių kapitalinis remontas, Mileišiškių ir Šatrijos Raganos gatvių sankryžos rekonstrukcija bei Lazdynėlių gatvės atkarpos tarp Erfurto ir Lietaus gatvių rekonstrukcija“, – vardijo jis.

Pasak G. Grubinsko, darbai sostinės prasidės, vos tai daryti leis oro sąlygos: „Pirmieji remontai turėtų prasidėti antroje kovo pusėje. Kaip ir kasmet, atliekant remonto darbus bus stengiamasi kuo mažiau riboti įprastą eismą, todėl darbai dažniau vyks ne piko metu ir naktimis“.

Tunelio po Seimu remonto teks palaukti

Jau daugiau nei penkerius metus girdimos kalbos ir apie pakankamai prastai atrodantį tunelį Geležinio Vilko gatvėje, po Seimo rūmais. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) ekspertai yra nustatę, kad reikia sutvarkyti statinio hidroizoliaciją ir atnaujinti išorinę dangą. Tačiau didesnio remonto daryti neplanuojama. Apie tai jau anksčiau rašė LRT.lt.

G. Grubinskas patvirtino, kad savivaldybė yra numačiusi minėtame tunelyje keisti hidroizoliacines dangas ir įrengti drenažą. Tačiau tam, kad būtų galima atlikti šiuos darbus, bus būtina nuardyti dalį Nepriklausomybės aikštės, todėl tunelio remontas yra tiesiogiai susijęs su Seimo planais atnaujinti aikštę – abu šie darbai turės būti atliekami vienu metu.

„Pasakyti, kada bus atliekamas tunelio remontas, sunku – kol kas Seimo kanceliarija, mūsų žiniomis, yra paskelbusi aikštės atnaujinimo projektinių pasiūlymų konkursą. Taigi tikėtina, kad realūs remonto darbai prasidės ne šiemet“, – tvirtino savivaldybės atstovas.

Dėl eismo organizavimo pakeitimų, pasak G. Grubinsko, bus sprendžiama po rangos darbų viešojo pirkimo. Visgi savivaldybė jau anksčiau buvo užsiminusi, kad yra svarstoma, kaip vairuotojams galėtų būti palengvinti kylantys spūsčių iššūkiai.

„Suprantama, kad tunelio remontas pareikalautų laikinai pertvarkyti eismą sostinėje. Kol vyktų remontas, daugiau tranzitu vykstančio transporto būtų nukreipiama Vilniaus Vakariniu aplinkkeliu. Judantieji tarp sostinės rajonų turėtų planuotis judėjimą Laisvės prospektu, važiuojantieji centrinėje sostinės dalyje būtų nukreipiami aplinkiniais maršrutais: judantieji Kauno kryptimi – A. Goštauto ir J. Jasinskio gatvėmis, judantieji Panevėžio kryptimi – Pakalnės ir J. Tumo-Vaižganto gatvėmis“, – detalizavo Vilniaus miesto savivaldybė.

Dėl vėlavimų skaičiuojami delspinigiai projektuotojui

Kaip ir tunelio atveju, ne vienerius metus sostinėje kalbama apie Valakampių tilto rekonstrukciją. Vilniaus miesto savivaldybė buvo pažadėjusi, jog darbai bus baigti iki 2022-ųjų pabaigos. Nors jau įsibėgėjo 2023 m., realūs darbai šioje vietoje net nepradėti.

Pasak G. Grubinsko, šiuo metu baigiamas rengti Valakampių tilto rekonstrukcijos projektas, jis bus teikiamas ekspertizei, o tuomet bus skelbiamas rangos darbų pirkimas.

„Projektavimo darbai dėl projektuotojo kaltės užsitęsė ir dėl to jam yra skaičiuojami delspinigiai, tačiau savivaldybė nusprendė nenutraukti sutarties ir užbaigti projektavimo etapą su dabartiniu konkurso laimėtoju, nes nutraukus sutartį tektų skelbti naują konkursą, kurio laimėtojas projektavimo darbus turėtų atlikti nuo pradžių, o tai užtruktų ilgiau ir tilto rekonstrukcija įvyktų dar vėliau“, – situaciją apibūdino savivaldybės atstovas.

Jis pabrėžė, kad minėtas tiltas yra itin svarbus užtikrinant tinkamą gyventojų susisiekimą, todėl bus dedamos pastangos, kad rekonstrukcija turėtų kuo mažiau įtakos įprastoms vilniečių kelionėms.

„Primename, kad užtikrinant eismo saugumą, Valakampių tiltu eismas jau yra ribojamas: įvesti svorio ir greičio ribojimai visoms transporto priemonėms, o pirmosios juostos abejomis kryptimis skirtos tik viešajam transportui. Kol kas galutiniai sprendimai dėl eismo organizavimo pakeitimų rekonstrukcijos metu nėra priimti, jie bus derinami su rangovais. Tikimasi, kad Valakampių tilto rekonstrukcija bus užbaigta dar šiemet“, – aiškino G. Grubinskas.

Kardinalių naujovių kol kas neplanuoja

Savivaldybė tikina, kad šiemet naujų didelių eismo organizavimo pokyčių mieste įvesti neplanuojama. Kol kas numatyta, kad bus tęsiami jau pradėti darbai, kurie labiausiai susiję su sklandesniu viešojo transporto eismu – bus įrengiamos A juostos Kareivių ir T. Narbuto gatvėse. Kitur naujos A juostos bus projektuojamos.

Be kelio darbų, savivaldybė skiria dėmesį ir KET pažeidėjams. Iki balandžio Vilniuje bus įrengta 16 naujų stacionarių greičio matuoklių, kurie matuos ne tik greitį, bet ir fiksuos kitus pažeidimus: raudono šviesoforo signalo nepaisančius ir / arba A juosta netinkamai besinaudojančius vairuotojus.

Negana to, Gedimino prospekte jau įrengti sektoriniai greičio matuokliai, kurie yra kilpinio eismo kontrolės sistemos dalis.

„Ši sistema, be kita ko, fiksuos važiavimą prieš eismą, automatiškai tikrins privalomojo civilinės atsakomybės draudimo ir techninės apžiūros dokumento galiojimą. Planuojama, kad sistema, užbaigus testavimo ir kalibravimo darbus, pradės veikti artimiausiais mėnesiais“, – žada savivaldybė.

Skaityti visą pranešimą