Vilniaus oro uostas rengiasi naują rūbą: po dviejų metų už 50 mln. eurų iškils išvykimo terminalas

Prieš 1 metus 45

Antradienį Vilniaus oro uoste pradedamos naujo išvykimo terminalo statybos. Planuojama, jog naujasis terminalas pradės veikti 2025 m. pradžioje. 

Terminalą už 50,2 mln. eurų (su PVM) statys konkursą laimėjusi bendrovė „Eikos statyba“.

Pastačius 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dvigubai – nuo 1 200 keleivių per valandą iki 2 400.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pažymėjo, kad senasis išvykimo terminalas jau išaugo savo rūbą, neatitinka dabartinių standartų.

„Vilniaus oro uostą visi įsivaizduoja įvairiai. Patirtys pačios įvairiausios. Tačiau viena – įeiname į oro uostą ir matome daug žmonių. Jau prieš pandemiją Viliaus oro uostas išaugo savo rūbą. Naujasis terminalas leis tuos pajėgumus padidinti du kartus“, – antradienį žurnalistams teigė M. Skuodis.

Anot ministro, naujasis išvykimo terminalas padės kokybės bei aptarnavimo kartelę pakelti į kitą lygį bei ateityje integruoti „RailBaltic“ vėžę į oro uosto infrastruktūrą.

Lietuvos oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas statybų pradžios renginyje pažymėjo, kad iki šiol Vilniaus oro uosto terminalai buvo vystomi neteisingai, o naujais statomas leis išspręsti pralaidumo bei kitas problemas.

„Naujas terminalas bus inovacijų diegimo platforma. (...) Turime nusidėvėjusią infrastruktūrą, mūsų terminalai braška per siūles. Tačiau jau po dviejų metų keliautojai dar sklandžiau galės pereiti visas patikras.

Su šiuo projektu dedam pagrindą klaidų taisymui, kurios buvo padarytos vykdant Vilniaus oro uosto plėtra anksčiau. Visa plėtra buvo orientuota į perono pusę, o tai sukėlė daug iššūkių. Šis etapas pažymi, kad mes kaičiame strategiją“, – kalbėjo A. Stikliūnas.

Kartu su naujojo terminalo statyba bus vykdoma ir priešais Vilniaus oro uostą esančių transporto prieigų pertvarka: bus atnaujinti inžineriniai tinklai, keičiama danga, įrengtos stoginės ir kuriama nauja, žymiai pralaidesnė transporto schema.

Naujasis pastatas bus dviejų aukštų, pirmajame planuojama keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.

Dar šiais metais Lietuvos oro uostai bei susisiekimo ministras M. Skuodis buvo išreiškę norą griauti dabartinį atvykimo terminalą dėl jo nepatogumo ir kartu su nauju išvykimo terminalu statyti atvykimo, tačiau tokiems siūlymams pritarta nebuvo.

Skaityti visą pranešimą