Viešojo transporto sąskaitos už elektrą šoktelėjo kone dešimt kartų: savivaldybė nemeta planų pirkti naujų troleibusų

Prieš 1 metus 95

„Vilniaus viešojo transporto“ įmonė šį mėnesį gavo kone dešimt kartų didesnę sąskaitą už elektrą nei prieš metus. Daugiausia elektros, pasak įmonės atstovų, sunaudoja elektra varomi troleibusai. Nors autobusų eksploatacija dabar atsieina pigiau, sostinės savivaldybė pasirengusi pirkti būtent naujų troleibusų. Išaugusias sąskaitas už elektrą gaunančios Latvijos viešojo transporto įmonės tikisi, kad kaštus padengs valstybė ir pavyks išvengti bilietų brangimo. 

Troleibusais važiuoja tik vilniečiai ir kauniečiai. Sostinės gyventojai svarsto, kad išaugus elektros kainoms gali brangti ir jų kelionės.

„Vilniaus viešojo transporto“ įmonės rugpjūčio sąskaita vien už elektrą buvo per 900 tūkst. eurų, tai dešimt kartų daugiau nei prieš metus tą patį mėnesį. Tačiau bendrovės atstovė sako, kol kas branginti bilietų nesirengiama. Tiek seni, tiek nauji troleibusai elektros suvartoja tiek pat, sako atstovė, bet sutaupyti energijos gali tik nauji, jų Vilniuje – 40, o senųjų – per 200.

„Troleibusai išeina brangiau, nes elektros energija išaugusi, dyzeliniai autobusai, savaime aišku, šiandien yra pigiau, bet vis tiek yra miesto įsipareigojimai, kurių mes turime laikytis ir turime vežti keleivius“, – aiškina „Vilniaus viešojo transporto“ atstovė Giedrė Buivydaitė.

Nors dabar eksploatuoti autobusus ir kainuoja mažiau, savivaldybė yra numačiusi įsigyti naujų troleibusų. Vyksta derybos dėl pusantro šimto. Jie į sostinės gatves galėtų išriedėti 2024-aisiais. Vicemeras viliasi, kad elektros kainos gal kiek sumažės ir troleibusų bei autobusų išlaidos susivienodins.

„Jeigu žinotumėm, kokios bus kainos išteklių kitąmet ar dar vėliau, tai būtų puiku, bet turbūt taip tiksliai nesuprognozuosim, todėl, manau, reikalingas balansas ir vienokių transporto priemonių, ir kitokių“, – sako Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas.

Rygoje, kaip ir Daugpilyje bei Liepojoje, be autobusų ir troleibusų, dar kursuoja ir tramvajai. Visi jie varomi elektra. Kainos ir gyventojams, ir įmonėms šoktelėjo kelis kartus. Tačiau valdžia bent jau šiemet nesirengia nei mažinti maršrutų, nei didinti bilietų kainų.

„Dar yra elektroniniai traukiniai, kurie vyksta nuo Rygos miesto iki kitų miestų kaip Liepoja, Daugpilis, Jelgava. Iš Jelgavos atvyksta daugelis žmonių į darbą ir parvyksta. Vyriausybė, tikimės, padengs šituos kainų skirtumus“, – teigia LRT RADIJO bendradarbis Latvijoje Rolandas Žalnierius.

Bilietas Latvijos sostinėje viešuoju transportu kainuoja 1,17 Eur, perkant pas vairuotoją – 2 eurus, Lietuvoje atitinkamai 65 centai ir 1 euras.

Skaityti visą pranešimą