Viename labiausiai užterštų pasaulio miestų į kovą prieš smogą ir spūstis stoja dviratininkai

Prieš 1 metus 71

Kovoti prieš smogą dviračiais – tokią idėją skleidžia antrojo pagal dydį Pakistano miesto dviračių entuziastai. Lahoras – vienas užterščiausių miestų pasaulyje, tad pasak dviratininkų, jei daugiau žmonių persėstų ant dviračių, Lahore sumažėtų ir spūstys, ir užterštumas.

Vairuotojų nepakantumas, užgauliojimai merginoms ir smogas. Lahoro dviračių entuziastai kiekvieną savaitę bando, kaip jie sako, „atsikovoti“ antrojo pagal dydį Pakistano miesto gatves – ne tik iš automobilių, bet ir piktų žvilgsnių šeimininkų.

„Pagrindinė kritinės masės mintis – atgauti kelius dviratininkams ir įtvirtinti jų teisę dalyvauti eisme. Mūsų čia – apie šimtą žmonių. Jei važiuotume automobiliais, o ne dviračiais, visa ši gatvė būtų užkimšta“, – teigia dviračių entuziastas Tanzeelas ur Rehmanas.

O gatvės įprastai ir būna užkimštos. 11 milijonų gyventojų turinčiame Lahore dauguma renkasi automobilius ar motociklus. Tai ne tik kelia spūstis, bet ir dusina miestą. Pastatai, esantys vos už kelių šimtų metrų, paskęsta smoge. Lahoras – vienas užterščiausių pasaulio miestų. Padėties negerina ir gamyklos bei ūkininkų deginami laukai.

„Važiavimas dviračiu – tai ne tik sportinė veikla, kurios vienintelis tikslas asmeninė sveikata. Tai padeda ir mūsų aplinkai, planetai ir visuomenei“, – pabrėžia organizacijos „Švarus Pakistanas“ prezidentas Ranas Sohailas.

„Smogas kelia didžiulių rūpesčių, nes mieste labai padaugėjo ir žmonių, ir „automobilių. Problema ypač paaštrėja rytais“, – pastebi dviračių entuziastė Afia Khan.

Tačiau persėsti ant dviračio balno šiame mieste nelengva dėl dviračių takų trūkumo. Be to, entuziastai pasakoja, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai nerodo noro dalytis gatvėmis, ypač, jei dviratį mina moteris.

„Moteriai važinėti dviračiu vienai gali būti sudėtinga dėl priekabiavimo, su kuriuo susiduriame. Bet kai važinėji su grupe, gali jaustis saugiai, nes niekas nepriekabiaus“, – tvirtina studentė Zarwa Jamal.

Pasak entuziastų, pastaraisiais metais miesto valdžia pradėjo geriau suprasti smogo keliamą pavojų, net ėmėsi veiksmų jį mažinti, bet kol kas šių priemonių neužtenka.

Skaityti visą pranešimą