Vežėjai atsidūrė nežinomybėje – nepasirašius sutarčių, jau nuo balandžio gali nebekursuoti tarpmiestiniai autobusai

Prieš 1 metus 92

Tolimųjų autobusų reisų vežėjai tvirtina, kad nuo balandžio gali nelikti galimybės susisiekti tarp Lietuvos miestų. Pasak jų, iki šiol Transporto saugos administracija su vežėjais nepasirašė sutarčių, kurios baigiasi šį mėnesį. 

Jau sustabdytas bilietų pardavimas ir informacijos teikimas keleiviams apie tarpmiestinių autobusų eismą nuo balandžio. Transporto saugos administracija teigia dedanti visas pastangas, kad keleiviai nepatirtų nepatogumų.

Klaipėdos autobusų stotyje dabar verda įprastas gyvenimas, tačiau kaip bus nuo balandžio 1-osios, pasak autobusų parko vadovo, nežinoma. O artėjant Velykoms, keleivių padaugėja kelis kartus.

„Mes nežinom kainų, kokie vežėjai veš, kokiais maršrutais, kokie maršrutai bus, kokių nebus. Tai šiandien mes bilietėlių nepardavinėjam, nes neturim sutarčių su vežėjais, kurie veš, kokiomis kainomis“, – aiškina Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Šiuo metu įsigyti bilietą internetu nuo balandžio 1-osios galimybės nėra. Savo keliones galima suplanuoti tik šiam mėnesiui.

„Paslaugų tiekėjams natūralu, kad neturėdami teisės ir žinių, kaip toliau viskas vyks, sustabdė pardavimus ir informaciją, kaip važiuos autobusai“, – sako „Kautros“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Pasak G. Pakuso, Seime šiuo metu eilės laukia kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis bus apibrėžtas liberalus vežėjų patekimas į rinką. Tačiau transporto saugos administracija, nelaukdama, kol pataisos bus priimtos, paskelbė konkursus naujiems vežėjams atrinkti.

„Konkurse yra labai keistų vietų, tokių kaip, pavyzdžiui, neliko dalies rinkos. Aš tiesiog negalėčiau paaiškinti nei savo klientui, kodėl jis 14 val. negalės išvykti iš Kauno į Tauragę, kai autobusai važiavo per COVID-19. Konkurso medžiagoje pasigenda 7 išvykimų“, – tvirtina „Kautros“ rinkodaros direktorius.

Dar daugiau nerimo dėl sutarčių patiria mažesni vežėjai. „Skuodo autobusų“ vadovas teigia, kad įgyvendinti pateiktų konkurso sąlygų ir pasirinkti visą maršrutų paketą tokioms įmonėms, kaip jo vadovaujamai, beveik neįmanoma. Nėra nei tiek žmonių, nei autobusų, kiek reikalaujama. O didesnių vežėjų Skuodas nelabai domina.

„Kadangi gali neapsimokėti jiems ekonomiškai aptarnauti viso paketo apimtimi, tai čia daug klaustukų. Jeigu mažos įmonės negali pačios to padaryti, o didelėms neapsimoka imti viso paketo, gali taip būti, kad į Skuodą ar iš Skuodo susisiekimo su dideliais miestais nebebus“, – mano „Skuodo autobusų“ direktorius Rimantas Pabrėža.

Susisiekimo ministerija situacijos nekomentuoja. O Transporto saugos administracija paaiškinimą atsiuntė raštu, teigdama, kad įvertinus pateiktus dokumentus bei paraiškas ir, nesant juose neatitikimų, ji nedelsdama kvies vežėjus pasirašyti naujas sutartis.

„Lietuvos transporto saugos administracijos ir vežėjų bendras tikslas, kad keleiviams kelionės nuo balandžio 1 d. būtų sklandžios. Todėl kaip institucija dedame visas pastangas, kad keleiviai, keliaujantys tarpmiestiniais autobusais, nepatirtų nepatogumų. Ypač svarbu, kad šioje situacijoje vežėjai suprastų atsakomybę prieš visuomenę ir patys būtų suinteresuoti padėti keleiviams keliauti, todėl jų gera valia ir siekis bendradarbiauti šiuo metu yra kertinis aspektas“, – rašoma administracijos paaiškinime.

Vežėjai teigia, jei atsitiktų taip, kad sutartys nebūtų pasirašytos, teisės aktai leis sudaryti laikinas ir po kažkiek laiko vėl skelbti konkursą. Iki šiol sutartys būdavo pratęsiamos kas penkerius metus.

Skaityti visą pranešimą