Vairuotojų Vilniuje laukia naujovės: netrukus Senamiestyje pažeidimus fiksuos kameros, numatytos vietos „inkilams“

Prieš 1 metus 82

Prieštaringų nuomonių sostinės Senamiestyje sulaukęs kilpinis eismas įvestas prieš daugiau nei dvejus metus. Nors ne visi vairuotojai juo patenkinti, miesto savivaldybė džiaugiasi projekto rezultatais, mat eismo intensyvumas čia sumažėjo keliskart. Negana to, vairuotojų artimiausiu metu laukia ir dar viena naujovė – Senamiestyje jau pradėtos montuoti kameros, kurios fiksuos Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, įskaitant ir vidutinį transporto priemonių greitį.

Straipsnis trumpai

  • Prieš dvejus metus įvestas kilpinis eismas Senamiestyje padėjo sumažinti tranzitinį eismą tris kartus.
  • Kilpinio eismo kontrolės sistemą sudarys 52 kameros, kurios bus įrengtos 25 vietose.
  • Kameros fiksuos ne tik kilpinio eismo pažeidimus, bet ir vidutinį greitį, važiavimą prieš eismą, automatiškai tikrins privalomojo civilinės atsakomybės draudimo ir techninės apžiūros dokumento galiojimą.
  • Šiuo metu Vilniaus mieste iš viso yra 23 veikiantys matuokliai, skirti užtikrinti greičio, A juostų, raudonos šviesoforų šviesos kontrolę.

Kilpinis eismas pasiteisino

Kilpinis eismas senojoje Vilniaus dalyje pradėtas organizuoti 2020-ųjų liepą. Anot Vilniaus miesto savivaldybės, vienas iš pagrindinių šios pertvarkos tikslų buvo sumažinti tranzitinį eismą. Panašu, kad sostinės valdžia rezultatais patenkinta.

„Vilnius tęsia darnaus judėjimo plėtrą Senamiesčio dalyje. Prieš dvejus metus įvestas kilpinis eismas padėjo pasiekti teigiamų rezultatų – keliaujančių tranzitu Senamiestyje sumažėjo kone triskart“, – teigiama LRT.lt skirtame savivaldybės komentare.

Nors automobilių srautas čia sumažėjo, liko kitų iššūkių. Dalis vairuotojų vis dar kartais nepaiso KET, ignoruoja kilpinį eismą apibrėžiančius kelio ženklus, nevengia važiuoti prieš eismą bei viršija nustatytą greitį.

Norėdama tokius pažeidėjus pažaboti, Vilniaus miesto savivaldybė nusprendė įsigyti eismo stebėjimo sistemą, kuri jau pradėta diegti Senamiesčio prieigose.

Įrengs 25 vietose

Šiuo metu Senamiestyje akylesni galėjo pastebėti kai kuriose vietose įrengtas kameras. Jos skirtos užtikrinti viešąją tvarką. Transporto srautams stebėti įsigyta atskira sistema, kurią sudarys daugiau nei pusšimtis kamerų.

„Kilpinio eismo kontrolės sistemą sudarys 52 kameros, jos bus įrengtos 25 vietose. Vaizdo kameros įrengiamos kilpinio eismo zonos pakraščiuose: įvažiavimuose ir išvažiavimuose“, – portalui teigė Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas.

Anot jo, planuojama, kad naujosios sistemos įrengimo darbai bus baigti iki Naujųjų metų, o nuo sausio ji bus bandoma ir bus pradėti rinkti statistiniai duomenys, įskaitant įvairius KET pažeidimus.

„Kameros fiksuos ne tik kilpinio eismo pažeidimus, bet ir vidutinį greitį, važiavimą prieš eismą, automatiškai tikrins privalomojo civilinės atsakomybės draudimo ir techninės apžiūros dokumento galiojimą“, – atskleidė G. Grubinskas.

Galutinė projekto kaina kol kas nėra aiški, tačiau skaičiuojama, kad iš viso tai kainuos apie 1 mln. eurų. Į šią sumą įeina kamerų įsigijimas, infrastruktūros pritaikymas ir įrengimas, prisijungimas prie elektros tinklų ir kiti darbai. Projektas finansuojamas iš savivaldybės biudžeto.

Tvarką užtikrina 23 greičio matuokliai

LRT.lt primena, kad šiemet Vilniaus mieste sumažėjo stacionarių greičio matuoklių. Iš viso skelbta apie planus išmontuoti 31 vadinamąjį „inkilą“, juos turėtų pakeisti modernesnė įranga.

Šiuo metu Vilniaus mieste iš viso yra 23 veikiantys matuokliai, skirti užtikrinti greičio, A juostų, raudonos šviesoforų šviesos kontrolę.

Taip pat jau yra numatytos vietos, kur turėtų atsirasti nauji greičio matuokliai. Jas galima sužinoti virtualiame žemėlapyje.

Vienas greičio matuoklis numatytas kelyje Vilnius–Trakai ties Trakų Voke, dar vienas Savanorių prospekte prie sankryžos su Vaduvos gatve, taip pat prie verslo parko „Gariūnai“, Kauno, T. Narbuto, Olandų, Ukmergės, Ozo, Antakalnio, Stepono Batoro gatvėse, Minsko plente.

Pažeidimų fiksavimo įrenginių vietos mieste yra numatomos įvertinus įvairius kriterijus: eismo saugumo, avaringumo rodiklius, juodąsias dėmes, pasitaikančius KET pažeidimų atvejus dėl greičio viršijimo, važiavimą A juosta ar esant draudžiamajam šviesoforo signalui.

Taip pat matuokliai gali būti numatomi ir kompleksinių projektų plėtojimo metu, kai įrengiama ir kita infrastruktūra.

Skaityti visą pranešimą