Vairuotojams Vilniuje gerų žinių nėra: spūstys prasideda vis anksčiau, ryte ir vakare tęsiasi ilgiau nei 2,5 valandos

Prieš 1 metus 83

Daugiau nei 2,5 valandos – tiek laiko vidutiniškai Vilniuje praėjusiais metais kartu sudėjus truko rytinis ir vakarinis eismo pikas. Tiesa, negalima atmesti, kad netolimoje ateityje šis skaičius gali keistis, mat šiuo metu transporto srautai sostinėje vis dar nėra sugrįžę į ikipandeminį lygį. Fiksuojama, kad 2019 m. eismas buvo 6 proc. intensyvesnis.

Srautai dar neatsikūrė

JUDU (Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“) išanalizavo praėjusių metų eismo srautus. Kaip LRT.lt aiškino Pažangios analitikos skyriaus vadovė Virginija Uzdanavičiūtė, Vilniuje eismo srautai matuojami 65-iose intensyviausio eismo sankryžose.

„Pagal duomenis matome, kad automobilių srautai vis dar negrįžo į ikikarantininį laikotarpį 2019 m., kai buvo fiksuotas eismo srautų rekordas. 2022-aisiais srautai minėtose sankryžose yra vos 1 proc. didesni už 2021 m., 7 proc. didesni už 2020 m. ir 6 proc. mažesni už 2019 m.“, – teigė V. Uzdanavičiūtė.

Anot JUDU atstovės, viena iš nežymaus eismo srautų padidėjimo prielaidų yra ta, kad gyventojams tinkamas nuotolinis darbas, kurį daugelis žino kaip hibridinį darbo modelį, kai dirbama kelias dienas iš nuotolinės darbo vietos, kelias – iš biuro.

Spūstyse piko metu – ilgiau nei valandą

Minėtą prielaidą, V. Uzdanavičiūtės teigimu, patvirtina ir sostinėje fiksuoti mažesni rytiniai eismo srautai pirmadienio ir penktadienio rytais, nes jų metu susidaro mažesnės spūstys. Didžiausi eismo srautai Vilniuje pernai buvo fiksuojami trečiadieniais.

„Matoma tendencija paankstėti vakarinio piko laikui. Eismas darbo dienomis pradeda intensyvėti jau nuo 14 val., pirmosios spūstys dažniausiai pradedamos fiksuoti nuo 14.40 ar 15.20 val.“, – portalui aiškino JUDU analitikė.

Palyginti su 2021-aisiais, 2022 m. buvo matomas rytinio piko spūsčių trukmės išaugimas 5 proc., o vakarinis pikas padidėjo nežymiai, t. y. 1 proc. Remiantis JUDU duomenims, pernai rytinis pikas vidutiniškai trukdavo 67 minutes, vakarinis – 97. 2021-aisiais skaičiai buvo panašūs: ryte pikas tęsdavosi 64 minutes, vakare – 96.

Tiesa, JUDU išskiria ir kitokio piko metą, kuris nepatenka į rytinio ar vakarinio laiko intervalą. 2022 m. kitokio piko metas užtrukdavo 83 minutes, 2021-aisiais – 84. Iš viso pernai vidutiniškai eismo pikas, nepriklausomai nuo dienos meto, trukdavo 83 minutes.

Šiemet spūstys – didesnės

JUDU analitikai atitinkamai su 2022-aisiais dar palygino atskirai 2023 m. sausio ir vasario mėnesius. Paaiškėjo, kad šių metų pradžioje spūstys buvo daug didesnės.

„Šių metų sausio mėnesį spūsčių trukmė rytinio piko metu padidėjo 23 proc., o vakarinio – 25 proc. Vasario mėnesį spūsčių trukmė rytinio piko metu padidėjo 18 proc., o vakarinio – 20 proc.“, – atskleidė V. Uzdanavičiūtė.

Palyginti su 2021 m., 2022-ųjų rytinio piko trukmė sausio mėnesį buvo padidėjusi 40 proc., vakarinio – 59 proc. Tuo metu vasario mėnesį rytinio piko trukmė buvo padidėjusi 28 proc., o vakarinio – 46 proc.

Kaip jau minėta, Vilniuje eismo srautai matuojami 65-iose intensyviausio eismo sankryžose. JUDU suskaičiavo, kad praėjusiais metais šias sankryžas iš viso kirto daugiau nei 887,4 mln. transporto priemonių. Palyginimui, 2019-aisiais šis skaičius siekė 939,1 mln. transporto priemonių.

Vien per pirmą 2022-ųjų pusmetį Geležinio Vilko gatve centro kryptimi per parą pravažiuodavo vidutiniškai apie 38 tūkst. automobilių. Toliau atitinkamai rikiavosi Kareivių g. nuo Valakampių g. – 35 tūkst. aut./parą; Gariūnų g. iš centro – 33 tūkst. aut./parą; Geležinio Vilko g. (iš centro/Žalgirio g. link) – 28 tūkst. aut./parą; Ozo g. Kalvarijų g. link – 24,5 tūkst. aut./parą.

„Labiausiai nuo spūsčių kenčia ir situacija yra prasčiausia šiose miesto gatvėse: Kareivių, Ozo, Gariūnų, Geležinio Vilko, Olandų. Spūstyse tenka pastovėti ir Pilaitės prospekte, ir Ukmergės gatvėje, priklausomai nuo piko meto. Taip pat Konstitucijos prospekte T. Narbuto gatvės žiedo link, Eišiškių plente Dariaus ir Girėno gatvės link, Šeimyniškių gatvėje Konstitucijos prospekto link, Savanorių prospekte Vilkpėdės gatvės link“, – anksčiau LRT.lt buvo detalizavusi JUDU.

Skaityti visą pranešimą