Vairuotojai baiminasi, kad dėl judriausio šalyje tilto remonto šventes praleis spūstyse: svarsto laikinai persikelti kitur

Prieš 1 metus 72

Iki 2024 m. darbininkai remontuos tiltus kelyje tarp Vilniaus ir Klaipėdos ties Kaunu. Dėl to, ypač prieš Kalėdas, gali kilti spūsčių. Kauniečiai prie jų jau įprato, bet ieško variantų, kad galėtų išvengti stovėjimo tarp automobilių. Kelių direkcija tikina, kad transporto priemonės galės važiuoti šiek tiek laisviau, o vasarą neturėtų kilti problemų dėl didesnio keliaujančiųjų į pajūrį srautų. Kauno miesto savivaldybės teigimu, srautas mieste dėl tilto rekonstrukcijos nepakito, bet, esant reikalui, bus perreguliuoti šviesoforai.

Nuo lapkričio antros pusės prasidėjo A. Meškinio (Kleboniškio) tilto, esančio ties Kaunu kelyje tarp Vilniaus ir Klaipėdos, rekonstrukcija. Kaip anksčiau skelbė Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), vidurinį tiltą per Nerį, taip pat viaduką per Jonavos gatvę ir tilto prieigas planuojama sutvarkyti iki 2024 m. pabaigos.

Po projekto įgyvendinimo tiltas bus iš esmės rekonstruotas ir išplatintas. Tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio ir vyks viduriniu tiltu. Tai leis padidinti eismo pralaidumą ir saugumą bei padės sutaupyti daugybę valandų dabar spūstyse prarandamo laiko. Rekonstravus šį tiltą, ketinama remontuoti likusį trečią (pietinį) tiltą per Nerį. Kai bus sutvarkyti visi trys tiltai, bus galima įgyvendinti paskutinį Islandijos plento projekto etapą, t. y. sutvarkyti ruožą tarp Biruliškių sankryžos ir Jonavos g.

LRT.lt kalbinti kauniečiai skirtingai žvelgia į šio tilto remontą: vieni ruošiasi spūstims, kiti teigia jau įpratę prie jų, bet besitikintys, kad paskui bus tik geriau.

„Gal verčiau tegul dabar uždaro pravažiavimus, o ne vasarą, kai pusę Lietuvos keliaus per Kauną į pajūrį“, – sakė Laisvės alėjoje sutiktas Vidmantas.

Kauniečio teigimu, jam kyla nepatogumų dėl to, kad rekonstruojamas A. Meškinio (Kleboniškio) tiltas per Nerį, nes tenka dažnai vykti pas gimines Raseinių rajone.

„Bet jau įpratau prie spūsčių: kai statė naują tiltą šalia, irgi kelias kimšosi, bet žada, kad bus tik geryn“, – sako jis.

Studentė Danielė teigė, kad irgi patirs nepatogumų dėl remontuojamo tilto, nes per ten driekiasi kelias į gimtąjį kraštą.

„Baugoka autobusu važiuoti, nes tikrai gali prailgti kelionė. Automobiliu gal kažkaip per kitus keliukus galima būtų išvažiuoti ir išvengti spūsčių“, – svarstė Danielė.

Rinkodaros srityje dirbanti Jolanta teigė jau susitarusi dirbti nuotoliu tiek prieš Kalėdas, tiek tarpušvenčiu vien tam, kad nereikėtų paskutinėmis dienomis stovėti spūstyse.

„Jaučiu, kad užsikimš ne tik kelias į Klaipėdą, bet ir Kauno gatvės prieš šventes, tai su vyru persikelsime laikinai pas tėvus. Grįšime jau po Naujųjų, tad, tikiuosi, ir laisvesnis kelias bus“, – dėstė Jolanta.

Ji taip pat baiminasi, kad vasarą gali tekti stovėti ilgose spūstyse dėl tilto remonto, tad jau dabar galvoja, kad, jei reikės, išvyks diena anksčiau iš Kauno.

„Kita vertus, teigiama, kad sutvarkius tiltus pagerės susisiekimas. Tad gal verta truputį palaukti“, – šyptelėjo moteris.

Srautas Kaune nepakito, bet pasiruošę perreguliuoti šviesoforus

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Griauslys LRT.lt komentavo, kad dažnu atveju dėl eismo įvykių arba dėl kitų priežasčių susidarius spūstims A1 kelyje ties A. Meškinio tiltu, fiksuojami padidėję transporto priemonių srautai Šilainių mikrorajone.

„Vairuotojai, vengdami spūsties, renkasi savo kelionės maršrutą per miestą. Vykdant A. Meškinio tilto rekonstrukcijos darbus, nuo lapkričio 21 d. eismo srautai daug nepasikeitė. Tačiau, tikėtina, tam tikrais momentais, esant mažesniam pralaidumui, situacija gali pasikeisti“, – teigė A. Griauslys.

Anot jo, Kauno miesto savivaldybės Eismo valdymo centras stebi ir analizuoja padėtį.

„Esant poreikiui, specialistai pasiruošę pakeisti šviesoforų valdymo programas labiausiai apkrautose sankryžose“, – pridūrė A. Griauslys.

Važiuojantys į Vilnių po darbų turės daugiau erdvės

Kaip LRT.lt sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas, dabar yra patvirtinti ilgalaikiai eismo apribojimai, kurie turėtų tęstis iki 2024 m. kovo mėn.

Tai yra greičio ribojimas iki 70 km/h, o Klaipėdos kryptimi eismas vyksta naujuoju (šiauriniu) tiltu dvejomis nesiaurintomis eismo juostomis. Anot jo, neturėtų kilti problemų dėl eismo pralaidumo ir vasarą, nes sąlygos neturėtų keistis nuo jau nustatytų. Vilniaus kryptimi eismas vyksta senuoju kairiuoju (pietiniu) tiltu – taip, kaip ir vyko iki šiol.

„Skirtumas tik tas, kad eismo juostos darbo metu bus susiaurintos, kadangi kraštinė eismo juosta yra skirta rangovo statybinei technikai pastatyti ir manevruoti. Ne darbo metu gairelės, atskiriančios eismo srautus nuo darbo vietų, bus atitrauktos ir juosta galės naudotis eismo dalyviai“, – pabrėžė S. Jansonas.

Pasak jo, vėliau, 2024 m., atsižvelgiant į rangovo atliktų darbų pažangą bei technologinius procesus, eismo organizavimo schemos bus peržiūrėtos.

Ateityje galimi kiti trumpalaikiai eismo ribojimai

Vienas iš nepatogumų vairuotojams – uždarytas nusukimas į Jonavos g. Kaune. Tiesa, nors jis turėjo būti užtvertas eismui iki sausio 9 d., dėl nepalankių oro sąlygų stojant darbams visgi jis atidaromas mėnesiu anksčiau.

„Nuo šių metų gruodžio 9 dienos magistraliniu keliu A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (Klaipėdos kryptimi) vykstantys vairuotojai vėl galės sukti į Jonavos g., Kaune. Anksčiau nei planuota (iki 2023 m. sausio 9 d.), eismą į Jonavos gatvę atkurti nuspręsta atsižvelgiant į artimiausiu metu esamas ir prognozuojamas oro sąlygas, kurios netinka vykdyti suplanuotus žemės sankasos bei dangos konstrukcijos įrengimo darbus objekte. Jungiamojo kelio statybos darbus ketinama tęsti nuo 2023 metų pavasario“, – komentavo LAKD.

Anot S. Jansono, siekiant kuo greičiau sutvarkyti esamą infrastruktūrą, pagal sutarties sąlygas rangovas pradeda darbus iš karto įsigaliojus sutarčiai. Taip pat vienas iš viešojo pirkimo konkurso ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų buvo rangovo pasiūlytas darbų atlikimo terminas

LAKD duomenimis, skaičiuojama, kad per A1 kelio ruožą nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Balticos“, į kurią patenka ir A. Meškinio tiltas, eismo intensyvumas siekia vidutiniškai iki 60 tūkst. automobilių per parą.

Skaityti visą pranešimą