Tragišką kaktomušą Kaune mačiusių liudininkų pasakojimai iš pirmų lūpų: „Sėdėjau įsikibusi į vairą, verkiau ir negalėjau patikėti tuo vaizdu“

Prieš 1 metus 69

Kelyje Kaunas–Vilnius prieš keletą savaičių įvyko daugelį sukrėtusi tragiška avarija. Prieš eismą dideliu greičiu važiavęs vairuotojas kaktomuša rėžėsi į kitą automobilį. Rezultatas – du žuvę žmonės, dar du sužeisti. Kodėl vairuotojas lėkė prieš eismą? Ar buvo galima išvengti žūčių? LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kūrėjai atsakymų ieško ne tik su ekspertais, bet ir įvykio liudininkais. Patys vos per plauką mirties išvengę vairuotojai papasakojo, ką matė ir tik per kokį atsitiktinumą liko gyvi.

Antras gimtadienis

Apie tragišką avariją Kaune negirdėjusių turbūt nėra. Skaudžios nelaimės iki šiol negali pamiršti ne tik žuvusiųjų artimieji, bet ir eismo įvykio liudininkai.

„Visiškas šokas, sėdėjau įsikibusi į vairą, verkiau ir negalėjau patikėt visu tuo vaizdu“, – laidai pasakoja avariją iš arti mačiusi Simona.

„Galėjo būti viskas. Visi sakė – užsirašyk tą dieną, kad švęstum savo antrą gimtadienį“, – dėsto dar vienas nelaimės liudininkas Darius.

Kraupi nelaimė įvyko vėlų šeštadienio vakarą. Islandijos plente, kelyje Klaipėda–Kaunas–Vilnius, kaktomuša susidūrė du automobiliai – Vilniaus kryptimi antra eismo juosta važiavęs BMW ir prieš eismą lėkęs „Mercedes-Benz GL550“. Smūgio neišvengė ir šalia BMW tuo metu buvusi „Škoda“.

Likus vos kelioms sekundėms iki mirtino susidūrimo, su priešpriešiais atlekiančiu „Mercedes-Benz“ kelyje susitiko ir Darius. Pavežėju dirbantis vyras tuo metu vežė keleivę.

„Važiavau antra juosta, aplenkdamas kitas transporto priemones pirmoje juostoje. Ir pamačiau šviesas. Realiai nesupratau, iš kur tos šviesos gali būti mano juostoje priešais mane. Galvojau, gal vaidenasi. Na iš kur tos šviesos gali būti?

Kuo arčiau buvo, tuo labiau supratau, kad man nesivaidena, iš tikrųjų čia buvo automobilis. Ir tik likus 3–4 sekundėms nėriau į pirmą eismo juostą, taip išvengdamas susidūrimo. Tiesiog tas automobilis pralėkė pro mus, su kliente susižvalgėme be žodžių, buvo šokas.

Pristabdžiau ir per galinį veidrodėlį pradėjau žiūrėti, kas bus ar nebus. Po kokių 5–7 sekundžių pamačiau blyksnį. Supratau, kad kažkas įvyko tikrai negero“, – pasakoja Darius.

Vyras neslėpė, kad laiko spręsti, ar saugu rikiuotis į pirmą eismo juostą, jau nebebuvo. Anot Dariaus, tai buvo tiesiog instinktas, nujaučiant artėjančią grėsmę. „Tai buvo kritinis taškas sukti arba būtų įvykęs susidūrimas. Nes tas 3–4 sekundes, kai automobilis atlekia kokių 150 km/val. greičiu, tiesiog nėra kada galvoti, reikia daryti“, – kalba jis.

Važiavo paskui BMW

O štai Simona lemtingu momentu važiavo vos už poros automobilių paskui BMW. „Aš važiavau į Jurbarką pas draugę ir vėliau važiavau atgal. Tą šeštadienio vakarą, prieš visą įvykį, dar sustojau kelioms minutėms degalinėje. Ir vėliau iš jos išvažiavus, už Kleboniškio tilto tas įvykis įvyko tiesiog prieš mano akis“, – lemtingą vakarą prisimena mergina.

„Buvo labai sunku patikėti, nes jis lėkė tikrai labai dideliu greičiu. Ir tu jau matai, kad tikrai įvyks kažkas, nes buvo automobilis priešais jį. Kai jau įvyko tas įvykis, aš tiesiog sėdėjau ir negalėjau nieko padaryti, nei pasitraukti į šalį, nieko.

Tiesiog buvo didelis šokas. Aš tik įsivaizduoju, ką galvojo tas BMW vairuotojas, nes realiai tu gal net nespėtum sureaguoti, tiesiog sunku susivokti, ką tau daryti, kaip tau elgtis ir kaip tau išvengti viso to įvykio“, – pasakoja Simona.

Išsigandusi vairuotoja staigiai stabdė ir metėsi į šoną. „Atrodė kaip iš filmo. Tai turbūt viena iš baisiausių matytų avarijų, kadangi iš automobilių akimirksniu, atrodytų, nieko neliko. „Mercedes-Benz“ iškart užsiliepsnojo. Aš tikrai sustojusi verkiau, verkiau baisiai ir negalėjau ištarti nei žodžio“, – tęsia ji.

Keliamos įvairios versijos

Simona matė, kaip iš automobilio buvo traukiamas degantis „Mercedes-Benz“ vairuotojas. Ji pati paskolino gesintuvą jį dar bandžiusiam gelbėti vyriškiui. Žuvo du vairuotojai, sužeisti „Škodos“ vairuotojas ir keleivė. Baisūs vaizdai iki šiol persekioja įvykio liudininkus.

Ne tik jiems kyla klausimų, kaip vairuotojas išvis atsidūrė priešpriešinėje eismo juostoje. Viešojoje erdvėje pasipylė spėlionės. Versijų turi ir kaunietis, ilgametis vairavimo instruktorius Linas.

„Galbūt labiau tikėtina, kad vairuotojas iš Jonavos gatvės pakilo dešine kelio puse ir važiavo magistrale Vilniaus link. Kažkurioj vietoj apsisuko ir pradėjo važiuot prieš eismą“, – mano pašnekovas.

Spėjama, kad prieš eismą „Mercedes-Benz“ vairuotojas galimai judėjo apie 3 kilometrus. O tai, kad buvo pasirinkta antra eismo juosta ir vėlyvas metas, lėmė, kad kliūčių vairuotojas kurį laiką išvengė. Pareigūnai aiškina, jog atkurti visą įvykio paveikslą padės tik konkretūs įrodymai ir vaizdo medžiaga.

„Mes turime vaizdinę informaciją, viešojoje erdvėje buvo pasirodęs vaizdo įrašas, kad jį mato ties Jonavos gatvės lėtėjimo juosta, jis važiuoja jau prieš eismą. Tai mes tam tikrą jo veiksmų atkarpėlę turime. Visą seką, manau, nustatys ikiteisminio tyrimo metu“, – aiškina Mindaugas Kairys, Kauno apskrities VPK Reagavimo valdybos viršininkas.

Greitis buvo didelis

Skaudžios avarijos pasekmės rodo – smūgio kaktomuša būta itin stipraus. Anot pareigūnų, greičiausiai automobiliai vienas į kitą rėžėsi kairiosiomis pusėmis. Mirtinas pasekmes lėmė ir didžiulis greitis.

„Buvo apie 130, 140 km/val., nes jis labai staigiai priartėjo, labai staigiai“, – teigia liudininkė Simona.

„Po tragiškos nelaimės imta aiškintis, kas sėdėjo prie mirtį nešusio „Mercedes-Benz“ vairo. Akis bado vairuotojo dosjė. Aiškėja, kad pareigūnams jis gerai žinomas. Ne kartą baustas 42-ejų šiaulietis teisės vairuoti net neturėjo, trejiems metams ji buvo atimta už vairavimą išgėrus.

Taigi, lemtingą šeštadienį prie vairo šio vyriškio išvis neturėjo būti. Buvo apsvaigęs, pasiklydo kelyje ar turėjo kokį tikslą? Kol vyksta tyrimas, diskusijų daug.

„Galima kelti labai daug versijų, nes vieta gana gerai apšviesta, tiesus kelio ruožas. Bet važiuodamas priešais matai žibintus kitoje pusėje, jie gali suklaidinti. Tiesiog, jei dėmesio pritrūko, tamsiu paros metu gali neįvertinti situacijos, gali nespėti. Panašu, kad šiuo atveju taip ir buvo“, – sako M. Kairys.

Vengė pareigūnų?

O štai dar viena versija. Ne paslaptis, kad kai kurie vairuotojai kelių policijos pareigūnų postus stengiasi apvažiuoti. Galbūt ne išimtis buvo ir teisės vairuoti neturėjęs „Mercedes-Benz“ vairuotojas? Liudytojas Darius tikina, kad reidas netoliese vyko ir tą lemtingą vakarą. Kauno apskrities kelių policijos vadovas sutinka – yra vairuotojų, reidų bandančių išvengti bet kokiomis priemonėmis, net ir važiuojant prieš eismą.

Negana to, skaudi avarija Kaune sukėlė ir diskusijų, kodėl įtartiną vairuotojo elgesį dar prieš įvykį pastebėję žmonės apie tai nepranešė anksčiau.

Kol tyrimas tebevyksta, pro vietą, pažymėtą sulaužytais atitvarais, avarijos liudininkai iki šiol negali ramiai pravažiuoti. Vos trečius metus vairuojanti Simona sako, kad turės praeiti laiko, kol kelyje vėl jausis drąsiai. Mergina įsitikinusi, kad gyvybę jai išgelbėjo stabtelėjimas degalinėje.

Plačiau apie tai – laidos reportaže.

Skaityti visą pranešimą