Teks persėsti į autobusus – bent dvejus metus populiariausias traukinių maršrutas kursuos gerokai rečiau

Prieš 1 metus 71

Nuo vasario pradžios rečiau kursuos traukiniai maršrutu Vilnius–Klaipėda–Vilnius. Vasarį–gegužę bus vykdomas pirmasis elektrifikacijos etapas, o visus darbus planuojama baigti 2025-aisiais. Sustabdžius didelę dalį traukinių maršrutų, pasikeitimams ruošiasi vežėjai autobusais – planuojama paleisti daugiau autobusų tais maršrutais, kuriais nebelieka traukinių.

Greitasis traukinys iš sostinės į Klaipėdą, išvykstantis prieš 11 ryto, nuo vasario 6-osios iki gegužės nebekursuos. Kaip ir nemaža dalis kitų maršrutų. Lietuvos geležinkeliai pradeda elektrifikacijos projektą, kurį planuojama baigti apie 2025-uosius. Pirmieji darbai numatyti ruože Kaišiadorys–Radviliškis, o rudenį – Šiauliai–Klaipėda. Vadinasi, traukinių eismas bus ribojamas ne tik šiemet.

LRT TELEVIZIJOS kalbinti žmonės sako, kad tai sukels nepatogumų.

„Esu studentė ir gyvenu netoli Klaipėdos, tad neįsivaizduoju, kaip reikės (grįžti – LRT.lt), rečiau tikriausiai grįšiu pas tėvus“, – sako Vilniaus geležinkelio stotyje kalbinta mergina.

Maršrutas Vilnius–Klaipėda–Vilnius – pats populiariausias. Per šventes vagonai visada pilni, o bilietą reikia įsigyti kone prieš savaitę. „LTG Link“ bendrovės vadovas Linas Baužys žada, kad per Velykas traukiniai kursuos įprastai, tačiau kasdienis grafikas gerokai trumpėja.

„Bus du traukiniai paprastomis dienomis į Klaipėdą, o savaitgaliais vėl bus pilnai atstatoma, važiuos visi traukiniai. <...> Dar tai palies maršrutą Kaunas–Šiauliai, kur darbo dienomis traukiniai taip pat nevažiuos“, – aiškina jis.

Pasikeitimams rengiasi ir Vilniaus autobusų stotis. Jau dabar dėliojami grafikai maršrutuose į Klaipėdą ir Šiaulius, siekiant padidinti autobusų maršrutų skaičių, ypač šventinėmis dienomis – Vasario 16-ąją, Kovo 11-ąją, per Velykas.

„Nuo Vasario 16-osios jau planuojame tais laikais statyti didesnės talpos autobusus, maksimaliai, ką turime – tai ir dviejų aukštų autobusai, kad būtų panaudojami pilnai, ir kiti standartiniai autobusai, kuriuos turime“, – sako „TOKS“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

Traukinių ir autobusų bilietų kainos šiuo metu panašios. Pavyzdžiui, iš Vilniaus į Klaipėdą kelionė traukiniu kainuoja 22,5 eurų, o autobusu, priklausomai nuo vežėjo, 20–25 eurus. „LTG Link“ vadovas kol kas negalėjo pasakyti, ar pradėjus kursuoti, greičiausiai nuo 2025 metų, naujiems traukiniams, kainos gali išaugti.

„Naujųjų traukinių pirkimas šiuo metu jau vyksta, vyksta komercinės dalies vertinimas. <...> Šie metai bus tikrai iššūkių metai, bet tam, kad ateityje traukiniai važiuotų nauji, būtų ekologiški, būtų greitesni, patogesni mūsų klientams“, – tikina L. Baužys.

Pernai vidutiniškai per mėnesį vietiniais maršrutais vyko apie 370 tūkst. keleivių. Įmonės vadovas teigia suprantantis, kad dėl gerokai išretėjusių maršrutų neteks dalies keleivių, tačiau tikisi per laiką juos susigrąžinti.

Skaityti visą pranešimą