Taivano parodoje – ir Lietuvos paviljonas: verslas jau įžvelgia teigiamų poslinkių rinkoje

Prieš 1 metus 94

Taivane prasidėjusioje tarptautinėje Taipėjaus maisto ir gėrimų parodoje atidarytas ir ypatingo dėmesio sulaukė Lietuvos paviljonas. Lietuvos eksportuotojai pristatę lietuvišką produkciją sako, kad per pastaruosius metus sulaukę teigiamų poslinkių – lietuviški produktai ne tik atpažįstami, bet Taivane sulaukia ir sėkmės.

Nors JAV, Vokietijos ir Japonijos stenduose pristatomos šalių virtuvės, maisto produktai ar gėrimai pasaulyje ir labiau atpažįstami, gerokai didesnio dėmesio šiandien prasidėjusioje tarptautinėje Taipėjaus maisto ir gėrimų parodoje sulaukia Lietuva. Pasveikinti lietuvių užsuka ir Taivano prezidentė.

Taivaniečiai patys pripažįsta – nori ragauti lietuviškų gėrimų – alkoholinių ir ne tik, bei saldumynų. Dėmesio sulaukia ir konservuota produkcija. Taivanietis Brianas Kao sako, kad dar pernai per bendrus susitikimus su Lietuvos verslininkais, Lietuvoje dėmesį patraukė maisto produktų gamintojos „Augos“ produkcija. Netrukus, teigia pašnekovas, konservuotos sriubos bus lengvai prieinamos čia, Taivane.

„Pasibaigus vizitui Lietuvoje, pradėjome tyrinėti rinką ir supratome, kad Taivane turime šansą. Tad pradžiai pasirinkome 5 skirtingus skonius. Tikimės, kad kai pasirodys prekyboje rugpjūtį, atsidurs daugelio parduotuvių lentynose“, – sako B. Kao.

Paviljone įsikūrę Lietuvos verslininkai turi labai daug lūkesčių, kad čia Taivane pavyks pasiekti gerų rezultatų. Ir iš tiesų, nemažai verslo atstovų sako, kad verslas visai klojasi visai neblogai ir Taivane potencialo tikrai yra.

„Mes pradėjome prieš gerus metus, dabar po truputį įsibėgėja visas verslas. Aišku, noras mūsų toks, kaip su partneriais vietiniais kalbame, kad galėtume daugiau į Taivaną parduoti, negu į Kiniją anksčiau parduodavome. Tai jiems šis mūsų iššūkis labai patiko ir stengsimės, kad jis pavyktų“, – optimizmo neslepia „Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačiauskas.

O „Švyturio-Utenos alaus“ eksporto vadovas sako, dėmesį prikausto išskirtinių skonių gėrimai.

„Jau matosi, kad tradicinis alus gal iš dalies atsibodęs yra. Tai visi praktiškai labai nori ir klausia dėl kraftinio alaus, dėl alaus, kuris turi daug skonių, aromatų, taip pat mėgsta alų, kuris yra miksuotas, tarkime su sultimis, su kažkokiu tai priedu skanesniu“, – dėsto „Švyturio-Utenos alaus“ eksporto vadovas Raimundas Laurikėnas.

Į Taivaną jau išsiųstas augalinis pienas. Veganiškais produktais prekiaujančios „Veggo“ komercijos direktorius sako, kad augalinė mityba pasaulyje sparčiai populiarėja.

„Ypač populiarus yra avižų pienas. Mes esame sukūrė produktą ir „barista range“ – tai tinkamas tiek namų vartojimui, tiek tie baristoms, kurie dirba profesionaliai kavos parduotuvėse“, – pasakoja „Veggo“ komercijos direktorius Tomas Tarvydas.

Bet žemės ūkio viceministras pripažįsta – kol kas eksportas į Taivaną nėra labai didelis, tačiau viliasi, jog proveržis įvyks.

„Mes turime tik 2 mln. eurų eksportą, jis auga, bet procentai yra labai nedideli, norėtųsi, kad būtų daugiau. Bet, matyt, čia gal laiko klausimas, nes tiek į Kiniją, tiek į Japoniją mūsų prekės skynėsi kelią kelerius metus“, – aiškina žemės ūkio viceministras Egidijus Giedraitis.

Daugiausia iššūkių, pasak viceministro, šiuo metu kyla dėl mėsos, pieno, kiaušinių eksporto. Šiems produktams reikalingi sertifikatai, leidimai juos eksportuoti. Tiesa, Lietuvos atstovai neslepia, kad kartais iš taivaniečių pasigendama greičio, priimant sprendimus.

Skaityti visą pranešimą