„Tai – nenormalu“: kad būtų užregistruoti į eilę pas kardiologus, klaipėdiečiai nuo ryto šąla „gyvoje“ eilėje

Prieš 1 metus 70

„Situacija katastrofiška. Daugybė žmonių laukia eilėje registruotis į eilę, kurioje turės toliau laukti talono pas kardiologus. Tai nėra normalu“, – LRT.lt sakė klaipėdietė Raimonda Zaborė, kalbėdama apie pacientus, kurie antradienį gyvoje eilėje prie Klaipėdos universiteto ligoninės filialo „Jūrininkų ligoninė“ laukė galimybės patekti pas gydytojus kardiologus.

Uostamiesčio gyventojos teigimu, apie keistą registracijos tvarką jai papasakojo siuntimą pas kardiologą turintis ir dėl to su visais į „eilę“ stojęs artimasis.

„Man paskambino artimas žmogus ir papasakojo, kiek žmonių laukia norėdami užsirašyti pas kardiologą į eilę, kad vėliau gautų „talonėlių“. Viskas vyko antradienį ryte prie Klaipėdos „Jūrininkų ligoninės“. Atsiuntė ir nuotrauką, kurioje matosi ta „gyva“ eilė. Ar tai yra normalu?“, – retoriškai klausė klaipėdietė Raimonda Zaborė.

Anot jos, daugiau nei valandą kartu su kitais likimo broliais ir seserimis lauke stovėjęs jos artimasis galiausiai pasiekė gydymo įstaigos registratūrą. Ten buvo užregistruotas į sąrašą pacientų, kurie kovo pabaigoje turėtų sulaukti žinutės su detalia informacija, kada jam paskirtas vizitas pas „Jūrininkų ligoninėje“ dirbantį gydytoją kardiologą.

„Kada tas vizitas bus, niekas nežino. Gal dar po kokių dviejų mėnesių...“, – ironizavo LRT.lt pašnekovė, pridūrusi, jog kardiologo konsultacijos jos artimajam reikia dėl širdies permušimų.

„Nei vienas žmogus, kuris turi šeimos gydytojo siuntimą pas kardiologą, neturėtų laukti eilėje į eilę. Jam reikia [pas gydytoją] patekti čia ir dabar“, – įsitikinusi R. Zaborė.

Jos teigimu, tokios situacijos kartojasi: „Čia jau tampa norma. Apie tai, kas buvo šiandien, man pasakojo ir daugiau žmonių.“

Tai, kad, norint patekti pas kardiologą reikia apsišarvuoti kantrybe, patvirtino ir kita klaipėdietė. Giedrė pasakojo antradienį ryte į registratūrą skambinusi kelis šimtus kartų – tiek skambučių prireikė, jog jos tėtis patektų į kardiologo konsultacijos laukiančių pacientų „eilę“.

„Aš registravau tėtį, kadangi jis pats dirba ir negali tiek laiko skirti [registracijai pas gydytoją]. Užtrukau 1,5 val. ir į registratūrą skambinau 272 kartus, kol pavyko užsiregistruoti į eilę pacientų, kurie bus užregistruoti pas gydytoją kardiologą. Kovo pabaigoje jis turėtų gauti pranešimą apie tai, kada dar po mėnesio (balandžio pabaigoje) jam bus paskirta tiksli vizito diena ir laikas. T. y. kada gaus taloną”, – pasakojo klaipėdietė Giedrė (pavardė portalui žinoma – LRT.lt).

„Nei vienas žmogus, kuris turi šeimos gydytojo siuntimą pas kardiologą, neturėtų laukti eilėje į eilę. Jam reikia [pas gydytoją] patekti čia ir dabar“, – įsitikinusi R. Zaborė.

Moteris patikslino, jog kol kas jos tėtis nežino, kada tiksliai jam bus paskirta vizitas pas gydytoją.

Anot Giedrės, konsultacijai pas kardiologą jos tėtis siunčiamas dėl aukšto kraujospūdžio (hipertenzijos). „Jam tikrai nebuvo svarbu, patekti pas kokį nors konkretų gydytoją. Tiesiog pas kardiologą konsultacijai“, – patikino klaipėdietė.

Kalbėdama apie šią situaciją moteris teigė suprantanti, jog kardiologų Klaipėdoje trūksta, tačiau, jos nuomone, dabartinė situacija (kai tenka laukti „gyvoje“ eilėje arba skambintis kelis šimtus kartų, kad užsiregistruotų pas gydytoją) nėra normali.

„Kiek žinau, toje ligoninėje dirba tik keletas gydytojų kardiologų. Mano vyras neseniai gulėjo stacionare Kardiologijos skyriuje. Ten tikrai buvo viskas tobula, puiki priežiūra. Bet po trijų mėnesių jam reikės apsilankyti pas kardiologą. Tai tikriausiai rinksimės privačią kliniką, nes matome, kad čia (valstybinėje įstaigoje) nepateksime“, – sakė Giedrė.

Ligoninė: talonai dingsta akimirksniu

Klaipėdos universiteto ligoninės filialo „Jūrininkų ligoninė“ vadovybė bei medikai sako darantys viską, kad planinės pagalbos laukiantys pacientai pas gydytoją patektų kuo skubiau, ieško naujų būdų ir galimybių palengvinti registracijos procesą.

Pacientams esą yra sudaryta galimybė registruotis E. sveikata sistemoje, telefonu ar gyvai, atvykus į ambulatorinių konsultacijų skyriaus registratūrą.

„Žmonės turi galimybę pasirinkti norimą bet kurios specialybės gydytoją. Tačiau pas kai kuriuos specialistus (dažniausiai pas kardiologus, hematologus ir neurologus) talonai dingsta akimirksniu. Tokiais atvejais pacientai registruojami į laukimo eilę ir būna garantuoti, kad kitą mėnesį taloną tikrai gaus“, – sakė ligoninės atstovė Jolanta Juškevičienė.

Pasak jos, laukimo eilė daugeliui palengvina patekimą pas gydytoją, tačiau turi keletą trūkumų.

„E. sveikata sistemoje veikianti Išankstinės pacientų registracijos (IPR) sistema, kurią administruoja Registrų centras, neleidžia pacientui registruotis į laukimo eilę pačiam. Todėl pacientai susiduria su nepatogumais. Arba yra priversti skambinti į registratūrą, arba stoti į gyvą eilę. Gyva eilė prie ligoninės nusidriekia prieš 8 val. ryto, prieš prasidedant darbo dienai.

Kai registratūra pradeda darbą, eilės nelieka maždaug per 20 minučių. Antradienį, registracijos pas kardiologus dieną, iki 15.30 val. pas Jūrininkų ligoninės kardiologus gyvai ir telefonu buvo užregistruota 850 pacientų“, – sakė ligoninės atstovė.

Gydytoja: tokios apgulties seniai nebuvo

Kaip sako ligoninės Ambulatorinių konsultacijų skyriaus vedėja Nijolė Rimdžiuvienė, tokios apgulties jau seniai nebuvo. Iki darbo dienos pabaigos šis skaičius bus dar didesnis.

Pasak medikės, visi šie žmonės užregistruoti į laukimo eilę. Paskutinieji kitą mėnesį pas kardiologą tikrai nepateks, nes per mėnesį išdalinama apie 300 talonų.

Pasak N. Rimdžiuvienės, medikai pastebi, kad iki 50 proc. pas kardiologus pasikonsultuoti atvykstančių žmonių, tokios konsultacijos nereikia.

Kylant grėsmei paciento sveikatai būtina kreiptis į Ligonių priėmimo – skubiosios pagalbos skyrių.

Pakomentuoti situaciją Klaipėdoje portalas prašė ir Sveikatos apsaugos ministeriją (SAM). Gavę ministerijos atsakymą straipsnį papildysime.

Skaityti visą pranešimą