Streikas kol kas tęsis: VVT profsąjunga atmetė ketvirtadienį pateiktą bendrovės pasiūlymą, derybos gali vykti ir savaitgalį

Prieš 1 metus 77

Penktadienį prasidėjo jau penktoji bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) vairuotojų streiko diena. Tęsiantis jam, tęsiasi ir derybos tarp bendrovės bei darbuotojų profesinės sąjungos atstovų. Didžiausi nesutarimai tarp šalių kilo dėl darbo apmokėjimo sistemos bei kolektyvinės sutarties pasirašymo. Prasidėjus streikui, sostinės gatvėse nebeliko maždaug pusės VVT aptarnaujamų maršrutų reisų.

„Derybos vyksta labai intensyviai, bet dar jos turės prasitęsti. Iš tikrųjų vakar po intensyvių ilgai užsitęsusių derybų jautėme proveržį. Abi šalys išsiskirstė su proporcingais namų darbais pasitikrinti tą potencialų kompromisą, kuris vakar atsirado ant stalo.

Viena iš šalių, t. y. profesinė sąjunga, sugrįžo šiandien sakydama, kad visgi tas kompromisinis pasiūlymas netinka ir iškėlė aukštesnių reikalavimų. Tai dabar įmonė vertina ir po pietų pratęsime derybas“, – penktadienį spaudos konferencijoje kalbėjo Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas.

Jis pridūrė, kad į derybas gali būti pakviesta ir dar ketvirta šalis, siekiant užtikrinti objektyvumą, o pačios derybos gali būti transliuojamos viešai. „Kad būtų aiškiau, dėl ko yra deramasi, tas atvirumas ir skaidrumas padėtų proceso dinamikai ir sklandumui“, – kalbėjo vicemeras.

T. Gulbinas taip pat nedrįso prognozuoti, kaip toliau klostysis derybos ir kada streikas galėtų būti sustabdytas. „Tai būtų spekuliacijos, bet tikrai garantuoju, kad įmonė pasiruošusi derėtis ir per savaitgalį, jeigu to prireiks“, – pridūrė jis.

Savo ruožtu VVT vadovas Darius Aleknavičius tikino, kad šią savaitę vykusios derybos ne visuomet buvo produktyvios, kai kuriomis dienomis „tai buvo žingsnis atgal“. „Vienas iš tokių tūptelėjimų atgal yra ir šiandiena“, – sakė VVT vadovas.

Anot D. Aleknavičiaus, vienas pagrindinių profesinės sąjungos reikalavimų vis dar yra darbo užmokesčio padidinimas 10 proc. VVT vadovas pakartojo, kad tai jau buvo padaryta nuo lapkričio 1 d., vairuotojams atlyginimus pakeliant 20 proc.

„Kitas reikalavimas, kad darbo apmokėjimo sistema būtų įtraukta į kolektyvinę sutartį. Mes su tuo reikalavimu sutinkame ir jis yra pilnai įvykdomas, tačiau kalbame apie pačią darbo apmokėjimo sistemą, apie darbo apmokėjimo sistemą, kurią keitėme nuo lapkričio 1 dienos ir visos derybos vyko apie tai“, – kalbėjo D. Aleknavičius.

Pagrindinis nesutarimas, pasak VVT vadovo, yra dėl darbo užmokesčio struktūros. Nors dėl jos buvo rasti tam tikri sutarimai ir bendrovė pateikė kompleksinį pasiūlymą, kuriame, pavyzdžiui, atsižvelgiama ir į darbuotojų stažą, tačiau, D. Aleknavičiaus teigimu, profesinė sąjunga šiandien sugrįžo su padidintais finansiniais reikalavimais.

Sulaukęs klausimo dėl savo asmeninės atsakomybės bei pasitraukimo iš vadovo pareigų, D. Aleknavičius kalbėjo, kad tiek jis, tiek visa VVT komanda deda pastangas siekiant rezultato, kuris būtų naudingas įmonei, jos darbuotojams ir visiems miestiečiams. „Galiu patikinti, kad mūsų pastangos yra maksimalios, jog pasiektume tą rezultatą“, – sakė jis.

Savo ruožtu sostinės vicemeras T. Gulbinas pažymėjo, kad kol kas savivaldybė neplanuoja didinti viešojo transporto bilietų kainų tam, kad būtų surinkta daugiau lėšų ir tai leistų darbuotojams didinti atlyginimus tiek, kiek jie pageidauja.

LRT.lt primena, kad profesinę sąjungą teismas yra įpareigojęs streiko metu užtikrinti bent 50 proc. paslaugų miestiečiams. Kadangi pirmąsias dienas to, anot VVT vadovybės, nepavyko padaryti, ji ketino kreiptis į teismą ir reikalauti stabdyti streiką.

„Tuo metu, kai atsiėmėme ieškinį, profesinės sąjungos užtikrino 50 proc. režimą. Tačiau kai tik atsiėmėme ieškinį, tiek vakar vakare, tiek šiandien iš ryto užtikrinti pilnai [keleivinio transporto] išleidimo negalėjome“, – penktadienį sakė D. Aleknavičius.

Jis detalizavo, kad iš viso pagal žiniaraštį oficialiai penktadienį streikuoja 472 darbuotojai, o ryte išvažiavo 7 keleivinio transporto priemonėmis mažiau, nei turėjo būti pagal teismo įpareigojimą.

Skaityti visą pranešimą