Sostinės viešajame transporte genda ir seni komposteriai: „Sistema laikosi ant plauko“

Prieš 1 metus 67

Vilniečiams galvos skausmą kelia pasikartojantys viešojo transporto komposterių gedimai, kai dėl sistemos sutrikimų negalima pažymėti elektroninio bilieto. Įmonės atstovai tikino, jog teks truputį palaukti, nes naująją sistemą ketinama aktyvuoti kitų metų vasarą.

Neturi kentėti nei keleiviai, nei darbuotojai

„Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius LRT.lt komentavo, kad pastaruoju metu pastebi, jog iš vairuotojų gauna nusiskundimų dėl gendančių komposterių.

„Tos elektroninio bilieto sistemos yra įdiegtos prieš kokius 10 metų. Jos jau tuo metu buvo, sakykime, ne naujausios versijos. (...) Bendrovė paskelbė naują konkursą, tačiau šiuo metu tos sistemos neskuba aptarnauti ir yra nuolatinių trikdžių, jie jau tampa kasdienybe. Tai, be abejo, sukelia sunkumų tiek vairuotojams, tiek keleiviams“, – kalbėjo A. Markevičius.

Pasak jo, vairuotojai daro viską, kad keleiviams būtų teikiamos kokybiškos paslaugos.

„Vairuotojas neturi jokio intereso atjungti ar kažkaip trikdyti elektroninės bilietų sistemos darbo. Kaip tik įsivaizduokite, kad jums trūksta laiko, jūs piko metu spūstyse vėluojate ir dar reikia perkrauti sistemą, kad iš naujo ji įsijungtų. Visą laiką būnate ištikti streso, siekdami neatsilikti nuo grafiko, siekdami vežti keleivius. Pirmiausia gauname nusiskundimų iš vairuotojų. Gaila tik, kad tarp keleivių ir vairuotojų kyla ginčų, nors turbūt visi klausimai turėtų būti adresuoti įmonei“, – teigė profesinės sąjungos pirmininkas.

Anot pašnekovo, neveikiant komposteriui, vairuotojai pirmiausia bando perkrauti sistemą, o jeigu nepavyksta to padaryti, skambina budinčioms tarnyboms, tada jos keičia transporto priemonę. Kaip komentavo A. Markevičius, yra paskelbtas konkursas naujai elektroninio bilieto sistemai pirkti.

„Pagal įmonėje taikomą praktiką, tuo laikotarpiu [kol bus pakeista sistema] vyksta tik palaikymo techniniai darbai, nenorima investuoti į seną elektroninio bilieto sistemą, kadangi per artimiausius metus žada, kad bus pakeista. Nėra kam aptarnauti, savo pajėgomis, savo resursais bandoma [taisyti], bet ji yra tiek pasenusi, kad laikosi, kaip sakant, ant plauko“, – sakė pirmininkas.

Anot A. Markevičiaus, dėl senos sistemos gedimų neturėtų kentėti nei keleiviai, nei darbuotojai.

„Bendrovė turėtų surasti lėšų ir imtis visų priemonių, kad elektroninio bilieto sistemai nebūtų taupoma, o kaip tik ji būtų palaikoma kiek galima aukštesniu lygiu. Bet, kaip minėjau, tokia įmonėje praktika – jeigu kažką nurašo, pavyzdžiui, autobusą ar elektroninio bilieto sistemą, tai stengiamasi tiesiog palaikyti jos veikimą kuo mažesnėmis sąnaudomis arba išvis neinvestuojant. Kaip sakant, „iš vidinių resursų“ – labai toks pamėgtas posakis, bet niekas negali paaiškinti, kas tai yra“, – svarstė profesinės sąjungos pirmininkas.

Gedimų šalinimas užtrunka

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) skaitmeninės transformacijos vadovas Vidmantas Šakalys LRT.lt teigė, kad kartu su vežėjais nuolat bendraujama su esamos bilietų sistemos gamintojais ir šalinami gedimai.

„Tokie komposteriai, kurie šiuo metu sumontuoti transporto priemonėse, jau nebegaminami, todėl tenka remontuoti esamus. Suprantame šiuos nepatogumus, bet dar šiek tiek prašome keleivių kantrybės dėl dabartinės sistemos, kuri skaičiuoja paskutines savo dienas ir dažnai genda. Su ja dar teks pagyventi iki naujos sistemos paleidimo, kuris numatytas jau kitais metais“, – akcentavo pašnekovas.

Anot jo, reikia pabrėžti, kad komposterių gedimų priežastys yra ir juos valdančios sistemos trikdžiai.

„Esama sistema yra pasenusi, todėl gedimų šalinimas užtrunka. Per savaitę turime nuo 5 iki 10 gedimų JUDU prižiūrimose transporto priemonėse. Gedimų šalinimu užsiima mūsų inžinieriai, gedimus tvarkome savo jėgomis ir įrangos neperkame, nes tokia įranga jau net nebegaminama“, – sakė V. Šakalys.

JUDU kontrolės skyriaus vadovas Domantas Putrimas sakė, kad jeigu tikrinimo metu kontrolieriai nustato, jog komposteriai neveikia ar veikia netinkamai, tokių keleivių, kurie negalėjo aktyvinti bilieto, tikrai nebaudžia.

„Kontrolės darbuotojai turi galimybę patikrinti transporto priemonėse įrengtų komposterių veikimą. Šiuo metu vyksta transporto priemonių paruošimas montuoti naują e. bilieto sistemą, kabelių tiesimo darbai ir ruošiamos vietos naujiems komposteriams montuoti. Nauja sistema diegiama, nes dabartinė yra technologiškai pasenusi ir nepažangi, neatitinka mūsų ir keleivių poreikių“, – kalbėjo D. Putrimas.

Pasak pašnekovo, planuojama, kad naujoje e. bilieto sistemoje kelionės bilietus keleiviai galės įsigyti ir ja naudotis nuo 2023 m. vasaros.

„Pagrindiniai šios sistemos skirtumai nuo dabartinės yra, kad ji veiks paskyros pagrindu, bus lanksti keleivių poreikiams. Taip pat numatoma, kad keleiviai kiekvienos kelionės metu turės žymėti bilietą“, – sakė D. Putrimas.

Skaityti visą pranešimą