Sostinės mikrorajone automobiliai važiuoja ir šaligatviais: kerta STOP juostą net tvarkant plyteles

Prieš 1 metus 73

Į LRT GIRDI kreipęsis vilnietis Valdemaras rašė, jog sostinės Pilaitės mikrorajone automobiliai nuolat važiuoja šaligatviu. Anot jo, savivaldybė apie problemą žino, tačiau dėl to nieko nedaro. Savivaldybė akcentavo, kad išnagrinės situaciją, ar yra galimybė įrengti prevencines priemones.

Straipsnis trumpai

  • Ilgą laiką Pilaitės mikrorajone gyvenantys vairuotojai pažeidžia KET ir automobiliu važiuoja ant šaligatvio.
  • Policija mano, jog tam, kad būtų išspręsta problema, reikalinga ne tik policijos, bet ir savivaldybės pagalba.
  • Savivaldybė teigė, kad dažniausiai gėlinės ir kuoliukai nebenaudojami pėsčiųjų takuose, nes tai trukdo mechaniniam sniego valymui.

Gyventojai įprato važiuoti šaligatviu

Valdemaras LRT.lt pasakojo, kad jis Pilaitėje gyvena kiek daugiau nei metus ir visą šį laikotarpį pastebi pasikartojantį Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą.

„Pilaitės bendruomenės feisbuko grupėje matoma, kad skundžiamasi tais šaligatviais, nes automobiliai važinėja šaligatviais ir jie būna apgadinti būtent tose vietose, kur važiuoja transportas. Apskritai ten iš įpročio pastatomi automobiliai. Ten yra toks nerašytas susitarimas tarp visų [gyventojų], taip padaryta daugiau automobilių statymo vietų. Kadangi yra dviejų juostų kelias, bet iš viso keturios, tai viena juosta yra visada užstatoma, tada į tą stovėjimo vietą įvažiuoti gali tik per šaligatvį“, – kalbėjo gyventojas.

Pasak jo, automobiliai taip važiuoja per visą Pilaitėje esančią Vydūno gatvę.

„Pati policija tik fiksuoja tuos atskirus pažeidimus. (...) Iš esmės reikia kreiptis į savivaldybę, bet kreipiantis per „Tvarkau miestą“ programėlę ateina bendri atsakymai. Jokių veiksmų kaip ir nėra“, – sakė Valdemaras.

Vilniečio teigimu, į pačią problemą tiesiogiai neatsakoma, tik minima, kad ateityje ketinama tvarkyti šaligatvį, bet tai dabar nėra prioritetų viršuje. „Lyg bus kažkoks projektas, kad pertvarkius šaligatvius nebus įmanoma fiziškai užvažiuoti ant šaligatvių, bet tai yra žemai tarp prioritetų“, – tęsė jis.

Anot pašnekovo, anksčiau Vydūno gatvėje buvo tvarkomi keli šaligatvių segmentai, bet gyventojai statė automobilius nekreipdami dėmesio net į STOP juostas.

„Prie šaligatvio nelabai buvo įmanoma įvažiuoti, bet per tas STOP juostas važiavo, nors buvo kelios plytelės išimtos. Toliau Vydūno gatvėje yra toks platesnis šaligatvis, net ant jo stato. Aš kartais tiesiog toliau pavažiavęs aikštelėje randu vietos pasistatyti automobilį, o čia prie laiptinių pasistato, kai važiuoja šaligatviu“, – kalbėjo Valdemaras.

Reikalinga ir savivaldybės pagalba

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė Julija Samorokovskaja LRT.lt teigė, kad minėtus automobilių statymo būdus policija vertina neigiamai, o toks KET pažeidimas užtraukia administracinę atsakomybę.

„Čia dėl automobilių statymo vietų trūkumo automobilių vairuotojai užstato kitas mašinas, t. y. viena eile statoma stovėjimo vietose, o antra eile – gatvėje. Kai užstatyti automobiliai neturi galimybės išvažiuoti į gatvę, pažeisdami KET važiuoja šaligatviu“, – kalbėjo Komunikacijos poskyrio vedėja.

Anot pašnekovės, čia užvažiuoti ant šaligatvio patogu, nes yra gana žemas šaligatvio bortelis, nėra jokių stulpelių.

„Sprendžiant problemą turėtų būti įrengti ant šaligatvio stulpeliai ar kiti įrenginiai, kad užvažiuoti būtų nepatogu ar neįmanoma. Manome, kad vien tik vairuotojų baudimas šiuo atveju problemos neišspręstų“, – akcentavo J. Samorokovskaja.

Pasak atstovės, pagal Administracinių nusižengimų kodekso 417 straipsnį galima gauti baudą nuo 30 iki 90 eurų, nes tai yra „kelio ženklų, žmonių vežimo reikalavimų nesilaikymas ar kitas Kelių eismo taisyklių pažeidimas“.

„Šioje vietoje, kaip ir kitose vietose, vyksta patruliavimas, nustačius KET pažeidimą, vairuotojai yra patraukiami administracinėn atsakomybėn. (...) Reikalingas ne tik policijos, bet ir savivaldybės įsikišimas, kad problema būtų sprendžiama“, – pabrėžė J. Samorokovskaja.

Kuoliukai ir gėlinės trukdo valyti sniegą

Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus atstovas Irmantas Kuzas trumpai pakomentavo situaciją.

„Vertinimas paprastas – tai Kelių eismo taisyklių pažeidimai, už juos pagal galiojančius teisės aktus baudžia policija. Savivaldybė tokių teisinių įgaliojimų neturi“, – teigė visuomenės informavimo specialistas.

Paklaustas, kaip galima spręsti problemą, kad šaligatviai nebūtų naudojami važiuoti automobiliais, jis atsakė, kad kiekvienu atveju sprendžiama atskirai.

„Dažniausiai naudojamos gėlinės ir kuoliukai, pastaruoju metu vengiame tokių priemonių pėsčiųjų takuose, nes tai trukdo mechaniškai valyti sniegą“, – akcentavo I. Kuzas.

Anot jo, bus išnagrinėta, ar yra galimybė įrengti prevencines priemones.

Skaityti visą pranešimą