Saugaus eismo specialistas apie neatsargų vairavimą: deja, nuo fizikos nepabėgsime

Prieš 1 metus 69

Pirmadienio rytą Vilniaus rajone po lengvojo automobilio ir vilkiko susidūrimo žuvo 5 žmonės. Trys iš jų – nepilnamečiai. Nors žuvusiųjų skaičius keliuose per tirs dešimtmečius drastiškai sumažėjo, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Svarbi valanda“ kalbintas saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas pabrėžia, kad vairavimo kultūrai Lietuvoje dar yra kur tobulėti,

D. Kanapinsko teigimu, vienas iš prielaidų avaringumui augti gali būti vis galingesni automobiliai.

„Nusiperka vairuotojas automobilį, jame dar būna kažkoks galios resurso pakėlimas, žargoniškai kalbant, čipavimas“, – dėsto specialistas.

Pasak jo, galingesnio automobilio vairavimas neretai leidžia vairuotojams pervertinti savo galimybes.

„Bet deja, nuo fizikos mes niekur nepabėgsime. Pavyzdžiui, lenkimai, priešpriešiniai susidūrimai. <...> Jeigu 90 km/h greičiu važiuoji, viena sekundė kainuoja 25 metrus. Ir dabar įsivaizduokite – jeigu iš priešakio atvažiuoja automobilis ir aš įvertinau, kad yra 500 metrų tarpas (tai yra minimalus tarpas lenkimui, net negalima taip daryti), mes vienas prieš kitą važiuojame 180 km/h greičiu. Tai reiškia, kad mes atstumą „suvalgome“ daug greičiau negu man atrodo“, – aiškina jis.

Galiausiai, avaringumui reikšmės turi ir, D. Kanapinsko manymu, prastesnė vairavimo kultūra Rytų Europos šalyse.

Lietuva Europos kontekste dešimtmečius buvo tarp nelaimių keliuose lyderių, tačiau per pastaruosius kelerius metus padarėme didžiausią pažangą Bendrijoje, bent iki šių metų.

Pernai milijonui gyventojų teko 43 žūtys keliuose ir pagal šį rodiklį, pirmą kartą pasivijome ES vidurkį.

Iš viso, pernai keliuose žuvo 120 žmonių. 2019-aisiais – 186. Bet tai – kone 10 kartų mažiau nei 1991 metais, kai keliuose žūdavo daugiau nei tūkstantis žmonių.

Pernai vėl išaugo eismo įvykių skaičius – iki beveik 2900, kai užpernai buvo pasiektas geriausias rezultatas per visą nepriklausomybės laikotarpį.

Dar labiau išaugo sužeistųjų skaičius: 2022 metais – daugiau nei 3400, 2021-aisiais buvo pora šimtų mažiau. Ir tai yra dvigubai mažiau nei prieš 30 metų, kai keliuose sužeista būdavo 6,5 tūkst. žmonių. Daugiausia skaudžių nelaimių įvyksta dėl greičio viršijimo.

Skaityti visą pranešimą