„Regitra“ ignoruoja Kauno gatvėse nupieštus rombus – egzamino metu vertinama tai, kas yra taisyklėse

Prieš 1 metus 91

Šalia kai kurių Kauno sankryžų ir pėsčiųjų perėjų esančių rombų ant asfalto nepaiso būsimus vairuotojus egzaminuojanti „Regitra“. Pasak jos, egzamino metu toks ženklinimas nedaro įtakos, nes vertinama, kaip paisomi Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyti dalykai, o rombai nėra įteisinti. Tokią Kauno idėją kritikavo ir Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas, tačiau pati įstaiga nesiruošia atlikti papildomo tyrimo.

LRT.lt rašė, kad Kauno miesto savivaldybė prieš kelerius metus pradėjo ženklinti gatves rombais, kurie įspėja apie artėjančią pėsčiųjų perėją. Anot savivaldybės, ši idėja padeda apsaugoti gatves kertančių pėsčiųjų gyvybes. Tačiau tokį ženklinimą ant asfalto kritikavo Susisiekimo ministerija bei Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Vytautas Grašys: anot jų, rombai nėra įteisinti KET, jų nėra kitose Europos šalyse, be to, gali klaidinti vairuotojus.

Nors Kauno savivaldybės prašyta pašalinti rombus iš gatvių, tačiau ji tai ignoravo. Be to, pastaruoju metu atnaujinami – paryškinami – seniau nupiešti rombai, o kai kur įrengiami ten, kur jų anksčiau nebuvo.

Rombai neturi įtakos vairavimo egzamine

Kaip LRT.lt perduotame komentare nurodė „Regitra“, egzaminų metu yra vertinama, kaip būsimas vairuotojas laikosi taisyklių, kelio ženklų ir ženklinimų, numatytų KET. Taip pat pabrėžiama, kad iš egzaminuojamojo tikimasi ir kitų žinių bei įgūdžių, reikalingų kiekvienam vairuotojui, todėl tikrinama, kaip jis valdo transporto priemonę, geba žvalgytis, nuolat stebėti aplinką, pasirinkti tinkamą greitį atitinkamoje situacijoje, reaguoti į kylančius pavojus kelyje ir kitų eismo dalyvių klaidas, priimti reikiamus sprendimus bei kt.

„Minimas kelio ženklinimas jokios įtakos vairuotojų egzaminavimui ir jų vertinimui Kaune neturi, kadangi, kaip ir minėta, egzaminuotojas vertina remdamasis KET numatytais kelio ženklais ir ženklinimais. Taigi, kaip ir įprastai artėjant prie pėsčiųjų perėjų ar sankryžų, vairuotojas turi būti atidesnis ir imtis papildomų atsargumo priemonių, t. y. žvalgytis, pagal situaciją prilėtinti greitį ir sustoti. Klausimų, susijusių su šiuo kelio ženklinimu nėra ir teorijos egzaminuose“, – teigia „Regitros“ komentare.

Įstaiga pridūrė, kad taisyklės, kelio ženklai ir ženklinimai yra reglamentuojami KET, todėl, „Regitros“ nuomone, kiekvienas sprendimas turėtų būti apsvarstytas saugaus eismo ekspertų ir, nutarus, kad pakeitimas yra reikalingas, jis turėtų būti reglamentuotas ir įtrauktas į KET tam, kad būtų atpažįstamas visiems vairuotojams.

Policija siūlys tobulinimus dėl kelių ženklinimo

Kaip LRT.lt anksčiau komentavo LKPT viršininkas V. Grašys, šalies keliuose neturėtų būti tokių ženklų, kurių nėra numatyta KET. Anot jo, dėl rombų Kauno gatvėse buvo diskutuota su Susisiekimo ministerija.

„Neturėtų kelio ženklinimai klaidinti vairuotojo, o turėtų leisti suprasti nežinomą kliūtį ar pan. Tam tikri pasiūlymai keisti KET, kelių ženklinimą gali atsirasti, gali būti kažkokie modeliai bandomi. Bet tų dalykų, kurių nėra numatyta KET, neturėtų būti“, – kalbėjo V. Grašys.

Nors Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriuje buvo pradėta administracinio nusižengimo bylos teisena dėl rombų miesto gatvėse, tačiau pareigūnai pažeidimo nenustatė. Žingsnio dėl to neketina imtis ir LKPT.

„LKPT informuoja, kad dėl pateiktos informacijos apie galbūt padarytą nusižengimą tyrimą jau atliko Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas. Papildomas tyrimas LKPT nebus atliekamas“, – LRT.lt teigė LKPT Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė.

Anot jos, Policijos departamentas artimiausiu metu kreipsis į Susisiekimo ministeriją ir siūlys tobulinti kelių ženklinimo teisinį reglamentavimą. Išsamiau pakomentuoti J. Liutkienė negalėjo, nes dar neparengtas dokumentas.

Skaityti visą pranešimą