Prancūzijoje įsiplieskia baltojo aukso karštinė – ličio kasyklos leis siekti elektromobilių rinkos nepriklausomybės

Prieš 1 metus 95

Prancūzijoje planuojama įrengti vieną didžiausių Europoje ličio kasyklų. Retasis metalas – būtinas elektromobilių baterijų gamybai, o nauja kasykla padėtų siekti Europos elektromobilių rinkos nepriklausomybės.

Nuo devyniolikto amžiaus Beauvoiro kasykloje, centrinėje Prancūzijoje kasdien išgaunama tūkstančiai tonų keramikai naudojamo kaolino. Bet netrukus čia, kaip planuojama, prasidės vadinamojo baltojo aukso karštinė. Kompanija „Imerys“ čia ruošiasi steigti ličio kasyklą.

„2024-aisiais pradėsime bandyti technologijas, o 2025-aisiais imsimės statybų. Gavyba prasidės 28-ųjų pradžioje“, – teigia „Imerys“ vykdomasis direktorius Alessandro Dazza.

Litis – kritiškai svarbus elektromobilių baterijų gamybai, tad šalys žvalgosi, kaip didinti jo gavybą. Ši kasykla gali būti didžiausia Europoje. Planuojama, kad ji veiks ketvirtį amžiaus, kasmet bus išgaunama 34 tūkstančiai tonų retojo metalo. Tiek pakaktų aprūpinti 700 tūkstančių elektromobilių.

„Tai – milžiniška investicija. Kol kas dar esame tyrimų pradžioje, bet tikimės sulaukti milijardo eurų investicijų, kurios padės sukurti tūkstantį darbo vietų per penkerius metus“, – nurodo A. Dazza.

Retieji metalai greitai taps svarbesni už naftą ar dujas, sako Europos Komisijos pirmininkė. Ličio gavyba per pastaruosius šešerius metus patrigubėjo, bet didžiąją dalį retųjų metalų Europa importuoja.

„Priklausomybė nuo retųjų metalų – kritinė. Šiandien Europoje ličio gavybos elektromobiliams nėra. Taigi tai indėlis ne tik į energetikos pokyčius, bet ir į nacionalinį bei Europos suverenitetą“, – akcentuoja projekto vadovas Alanas Parte.

Dalyvaudamas Paryžiaus automobilių parodoje praėjusią savaitę Emmanuelis Macronas vylėsi, kad iki antrosios jo kadencijos pabaigos elektromobilių pardavimai sudarys beveik trečdalį rinkos, kai Bendrija planuoja 2035-aisiais uždrausti parduoti automobilius su vidaus degimo varikliais. Bet E. Macronas taip pat pabrėžia nepriklausomybę.

„Kai prieš penkerius metus sakiau, jog plėtosime elektromobilių pramonę, man pasakė, kad visos baterijos atkeliauja iš Azijos. Dabar plėtojame tris gamyklas Prancūzijoje. Bet taip pat turime užtikrinti, kad viskas, ko šioms baterijoms reikia būtų pagaminta Prancūzijoje“, – kalbėjo jis.

Nors būtinas elektromobilių plėtrai, litis ir jo gavyba taip pat kenkia aplinkai. Sekina dirvožemį, vandens atsargas, biologinę įvairovę, o planai kurti ličio kasyklas kitose Europos šalyse sukeldavo vietinių gyventojų protestus.

Skaityti visą pranešimą