Po žiemos „miego“ motociklininkai nekantrauja sėsti ant plieninių žirgų: neslepia, kad kasmet juos kamuoja ta pati baimė

Prieš 1 metus 65

Nors oficialus baikerių sezono atidarymas vyksta gegužę, pagal Kelių eismo taisykles (KET) motociklininkai jau nuo kovo 1-osios gali važinėti su vasarinėmis padangomis, jei ant kelio nėra sniego ar ledo. Tačiau LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportažo herojai sako, jog net ir atšilus orams važiuoti į gatves neskuba. Kodėl?

Po žiemos pertraukos – į gatves

„Oi, žinokit, pasiilgau plento, aišku, važinėjau bekele, tai sezonas kaip ir nebuvo visiškai uždarytas. Bet kas liečia asfalto sezoną, garso to, pabuvimo su bendruomene, aišku, pasiilgau“, – laidai pasakoja Rytis Mežonis, saugaus vairavimo treneris.

R. Mežonis jau pravėrė garažo duris ir ruošia savo plieninį žirgą naujam sezonui. Po žiemos „miego“ motociklas apdulkėjęs ir pamirštas. Treneris pasakoja, jog sezonas bus sėkmingas, jei tik motociklas jam bus tinkamai paruoštas.

„Reikia švelniai, atsargiai, stipriau paspausi – žiūrėk, iškart atsiranda įbrėžimų, lūžių. Čia jautri, mylima technika. Negali grubiai su ja elgtis“, – valydamas motociklą pasakoja pašnekovas.

Vis dėlto tik nuvalyti dulkes neužteks. Būtina, kad plieninis žirgas būtų techniškai tvarkingas. Motociklą reikia apžiūrėti ir paruošti jį naujam sezonui. R. Mežonis sako, jog svarbiausia pakeisti alyvą, patikrinti akumuliatoriaus ir stabdžių veikimą.

Kelionės – ne tik patogios, bet ir saugios

Moterų motociklininkių asociacijos prezidentė Loreta Lilienė šiuos darbus patiki automobilių servisų meistrams. Motociklininkė sako, jog tokia patikra yra būtina prieš kiekvieną sezoną, kad kelionės būtų ne tik patogios, bet ir saugios.

„Trejus metus važinėjau su „Kawasaki R5“, tada nusprendžiau, kad laikas pasikeisti, dėliojau pliusus, minusus ir išsirinkau „Honda 750 S“. Kodėl ją? Yra labai geras dalykas – daiktadėžė. Labai patogu važinėti į darbą, nereikia nešioti kuprinės, kažkokia kelionė – įsidedi ir viskas, ir kuro sąnaudos žemos.

<...> Kaip ir kiekvieno sezono pradžioje, vežu meistrams, pati neremontuoju. Pasitikiu profesionalais, prieš ilgesnę kelionę irgi nuvežu pažiūrėti, ar netrūksta tepalų, ar viskas gerai su grandine, tai pasitikiu jais“, – kalba pašnekovė.

Kelio danga – apgaulinga

Nors plieninių žirgų gerbėjai ir nekantrauja pradėti sezoną, oro sąlygos tai daryti leidžia ne visada. Lietuvos motociklistų klubo prezidentas Virginijus Aučyna ragina neskubėti važiuoti į gatves ne tik dėl pamirštų įgūdžių, bet ir dėl apgaulingos kelio dangos. Padangų sukibimas gali būti prastas, o praslydimo tikimybė – didesnė.

„Aš sakyčiau, po žiemos pavažiuoti minimaliai, labai atsargiai. Vis dėlto mes užmiegam tuo žiemos miegu, pamirštam tuos įgūdžius, nepamirštam, bet primirštam. Sakyčiau, turėtų būti bent 10 laipsnių ir reikėtų labai atsargiai važiuoti, vengiant aštresnių posūkių, nes tie posūkiai žvyruoti, žvyras dar nenusiplovęs ir tai gali liūdnai baigtis. Sezono pradžioje dėl to būtų labai liūdna.

<...> Jeigu šlapia, vėlgi tos baltos juostos, perėjos, dabar jų nemažai pribraižytų, labai daug kas iš naujų motociklininkų kažkaip pamiršta ir griuvimas neišvengiamas“, – dėsto jis.

Ilgai lauktu ir pasiilgtu motociklo garsu džiaugiasi motociklininkė Jolita Arlauskienė. Moteris pasakoja, jog šaltuoju sezonu ne visi turi galimybių važinėti motociklu. Todėl, atėjus pavasariui, net ir sukaupus ilgametę vairavimo patirtį nevertėtų pulti ir demonstruoti savo išskirtinių sugebėjimų tik išvažiavus į gatvę.

„Aš manau, kad priklauso nuo to, koks motociklas, kokios padangos ir koks tavo pasiruošimas. Yra žmonių, kurie važiuoja kiaurus metus, važiuoja ir per sniegą ir labai gerai jaučiasi. Priklauso nuo turimos technikos, tavo patirties ir noro“, – kalba J. Arlauskienė.

Moteris sako, jog kasmet motociklininkus kamuoja ta pati baimė, jog vairuotojai per žiemą prisnūdo ir primiršo vairavimo įgūdžius, todėl sezono pradžia būna įtempta.

Plačiau apie tai – laidos reportaže.

Skaityti visą pranešimą