Po mirtinų avarijų virtinės vairavimo instruktorius peikia greičio viršytojus: „Baudą duoda, o jam vienodai šviečia“

Prieš 1 metus 80

Reaguojant į pastarųjų savaičių tragiškus eismo įvykius ir daugėjant žūčių per juos, Vidaus reikalų ministerija siūlo griežtinti bausmes, ypač piktybiniams kelių eismo taisyklių pažeidėjams. Siūloma siekti nulinės tolerancijos greičio viršijimui, tam tikrais atvejais numatyti baudžiamąją atsakomybę, tai yra laisvės atėmimo bausmę, grįžti prie baudos balų sistemos, panaikintos 2008 m.

Kraupūs ne tik vaizdai, bet ir pasekmės. Vienas neatsakingas sprendimas – kelios žūtys. Pastaruoju metu tokių avarijų – daugėja.

„Šiais metais, kalbant apie žuvusių keliuose skaičių, turime savotišką šaltą dušą. <...> Avaringumas yra tapatus praėjusių metų avaringumui, tačiau 70 proc. padaugėjo žuvusių keliuose“, – paaiškina Policijos generalinis komisaras Renatas Požėla.

Skaudžiausių avarijų kaltininkai, dažniausiai paaiškėja, – ne kartą įkliuvę policijai, piktybiški pažeidėjai. Su jais ir kovoti sunkiausia. Tą pastebi ir vairavimo instruktoriai.

„Jiems vienodai. Ateina į kursus ir sako: Ką tie kursai? Išklausau, susimokėjau, pravažiavome ir vėl susitinkame po kelių mėnesių. Piktybiškai tą greitį viršija“, – sako mokymo centro „Draiveris“ vairavimo instruktorius Sigitas Pudžemys.

Nuolatiniams kelių eismo taisyklių pažeidėjams vidaus reikalų ministerija siūlo drausti tam tikras paslaugas.

„Reikia kalbėti apie paslaugų paketą, kurių jis negalėtų gauti, kol nebūtų išspręstos problemos, tai yra transporto priemonių registravimo ar kitokios paslaugos“, – teigia vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė.

Siekiama nulinės tolerancijos ir greičio viršijimui.

„Mes turime Vakarų Europos praktikas, kai vadinamoji tolerancija siekia 1-2 km/val., o nuo bet kokio greičio viršijimo prasideda realios piniginės baudos. Ką reiškia, kai mes turime toleranciją, kai mes leidžiame šiek tiek nesilaikyti įstatymo? Tai šiek tiek galime viršyti greitį, šiek tiek galime nemokėti mokesčių“, – mini R. Požėla.

Viena svarstomų priemonių – grąžinti baudos balų sistemą, panaikintą 2008 m., kai surinkus atitinkamą balų skaičių per metus kuriam laikui atimama teisė vairuoti.

„Iki 20 km/val. viršytas greitis, už pirmą kartą minimali bauda yra 6 eurai. Kai kam tai yra nedideli pinigai ir gali sau leisti daryti tokius pažeidimus, tačiau ne nuo piniginės storio priklauso. Asmenis, kurie padaro įvykius ir šioje vietoje, manau, balų sistema tikrai sudrausmintų laikytis kelių eismo taisyklių“, – kalba Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

„Yra visuomenės dalis, kur baudą duoda, o jam vienodai šviečia ir jis toliau važiuoja. Manau, turėtume pradėti nuo vaikų darželio viską diegti, auklėti, paskui mokykloje, o tada jau mes“, – sako instruktorius S. Pudžemys.

Vairuotojų nuomonės dėl nuobaudų griežtinimo išsiskiria.

„Vien baudos, tai ką? Ir dabar pilna, greičio matuoklių ant kiekvieno kampo stovi, o visi kaip lakstė, taip laksto“, – mano kalbintas vyras.

„Man pačiai baisu būna, kad į mane gali kažkas įvažiuoti. <...> Tegul griežtina kuo skubiau ir kuo stipriau“, – teigia moteris.

„Žmonės nėra pakankamai kompetentingi vairuoti, nėra pakankamai gerai išmokyti ir dėl to įvyksta viskas, o balai ar baudos – nieko nepakeis“, – kalba gyventojas.

„Gal ir baudos padėtų, bet baudos tokios, kad bijotų“, – svarsto moteris.

Svarstoma apie galimybę eismo taisyklių pažeidėjams tam tikrais atvejais numatyti ir laisvės atėmimo bausmę.

Skaityti visą pranešimą