Po Kalėdų daugėja norinčiųjų grąžinti gautas dovanas – į pinigus iškeičia nedaugelis

Prieš 1 metus 57

Prekybininkų skaičiavimu, po Kalėdų paprastai grąžinama apie 3 proc. gautų neįtikusių dovanų. Ateinantys pirkėjai jas keičia į pinigus arba patys sumoka papildomai, kad gautų norėtą dovaną. 

Kauno Akropolyje pirmą dieną po Kalėdų pirkėjų netrūksta. Prekybos centras skaičiuoja, kad šį gruodį žmonių srautas ketvirtadaliu didesnis. Prognozuojami ir šių metų apyvartos rekordai. Po didesnio pardavimų bumo, Vartotojų teisių apsaugos tarnyba pastebi ir gausesnius pirkėjų nusiskundimus. Dažniausiai – dėl nekokybiškų prekių, grąžinimo terminų.

Anot pardavėjų įprastai grąžinama 3 proc. prekių. Daugiausia – sausį. Į parduotuves grįžtantys jau su gautomis kalėdinėmis dovanomis pasiruošę išleisti daugiau, kad įsigytų norimą prekę.

„Dovanoms gautos prekės dažniausiai grąžinamos, nes netiko spalva, modelis. Klientai netgi pasiryžę primokėti pinigų, kad pasikeistų galingesnį kompiuterį, daugiau garų skleidžiančią rūbų garinimo sistemą“, – pastebi „Topo centro“ parduotuvės vadovė Laima Alionienė.

Anot prekybininkų, dažnai grąžinti apsisprendžiama gavus kelias vienodas dovanas. Jas atnešę, su pinigais namo išeina vienetai. Dažniau dovanas prašo pakeisti.

„Jau, tarkime, turi tas taures, jos labai patinka ir vėl jas gauna tas pačiais. Tuomet pas mus grąžina, išsirenka kitą dovaną ir laimingas džiaugiasi kita savo Kalėdų dovana“, – aiškina „C&D Style“ atstovė Danguolė Jakštaitė.

Prekybos centre sutikti pirkėjai tvirtina, kad kol kas kalėdinių dovanų grąžinti neteko. Patys dovanodami, pirkimo kvitų taip pat neprideda.

„Jeigu jau gavai dovanų tai džiaukis tuo, ką gavai, nebent koks rūbas, kurio netinka dydis“, – įsitikinęs prekybos centre kalbintas vyriškis.

Tačiau kitas pirkėjas įsitikinęs, kad prie dovanų pridėti pirkimo kvitus nėra bloga idėja.

„Geriausia būtų, kad dovanas dovanotų su čekiais, tada tikrai būtų galimybė tada ar pakeisti ar grąžinti“, – sako pirkėjas.

Į negrąžinamų prekių sąrašą patenka elektronika, kosmetika, apatiniai drabužiai, juvelyriniai dirbiniai, žaislai, knygos. Grąžinti nepavyks ir gautų spalvotų kojinių ar šventinių dekoracijų. Jei dovana pirkta internetu – grąžinti galima beveik visas prekes. Tačiau pardavėjai pastebi, kad elektroninėje erdvėje pirkėjas racionalesnis, tad ir grąžinamų prekių kiekiai neišauga.

„Sudaro apie 3 proc. tokie prašymai, tai neišsiskiria iš kitų mėnesių, pagrindinė priežastis – perkant internetu tas sprendimas daromas racionaliau nei fizinėje parduotuvėje“, – teigia „pigu.lt“ atstovas Nerijus Mikalajūnas.

Vartotojų teisių tarnyba primena, kad grąžinti prekę įmanoma net ir neturint kasos kvito.

„Puikiai tinka sąskaita faktūra, bankinio pavedimo kopija ir panašiai, bet koks kitas prekės įsigijimo dokumentas, kuris užfiksuoja prekės kainą, prekės įsigijimo datą ir pardavėją iš kurio buvo įsigyta prekė“, – akcentuoja Vartotojų teisių tarnybos atstovė Rasa Pupienienė.

Norint grąžinti prekę, ji turi būti nenaudota, prekinė išvaizda nepakitusi, išsaugota pakuotė. Jei pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, prekes grąžinti galima per 14 dienų.

Skaityti visą pranešimą