Po incidento Kėdainiuose dėl tiltų būklės sunerimo ir panevėžiečiai: Kelių direkcija ramina – jais važiuoti saugu

Prieš 1 metus 61

Po sausio pabaigoje įvykusios nelaimės Kėdainiuose, kai staiga įgriuvo tiltas, sujudo visos šalies žmonės, kurie ėmė domėtis, ar kiti tiltai, kuriais tenka kasdien važiuoti – saugūs.

Rajone – vienas blogos būklės tiltas

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiojo komunikacijos vadybininko Sauliaus Jansono, Panevėžio rajone esančių tiltų būklės – įvairios.

„Yra vienuolika tiltų, kurių būklė – patenkinama, vienas tiltas per Juostą (valstybinės reikšmės rajoninis kelias 3020 Miežiškiai–Taruškos) yra blogos būklės. Visi valstybinės reikšmės keliuose esantys tiltai, viadukai, estakados, tuneliai yra tvarkomi pagal sudarytą prioritetinę eilę bei Kelių priežiūros ir plėtros programos skiriamą finansavimą“, – sakė jis.

Šiuo metu, vyro teigimu, vertinami ir yra sureitinguoti 1538 valstybinės reikšmės keliuose esantys kelio statiniai – tiltai, viadukai, estakados, tuneliai.

„Visų valstybinės reikšmės kelių tinkle esančių tiltų ir viadukų apžiūra yra atliekama kasmet. Atliekant apžiūrą yra vertinama pakloto elementų būklė, perdangos ir atramų konstrukcijų būklė, bei prietilčių elementų būklė. Patys blogiausi tiltai yra įtraukiami į stebėseną ir stebimi. Kiekvienas tiltas yra unikalus, todėl vieni stebimi rečiau, kiti – dažniau, pvz., vieni stebimi kartą per mėnesį, kiti – vieną kartą per tris mėnesius. Viskas priklauso nuo to, kokios yra pažaidos laikančiosiose konstrukcijose ir kokia bendra statinio būklė, ar pažaidos didėja, ar nedidėja ir pan.“, – aiškino S. Jansonas.

Tiltai stebimi

Kelio statiniai, kuriuose pastebėti blogos būklės požymiai (transporto priemonių smūgiai; staigūs konstrukcijų elementų suirimai, neleistini įlinkiai, plyšiai ar deformacijos; defektai, kurie gali vystytis iki nevaldomo proceso; projektinių naudojimo rodiklių nukrypimas nuo normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimų; hidrauliniai procesai ir kt.), vertinami atskirai ir nedelsiant priimami sprendiniai, užtikrinantys saugų šių statinių eksploatavimą, t. y. taikomi eismo ribojimai (siaurinama važiuojamoji dalis, taikomi transporto priemonių svorio ribojimai), taip pat taikomi laikini konstrukciniai sprendiniai.

„Paminėtu Panevėžio rajone esančiu tiltu per Juostą važiuoti yra saugu, todėl šiuo metu apribojimų numatyta nėra“, – teigė Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas.

Skaityti visą pranešimą