Planai dėl keleivinio traukinio Rengės ruožu užsimiršo: nauji bėgiai yra, tačiau jais leisti aplankyti „braliukų“ neplanuojama

Prieš 1 metus 119

Kadaise dundėję keleiviniai traukiniai iš Mažeikių į Latvijos sostinę nutilo prieš daugiau nei dešimtmetį, kai buvo išardytas vadinamasis Rengės geležinkelio ruožas. Nepaisant to, kad vietos gyventojai iškart buvo pradėję rinkti parašus dėl keleivinių traukinių susisiekimo su Latvija atnaujinimo, o Rengės ruožas jau kelerius metus yra atstatytas, keleiviai naujais bėgiais pasiekti Rygos ir toliau neturi galimybės. „Lietuvos geležinkeliai“ tikina tam kol kas nematantys poreikio.

Užsitraukė Europos Komisijos nemalonę

LRT.lt primena, kad dar 2008 m. buvo pradėtas ardyti geležinkelio ruožas iš Mažeikių į Latvijos Rengę. Šis procesas buvo grindžiamas tuo, jog minėta atkarpa buvo nesaugi ir nerentabili.

2017-ųjų spalį Europos Komisija dėl išardytų bėgių „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė beveik 28 mln. eurų baudą. Argumentas – tokiais veiksmais bendrovė pažeidė Europos Sąjungos antimonopolines taisykles.

Buvo nutarta, jog išardžius geležinkelio ruožą Mažeikiai–Rengė, buvo sudarytos konkurencinės kliūtys krovinių vežimo traukiniais rinkoje, nes „Mažeikių naftos“ (dabar „Orlen Lietuvos“) produkcija būtų galėjusi keliauti ne į Klaipėdos, o į Liepojos uostą.

Siekdama išvengti baudos, 2019 m. Lietuva išardytą 19 km ilgio geležinkelio ruožą atstatė, o 2020-aisiais juo jau iškeliavo pirmasis „Orlen Lietuvos“ krovininis traukinys.

Bėgiai yra, bet keleiviai nevažiuoja

Simbolinėje atidarymo ceremonijoje tuometis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška teigė besitikintis, kad atstatytu ruožu ateityje galės važiuoti ir keleiviniai traukiniai.

„Mes kalbame apie naujus keleivių traukinius tarp Rygos ir Mažeikių, Vilniaus ir Rygos. Aš tikiu, kad ateityje galėsime suteikti daugiau galimybių mūsų žmonėms keliauti traukiniais tarp kaimyninių šalių“, – anuomet BNS sakė buvęs „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Nors nuo to momento praėjo keleri metai, šie planai kol kas nebuvo įgyvendinti. Į LRT GIRDI laišką parašęs skaitytojas Virgilijus tvirtino, kad iš jo gimtojo miesto Mažeikių yra nutiesti bėgiai iki Lietuvos ir Latvijos pajūrio, bet keleiviams šiais bėgiais važiuoti vis dar nėra galimybės.

„Kodėl yra nutiesti geležinkelio bėgiai nuo Mažeikių iki Klaipėdos ir iki Liepojos, bet tais bėgiais nerieda keleiviniai traukiniai?“ – klausė Virgilijus.

„Lietuvos geležinkeliai“ nemato poreikio

„Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė LRT.lt pažymėjo, jog tiesioginiai traukiniai į Klaipėdą kursuoja iš Vilniaus, Šiaulių, Radviliškio ir Šilutės.

„Iš kitų miestų Klaipėdą galima pasiekti jungtiniais reisais, t. y. su persėdimu. Iš Mažeikių į Klaipėdą nėra tiesioginės geležinkelių jungties, todėl, norint pasiekti uostamiestį, iš Mažeikių reikia vykti į Šiaulius ir tuomet persėsti į Klaipėdos link vykstančius traukinius“, – aiškino ji.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovės, keleiviniai traukiniai iš Vilniaus į Daugpilį Latvijoje kursavo iki COVID-19 pandemijos pradžios ir jai prasidėjus buvo sustabdyti.

„Įvertinus keleivių poreikius ir tokio maršruto paklausą, šios krypties atnaujinimas nėra planuojamas“, – pridūrė K. Dzikaraitė.

Ji teigė, jog keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ analizuoja ir vertina vykdomus ir potencialius maršrutus atsižvelgdama į klientų poreikius, srautų dinamiką, technines galimybes, ateities prognozes ir kitus dalykus.

„Tarptautinių maršrutų galimybės vertinamos tiek atsižvelgiant į minėtus aspektus, tiek bendradarbiaujant su kitų šalių vežėjais. Vertinant galimybes atnaujinti geležinkelių jungtis su Latvija, bendrovė dėmesį telkia į jungtį tarp Vilniaus ir Rygos ir šiuo metu konsultuojasi dėl galimybės atnaujinti susisiekimą tarp Lietuvos ir Latvijos sostinių. Apie įgyvendinamus veiksmus būtinai informuosime ir viešai“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos partnerė K. Dzikaraitė.

Skaityti visą pranešimą