Pirmojo traukinio reiso į Lenkiją keleivių įspūdžiai – dvejopi: patogiau nei autobusu, bet vėlavome valandą

Prieš 1 metus 79

Kiek daugiau nei 13 valandų – tiek užtruko kelionė traukiniais nuo Vilniaus iki Krokuvos naujuoju tarptautiniu maršrutu. Pirmojo reiso keleiviai Krokuvą pasiekė pirmadienio naktį, valanda vėliau, nei planuota pagal grafiką. LRT RADIJO kalbinti keleiviai pasakoja – važiuoti buvę daug patogiau nei autobusu, tačiau neplanuoti sustojimai juos gerokai išvargino. 


Sekmadienio popietę iš sostinės geležinkelio stoties pajudėjo pirmasis traukinys į Varšuvą ir Krokuvą. Iš Vilniaus keleiviai vyko per Kauną, pasiekę Mockavą persėdo į kitą, Lenkijos bendrovės, traukinį ir tęsė kelionę į pasirinktą Lenkijos miestą.

LRT RADIJO kalbinti keleiviai pasakoja į kelionę išsileidę dėl skirtingų priežasčių – vieni grįžta namo, kitiems tiesiog smalsu pasidairyti po kalėdiškai papuoštus Lenkijos miestus.

„Mes keliaujame į Krokuvą, Vilniuje lankėme savo gimines, o dabar grįžtame. Labai patogu taip keliauti į Krokuvą, kai nereikia persėsti Varšuvoje, mes tikrai labai džiaugiamės“, – sako viena LRT RADIJO stotyje kalbinta keleivė.

„Į Varšuvą važiuojame, šiaip aplankyti, nesame buvę, tai norime susipažinti su miestu, pasižiūrėti, kaip pasipuošę. (...) Kelionė ilgoka, bet turime kažkokių pramogų, ne vieni važiuojame, pabendrausime ir kelias neprailgs, manau“, – savo planais dalijasi kitas keleivis.

Dėl to, kad pasiekus Mockavą reikia persėsti į kitą traukinį, keleiviai sako nepykstantys, – tai atperka kelionės metu patiriamas patogumas.

„Persėdimas tai tikrai nėra kažkas sudėtingo. Pats tas laikas kelionės, aišku, pakankamai ilgas, bet traukiniu šiek tiek paprasčiau, negu važiuojant autobusu ar automobiliu, kur tu visą laiką sėdi tokioje ganėtinai mažoje erdvėje“, – tvirtina viena LRT RADIJO pašnekovė.

„Geriau negu autobusu, kojas galima ištiesti ir pavaikščioti. Autobuse taip nėra visai“, – priduria kitas keleivis.

Visgi pirmojo reiso į Varšuvą ir Krokuvą keleiviai kelionės metu susidūrė ir su tam tikrais nepatogumais. Vieniems trūko vietos lagaminams pasidėti, kiti pastebėjo, jog važiuojant Lietuvoje gėrimų ir užkandžių buvo galima įsigyti bet kuriuo kelionės metu, tačiau pakeitus traukinį, jų įsigyti pirmą kartą pasiūlyta tik praėjus 8 valandoms.

Be to, nemažai žmonių užkliuvo tai, jog kelionė truko ilgiau, negu buvo numatyta pagal grafiką. Varšuvą traukinys pasiekė maždaug pusvalandžiu, o Krokuvą – apie valandą vėliau, nei tikėtasi.

Kaip pasakoja viena keleivė, kelionės metu pasitaikė netikėtų sustojimų, neaišku, dėl kokių priežasčių. O štai, pavyzdžiui, keleiviams pasiekus geležinkelio stotį Mockavoje, traukinio vairuotojas įspėjo, jog Lenkijos bendrovės traukinys šiek tiek vėluoja ir pasiūlė keleiviams jo palaukti lietuviškame traukinyje.

„Turbūt meluotume, jeigu sakytume, kad viskas gerai. Truputį pavargę esame tikrai, nes vėluojame apie valandą laiko. Iki Varšuvos, sakyčiau, dar pakankamai lengva buvo važiuoti, o dabar jau vis tiek nuovargis duoda savo“, – savo įspūdžiais dalijasi viena keleivė, vykusi į Krokuvą.

LRT RADIJO kalbintas „LTG Link“ vadovas Linas Baužys patikina – Vilniuje atsiradus europinei vėžei, perlipimas Mockavoje nebus reikalingas, todėl kelionės ateityje bus greitesnės.

„Su „Rail Baltica“ bus vienas traukinys – bus galimybė iš Vilniaus važiuoti tiesiai į Varšuvą. (...) Labai viliuosi, kad infrastruktūros statytojai tą galimybę mums suteiks 2025–2026 m.“, – teigia jis.

Viso reportažo klausykitės LRT RADIJO laidos „Ryto garsai“ įraše.

Parengė Aistė Turčinavičiūtė.


Skaityti visą pranešimą