Per Kalėdas keleiviams apkarto kelionė traukiniu: link autobuso ėjome per slidžius bėgius, nežinojome, į kurį traukinį lipti

Prieš 1 metus 63

Pirmąją Kalėdų dieną geležinkelio atkarpoje Jonava–Gaižiūnai įvykus infrastruktūros gedimui, daliai keleivių kelionės traukiniu apkarto. Kaip LRT RADIJUI pasakoja vienas iš tądien traukiniu vykusių keleivių, teisininkas Justinas Žilinskas, jį nustebino, kaip neorganizuotai buvo informuojami žmonės – šiems net nebuvo nurodyta, į kurį traukinį perlipti.


„Pirmiausia, labai trūko informacijos keleiviams. Kol buvome traukinyje, palydovai dar pasakydavo, kad atvažiuos autobusas gal po pusvalandžio, paskui gal po valandos. Lyg ir sakė, kad pirmiausiai laipins pirmą klasę ir moteris bei vaikus, bet paskui paaiškėjo, kad kai kurias moteris ir vaikus pamiršo. Žodžiu, tiesiog buvo daug tokios sumaišties“, – piktinasi J. Žilinskas.

Keleivio teigimu, „akivaizdu, kad buvo visiškai neapgalvota dėl transporto“: autobusai, atvažiavę paimti keleivių, net tiksliai nežinojo, kur važiuoti, o patys žmonės link jų turėjo eiti per slidžius bėgius.

„Labiausiai mane nustebino tai, kad kai jau atvežė į Jonavos stotį, niekas nepaaiškino, į kurį iš ten stovinčių traukinių lipti – kuris važiuos į Vilnių, kuris – į Klaipėdą. Tai tiesiog sušokome į tą traukinį, kuris atrodė tinkamesnis. Bet tik pajudėjus traukiniui atėjo palydovai, iki tol niekas nepaklausė, ar čia tie žmonės sulipo, ar ten važiuojantys“, – dėsto teisininkas.

Pašnekovas visgi pažymi, jog vos nutikus avarijai, „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) išplatino pranešimą spaudai, kuriame skelbiama, jog keleiviai, patyrę vėlavimus, turi teisę į kompensaciją. Pats J. Žilinskas vėlavo daugiau nei 3 valandas, todėl, pagal pranešimą, jis turėtų atgauti 50 proc. bilieto kainos.

„Na, atgaus žmonės pusę bilieto kainos geriausiu atveju, bet kelionė tikrai daugeliui sugadinta kaip reikiant“, – tikina vyras.

LRT RADIJO kalbintas LTG komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas dėkoja keleiviams už pastabas ir atsiprašo dėl kilusių nesklandumų.

„Visų keleivių norime atsiprašyti dėl užtrukusios kelionės, dėl nemalonių patyrimų, juo labiau, kad tai buvo Kalėdų diena, ir suprantame, kad dauguma keleivių tikriausiai važiavo šventiškai nusiteikę, važiavo pas savo artimuosius švęsti (...) ir kelionė tikrai nebuvo šventiška.

(...) Situacija buvo neeilinė ir tokie gedimai tikrai yra neįprasti, turint omenyje, kad buvo paliesta iš viso 17 reisų, ir reikėjo skubiai šventinę dieną organizuoti autobusus. Tai tikrai matome iš keleivių atsiliepimų, kad yra kur tobulėti, tą ir ketiname daryti“, – pabrėžia M. Dubauskas.

LTG atstovas patikina, jog bendrovė turi parengusi planą, kaip reaguoti esant tokiems netikėtiems gedimams. Jo, anot M. Dubausko, buvo laikytasi ir šiuo konkrečiu atveju.

„Pažingsniui planas yra, jis ir buvo įgyvendintas – iš karto buvo perorganizuotas eismas, pirmiausia, tarp Vilniaus ir Klaipėdos, vieno populiariausių maršrutų. (...) Vietoje vieno traukinio, vienos kelionės, atsirado trys kelionės ir tam įgyvendinti laiko buvo mažiau nei kelios valandos.

(...) O dėl informacijos sklaidos ir perdavimo keleiviams tai, išties, priimame pastabas ir išsinagrinėsime patį procesą, kaip mes reagavome, kaip tas planas buvo įgyvendintas, ir atitinkamai pasikoreguosime jį“, – aiškina LRT RADIJO pašnekovas.

Kaip teigia M. Dubauskas, pranešimas apie gedimą geležinkelio atkarpoje Jonava–Gaižiūnai fiksuotas gruodžio 25 d. ryte. Ten nuvykusi specialistų komanda pranešimą patvirtino ir nedelsdami ėmėsi šalinti gedimą. „Buvo priimtas sprendimas keisti kelio dalį ir tas buvo operatyviai padaryta“, – tikina LTG atstovas.

Pastabų dėl kelionės kokybės LTG yra sulaukę ir anksčiau. Pavyzdžiui, praeitą savaitę pastebėta, jog daliai keleivių, nusipirkusių bilietus su nurodyta konkrečia sėdima vieta, kelionę vis tiek tenka įveikti stovint. Su tokiais nepatogumais keleiviai susidūrė ir šventinį savaitgalį.

LRT RADIJO paklaustas, ar dėl tokių nesklandumų kalta dėmesio stoka siekiant užtikrinti kokybiškos paslaugos teikimą, M. Dubauskas su tuo griežtai nesutinka.

„Dėmesio skiriama, iš tikrųjų, kiek įmanoma daugiau. Dėl įvykusių nesklandumų, dėl nesklandžių kelionių – keli įvykiai supuolė, galima sakyti, į vieno mėnesio laikotarpį. Tai sutapo su šventiniu laikotarpiu, kada šiaip keleivių skaičius yra didesnis. Tai iš tiesų buvo išbandymas tiek keleiviams, tiek mums. Iš to išbandymo išeiname su pamokomis. (...) Pirmiausia tai – tinkamas keleivių informavimas, pasirūpinimas keleiviais“, – tikina LTG atstovas.

Viso pokalbio klausykitės LRT RADIJO laidos „Lietuvos diena“ įraše.

Parengė Aistė Turčinavičiūtė.


Skaityti visą pranešimą