„Orlen Lietuva“ antradienio naktį keis Būtingės terminalo plūdurą

Prieš 1 metus 240

Remigijus Bielinskas, BNS2022.05.23 18:33

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma naftos perdirbimo ir importo bendrovė „Orlen Lietuva“ iki antradienio vidurdienio ketina pakeisti prieš 23 metus nutiestą ir iki šiol nekeistą Būtingės terminalo plūdurą.

Pasak įmonės atstovės, naują JAV kompanijos „Sofec“ pagamintą plūdurą keis Nyderlandų įmonės „Smit Lamnalco“ 20 narų komanda.

„Hiustone įsikūrusius korporacijos „Sofec“ plūduras, kuriame sumontuota naujausia telemetrijos, navigacijos, vaizdo stebėjimo ir kita sisteminė įranga, iš Klaipėdos uosto buvo išplukdytas šįryt ir per 10 valandų turėtų pasiekti Būtingę. O tada, nuo šio vakaro iki pat rytdienos vidurdienio, jei leis bangavimas, senasis plūduras turėtų būti visiškai atjungtas ir prijungtas naujas“, – BNS pirmadienio pavakary sakė „Orlen Lietuvos“ atstovė Kristina Gendvilė.

Pasak „Orlen Lietuvos“ atstovės, itin sudėtingus plūduro atjungimo ir prijungimo darbus jūroje atliks apie 20 specialiai apmokyti „Smit Lamnalco“ narų.

„Šie specialiai apmokyti narai į Lietuvą atskrido iš Pietų Afrikos Respublikos. Pakaitomis, kas valandą 20 narų komanda darbus atliks plūduro prijungimo darbus po vandeniu, kurio temperatūra šiuo metu siekia apie 7 laipsnius“, – sakė K. Gendvilė.

Anot jos, plūduras yra labai svarbi Būtingės terminalo dalis: į jį kasmet atplaukia apie 100 tanklaivių su nafta, kuri vėliau vamzdynu pumpuojama į vienintelę Baltijos šalyse naftos perdirbimo produktų gamyklą Mažeikių rajone.

„Prasidėjus karui Ukrainoje į Būtingės terminalą žaliavinė nafta iš Rusijos nebeimportuojama – nuo balandžio Lietuvoje perdirbama tik nafta, išgauta Šiaurės jūroje, JAV, Saudo Arabijoje ir kituose, bet ne Rusijos regionuose“, – sakė K. Gendvilė.

Tęsiantis gegužės pradžioje pradėtam kapitaliniam įmonės remontui, „Orlen Lietuva“ Mažeikiuose penktadienį demontavo vieną svarbiausių įrenginių – katalizinio krekingo įrenginio regeneratoriaus kupolą. Šiam įrenginiui modernizuoti įmonė skirs ketvirtadalį – 20 mln. eurų – viso remonto lėšų.

Kapitalinis gamyklos remontas paprastai atliekamas kas ketverius metus. Paskutinį kartą jis vyko 2018 metais. Šiųmetinio remonto vertė siekia apie 80 mln. eurų.

2022–2024 metais „Orlen Lietuva“ įgyvendins ir didžiausią investicijų projektą nuo 2006 metų, kai gamyklą įsigijo „Orlen“. 641 mln. eurų vertės giluminio naftos perdirbimo įrenginio modernizavimo projektą įgyvendins Jungtinės Karalystės bendrovė „Petrofac“.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt

Skaityti visą pranešimą