Netikėta sunkmečio pasekmė: kino teatrų ir grožio salonų lankytojai apsilankymus planuoja artimesniam laikui

Prieš 1 metus 83

Verslininkai pastebi, kad augant kainoms, žmonės keičia įpročius – vis dažniau renkasi taupyti ir planuoti savo laiką. Tokius pokyčius pastebi ne tik maitinimo įsitaigos, bet ir kino teatrai ar grožio paslaugų specialistai. Klientų netenkantys verslai viliasi išgyventi žiemą, tačiau teigia, kad tai pavyks ne visiems.

Pasak restorano „Meatbusters“ vadybininko, šiuo metu optimistiškai mąstyti sunku. Elektros ir dujų sąnaudos išaugo maždaug 3 kartus, o klientai, planuodami savo biudžetą ir ruošdamiesi didesnėms sąskaitoms, nebeskuba pietauti restoranuose.

„Nuo vasaros galo link rudens jau jaučiamas žmonių sumažėjimas. Matyt, žmonės jau mąsto apie taupymą, apie šaltąjį sezoną. Vis tiek šildymo kainas, elektros baugias kainas jau gavo visi už rugpjūtį, rugsėjį“, – svarsto restorano vadybininkas Mantas Taujanskas.

Restoranų tinklo „Amber Food“ vadovas taip pat sako, kad restoranams teks išgyventi nelengvą žiemą ne tik dėl augančių kainų, bet ir dėl rečiau apsilankančių klientų. Pasak verslininko, per pandemiją žmonės nusipirko reikalingą virtuvės įrangą, o dar viena krizė juos paskatins dažniau gaminti maistą namuose.

„Lyginant su tuo, kiek mes jau buvome atsigavę, sakyčiau kokių 10 proc. yra sumažėję, bet tai yra labai daug, turint omenyje mūsų rekordiškus kaštus. Net ir su rekordinėmis apyvartomis buvo sunku dirbti pelningai, o dabar tai reikės išgyventi iki pavasario greičiausiai“, – prognozuoja „Amber Food“ vadovas Gediminas Balnis.

Klientų įpročių pokyčius pastebi ir kino teatrai. Vis mažiau kino mėgėjų bilietus perka iš anksto.

„Žmonės savo vizitą į kiną atideda maksimaliam laikui. Tai yra, jie sprendimą priima kone tą pačią dieną ir iš anksto ne taip drąsiai planuoja, ar jie eis – o gal pasikeis jų planai, ką paskui daryti. Žmonės pradeda taupyti ir tai jaučiame“, – pripažįsta kino teatro „Multikino“ rinkodaros vadovas Raimundas Bilinskas.

Netgi mažesni kino teatrai pastebi, kad žmonės vis rečiau planuoja savo apsilankymus kino teatruose iš anksto.

„Mūsų kino teatras, kadangi salės yra nedidelės, visada pasižymėdavo tuo, kad jei žmonės planuoja ateiti pas mus, iš anksto užsitikrina bilietus. Dabar matome šiek tiek sumažėjimą šitos tendencijos“, – tvirtina kino teatro „Pasaka“ vadovė Andrė Balžekienė.

Kino teatrų atstovai tikisi, kad Vyriausybė juos išgirs ir verslai dar metus galės gauti PVM lengvatą.

„Pelno neturės nei vienas kino teatras Lietuvoje šiemet. Nežinau, kuris galėtų su pelnu išgyventi visą šitą laikotarpį. Mes pelno neturime jau 3 metus“, – pabrėžia R. Bilinskas.

Tuo metu būtinų grožio paslaugų žmonės neatsisako, tačiau net ir čia galima pastebėti besikeičiančius įpročius.

„Klientai pradeda savo laiką labai organizuoti ir jie nebesistengia užsirašyti labai ilgam laiko tarpui. Būdavo, kad mėnesis į priekį, du mėnesiai. Jie dabar stengiasi dieną, dvi į priekį užsirašyti, ne ilgiau“, – pažymi Grožio salono „Cult of Beauty“ direktorius Žydrūnas Lymantas.

Pasak ekspertų, kaip ir pandemijos pradžioje, krizė žmones paskatino atidžiau peržiūrėti savo išlaidas ir atidėti nebūtinus pirkinius.

„Mūsų paskutinė apklausa rodo, kad 3 iš 10 žmonių sako, kad nuo dabar stengsis labai smarkiai riboti visas nebūtinas išlaidas grožio paslaugoms, restoranams, kavinėms ir visiems kitiems nebūtiniems dalykams. Tam, kad liktų lėšų, sukaupti rezervui ar apskritai padengtų kylančias šildymo kainas, paskolų įmokas, kitus įsipareigojimus“, – sako „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.

Vis dėlto, „Swedbank“ Finansų vadovė prideda, kad ne visi turėtų atsisakyti nebūtinų paslaugų – šiuo metu ypač svarbu palaikyti verslus.

Skaityti visą pranešimą