Net ir su dideliu automobiliu mieste gali būti patogu: 5 sistemos, palengvinančios vairuotojų kasdienybę

Prieš 1 metus 59

Miesto automobilio sąvoka jau senokai prarado pirminę savo reikšmę. Dabar toks modelis nebūtinai yra itin kompaktiškas, ekonomiškas ir pigus. Transporto priemonės ieškančiam didmiesčio gyventojui gabaritai ir degalų sąnaudos vis dar yra svarbūs kriterijai, tačiau greta jų atsirado ir dar vienas ypač reikšmingas reikalavimas – kasdienį naudojimąsi palengvinančios šiuolaikinės technologijos, rašoma „Velocita“ pranešime.

Sumaniai parinktas efektyviai veikiančių modernių sistemų komplektas gali iš esmės pakeisti automobilio charakterį. Būtent pažangios šiuolaikinės sistemos leidžia iš pažiūros tam visiškai nepritaikytiems modeliams miestuose varžytis su populiariausiais mažaisiais hečbekais, todėl tinkamai sukomplektuotas „Volkswagen Touareg“ urbanizuotoje vietovėje pritaps ne prasčiau nei „Polo“, „Kia Sorento“ nenusileis „Rio“, o didysis „Ford Explorer“ atrodys toks pat žvitrus kaip ir „Fiesta“.

Absoliuti dauguma vairuotojų mieste praleidžia didžiąją laiko dalį, todėl labai svarbu, kad greta patogaus valdymo, solidžios dinamikos ir maksimalaus eismo saugumo automobilyje įdiegtos technologijos užtikrintų aukšto lygio komfortą ir kuo didesnį universalumą. Į naujus modelius besižvalgantys, tačiau dėl komplektacijos negalintys apsispręsti vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į toliau pateiktas penkias itin naudingas automobilių sistemas.

Išankstinis salono pašildymas

Nors pastaraisiais metais žiemos Lietuvoje jau nėra tokios atšiaurios, vairuotojams esmės tai nekeičia – kai temperatūra artima nuliui, o ore tvyro drėgmė, neišvengiamai tenka gramdyti langus. Sėsti į šaltą automobilį taip pat nėra malonu, tad šiuo atveju labai padeda šildomas vairas bei priekinės sėdynės. Neatsitiktinai Baltijos šalims skirtuose automobiliuose ši įranga dažnai įeina į bazinę komplektaciją.

Dar patogiau yra iš anksto pašildyti visą automobilio saloną. Dėl didesnių energijos sąnaudų ši funkcija dažniausiai veikia tik didesnės talpos bateriją turinčiuose elektrifikuotuose modeliuose.

Žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris Justas Lengvinas prisipažįsta šiek tiek su pavydu žvelgiantis į elektromobilių „Tesla“ vairuotojus, kurie ir šalčiausią žiemos dieną pradeda sėsdami į šiltą automobilį.

„Aš ir pats labai norėčiau kiekvieną kartą įlipęs į mašiną jaukiai įsitaisyti ant šiltos sėdynės ir uždėti rankas ant šilto vairo. Taip pat dažnu atveju labai praverstų rasti ir neapledėjusį priekinį stiklą. Manau, kad bet kuriam vairuotojų tokia funkcija – vienas nuostabiausių dalykų, padidinančių jo komforto lygį“, – komentuoja žurnalistas.

Tačiau siūlomi ir dar pragmatiškesni variantai – įkraunamieji hibridai. Tai gali būti tiek krosoveris „Ford Kuga“, tiek ir hečbekas „Peugeot 308“.

Kompromisinis variantas tiems, kuriems įkraunamasis hibridas atrodo technologiškai pernelyg sudėtingas ar pernelyg brangus, galėtų būti ir įprastas miesto hečbekas su benzininiu varikliu. „Ford Focus“ savininkams speciali programėlė leidžia, pavyzdžiui, nuotoliniu būdu atitirpdyti priekinį stiklą, įjungti priekinių sėdynių ir vairo šildymą.

Parkavimo pagalba

Pastatyti transporto priemonę aikštelėje daugumai vairuotojų nėra sudėtinga užduotis, tačiau kuomet šį veiksmą tenka atlikti dešimtį kartų per dieną, tai pradeda įgristi. Pačius tingiausius iš jų gelbėja šiuolaikiniai automobiliai, kurie jau patys gali atpažinti gana erdvias stovėjimo vietas ir įvažiuoti į jas beveik be vairuotojo įsikišimo.

Naudojantis naujos kartos sistemomis, pakanka laikyti paspaustą mygtuką ir viskas bus atlikta automatiškai. Geriausia tai, kad jos gana efektyviai veikia ne tik tokiose technologijų pažangos demonstracijose kaip S klasės „Mercedes-Benz“, bet ir plačiam vartotojų ratui prieinamuose modeliuose, kaip antai „Ford Focus“ ar „Peugeot 408“.

J. Lengvinas pastebi, jog automatinis parkavimas labiau skirtas vairuotojams, kuriems šis manevras neretai tampa rimtu iššūkiu, o štai paprastesnės technologijos praverčia daugumai.

„Bent jau automobilio priekyje ir gale turėtų būti įrengti parkavimo jutikliai bei galinio vaizdo kamera – tai yra minimalus komplektas, kuris praverčia bet kuriam vairuotojui. Taip pat labai praverčia ir technologija, įspėjanti apie iš šono artėjantį pavojų. Ir pats važiuodamas atbuline eiga ne kartą laiku sustojau vien dėl to, kad gavau įspėjimą“, – patirtimi dalijasi automobilių apžvalgininkas.

Įspėjimo apie iš abiejų pusių artėjančias transporto priemones, dviratininkus ar kitus eismo dalyvius sistema diegiama daugelio segmentų naujuose automobiliuose. Dabar ją galima rasti ir tokiuose C segmento hečbekuose kaip „Hyundai i30“ ar „Kia Ceed“, vidutinio dydžio krosoveriuose „Ford Kuga“ ar netgi „Volkswagen Multivan“ mikroautobuse.

Prisitaikantysis greičio palaikymas

Prisitaikančiosios greičio palaikymo sistemos itin vertinamos dėl papildomo komforto važiuojant užmiestyje. Jos gerokai rečiau naudojamos miestų gatvėse, tačiau ir ten jų efektyvumas – nė kiek ne mažesnis. Ypač jį padidino pastaraisiais metais daugumoje sistemų atsiradusi vadinamoji „Stop&Go“ funkcija, kuri automatiškai valdo greitį iki visiško sustojimo ir tolimesnio pajudėjimo.

J. Lengvinas adaptyviąją greičio palaikymo sistemą mieste naudoja taip pat sėkmingai, kaip ir užmiestyje. Anot žurnalisto, šalia sėdintys keleiviai neretai kraipo galvas matydami, kaip jis aktyvuoja šią sistemą kiekvieną kartą išvažiavęs į atviresnį kelio ruožą, pavyzdžiui, Vilniaus vakarinį aplinkkelį.

„Kodėl turėčiau papildomai vargintis sekdamas, kokiu greičiu važiuoju, jei visa tai už mane gali padaryti pats automobilis? Tas pats galioja ir spūstyse – nustatau minimalų greitį, o automobilis sustoja pats. Netrukdo netgi tai, kad, norint pajudėti iš vietos po ilgesnio stovėjimo, reikia spustelėti mygtuką ant vairo ar koja paliesti akceleratorių“, – apie savo įpročius pasakoja pašnekovas.

Jis pastebi, kad, kitaip nei vairuotojai, automatinė įranga nevėluoja pajudėti iš vietos. Jei tuo naudotųsi dauguma eismo dalyvių, spūstys sumažėtų. Ši technologija pastaraisiais metais diegiama netgi B segmento transporto priemonėse. Patikėti greičio valdymą elektronikai dabar galima netgi renkantis „Renault Clio“, „Volkswagen Polo“ ar „Ford Puma“ modelius.

Avarinis stabdymas

Specialistai atkreipia dėmesį, kad automatinė avarinio stabdymo technologija gali sumažinti eismo įvykių skaičių iki 50 proc. Tai ypač aktualu miestuose, kuriuose dėl intensyvaus eismo ir sunkiai įgyvendinamo reikalavimo laikytis saugaus atstumo dažni incidentai, kuomet vienas automobilis priekiu baksteli kitam į galą.

J. Lengvinas pažymi, jog kasdienėse situacijose praverčia ne tik aktyvioji, bet ir pasyvioji avarinio stabdymo sistemos funkcija, kai, užfiksavus galimą susidūrimo pavojų, vairuotojas apie tai įspėjamas pranešimu prietaisų skydelyje ir garsiniu signalu. Pats savo automobilyje žurnalistas yra pasirinkęs didžiausio jautrumo parinktį.

„Prisidaryti problemų galima labai greitai – užtenka trumpam nusukti akis nuo kelio reguliuojant kondicionierių ar navigaciją. Papildomas iššūkis – prastas matomumas: jei kažkas jau pradėjo stabdyti, tas apie pavojų įspėjantis pypsėjimas tampa naudingesnis, nei gali atrodyti“, – konstatuoja pašnekovas.

Avarinio stabdymo sistema turėtų tapti privaloma ne tik Europoje, bet ir Šiaurės Amerikoje, Japonijoje bei daugelyje mažesnių rinkų, todėl gamintojai tam ruošiasi iš anksto. Ne visų rezultatai yra vienodi ir, kaip parodė 2021 metais JAV atlikti nepriklausomos draudikų organizacijos IIHS atlikti testai, didžiausią pažangą šioje srityje pasiekė du gamintojai – „Honda“ ir „Ford“.

Beraktis durų ir bagažinės atidarymas

Reklaminiuose leidiniuose dažnai akį patraukia iliustracija, kurioje pavaizduota moteris (arba vyras), vienoje rankoje laikanti mažylį, kitoje – prekių maišus, o bagažinės duris atidarinėjanti kojos mostu. Vien šis vaizdas be jokio papildomo aprašymo yra geriausias įrodymas, kokia naudinga yra ši sistema kasdien važinėjant mieste.

Elektra valdomos ir be rankų automatiškai atidaromos bagažinės durys sparčiai išpopuliarėjo augant miesto visureigių paklausai. Būtent dėl didžiulio klientų susidomėjimo dabar ši įranga veikia ne tik prabangiuose „Range Rover“ ar „BMW X5“ visureigiuose, bet ir paprastesniuose modeliuose, kaip antai „Ford Kuga“ ar „Volkswagen Tiguan“.

„Tai viena iš sistemų, per itin trumpą laiką iš naujienos ir inovacijos virtusių kone privaloma įranga. Automobilių, kurių durys vienaip ar kitaip atidaromos rakteliu, dar pasitaiko, tačiau užvedimas tokiu būdu – jau visiška egzotika“, – konstatuoja J. Lengvinas.

Skaityti visą pranešimą