Nereikėjo laukti pavasario: vairuotojai jau keikia atsiveriančias duobes, jas lopantys kelininkai neslepia – remontas gelbės tik laikinai

Prieš 1 metus 64

Pirmo žiemos mėnesio pabaigoje kiek netikėtai prasidėjęs atlydis tapo galvos skausmu ne tik vairuotojams, bet ir kelininkams. Tirpstant sniegui ir ledui keliuose pradėjo vertis duobės, dėl kurių ne vienam automobiliui buvo prakirstos padangos, apgadinti ratlankiai. Kelininkai neslepia, kad šis gruodis jiems fenomenalus blogąja prasme. Reaguodami į situaciją, jie jau suskubo duobes tvarkyti.

Pirmiausia tvarko intensyviausio eismo gatves

„Visame mieste remontuojame gatvių dangos pažaidas“, – praėjusį pirmadienį, pristatydama savaitės darbus, paskelbė Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Grinda“. Anot jos Komunikacijos departamento vadovo Egidijaus Steponavičiaus, sugrįžus santykinai šiltiems orams, tokios permainos iš tiesų laikomos kelio dangos priešu.

„Žiemą temperatūrai nuolat svyruojant tarp teigiamos ir neigiamos, tirpsmo vanduo kaupiasi asfalto porose. Užšaldamas vanduo plečiasi, tad po kelių užšalimo ir atšilimo ciklų mikroplyšiai tampa giliomis pažaidomis, o asfaltui ištrupėjus, dangose atsiveria duobės“, – LRT.lt aiškino jis.

Pasak E. Steponavičiaus, atsižvelgdama į situaciją, „Grinda“ su dar dviem įmonėmis („YIT Lietuva“ ir „Kerista“) didžiausias bei pavojų eismo saugumui keliančias duobes Vilniaus mieste remontuoja ištisus metus.

„Visais atvejais pirmiausia tvarkomos duobės intensyviausio eismo srautų A, B ir C kategorijų gatvėse, taip pat gatvėse, kuriomis vyksta viešojo transporto eismas. Žiemą, nedirbant asfalto gamykloms, duobių tvarkymas pasižymi savita specifika: dirbama ne su įprastais karšto asfalto, o su šalto asfalto mišiniais. „Grinda“ savo prižiūrimose miesto dalyse papildomai naudoja regeneruotą karštą asfaltą“, – aiškino įmonės atstovas.

Kartu jis pažymėjo, jog pavienių duobių remontas reikalauja daug rankų darbo, todėl planiniai didesnių gatvių atkarpų remonto darbai prasidės pavasarį, nusistovėjus teigiamai temperatūrai, išėjus įšalui ir pradėjus dirbti asfalto gamykloms.

Apie Vilniaus gatvėse atsivėrusias pavojų keliančias (avarines) duobes vairuotojai gali pranešti trumpuoju tel. numeriu 1355 ar el. paštu 1355@grinda.lt, per programėles „Waze“ bei „Tvarkau miestą“.

Kaune užtaisė per 100 duobių

Kauno savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis LRT.lt teigė, kad laikinojoje sostinėje orų permainos taip pat pridarė nepatogumų vairuotojams.

„Per pastarąsias kelias savaites užtaisyta apie 100 duobių. Kaune atsiveriančias avarines duobes ir pažaidas nuolatos identifikuoja ir likviduoja „Kauno švara“. Prioritetas yra remontas didelio eismo gatvėse, reaguojama kaip įmanoma operatyviau. Pastebėtos duobės laikinai pažymimos įspėjamaisiais ženklais“, – sakė jis.

Vis dėlto A. Pakalniškis pripažino, kad blogiausia laukia dar ateityje, mat būtent pavasarį duobių susidarymo tempai dar labiau pagreitėja.

„Daugiausiai duobių atsiveria pavasarį, pasitraukus įšalui, seniai remontuotose gatvėse. <...> Pranešimų dėl atsivėrusių duobių daugiausiai sulaukiame po žiemos. Kaune visą parą dirba pranešimus registruojanti miesto dispečerinė (tel. 8 800 20 000). Nuotraukas ir informaciją apie atsivėrusias duobes taip pat galima siųsti el. paštu duobes@svara.lt“, – informavo Kauno miesto savivaldybės atstovas.

Remontas – neilgaamžis

Valstybinius kelius prižiūrinčios bendrovės „Kelių priežiūra“ atstovai LRT.lt skirtame komentare teigė, kad ši žiema iš tiesų dėl savo ekstremalių orų permainų gali būti vadinama rekordine, o tai nėra geras ženklas kelių būklei.

„Šiuo žiemos sezonu iš tiesų atsirado papildomas iššūkis – atsivėrusios duobės. Žinoma, jas jau taisome ir darome tai laikydamiesi visų mums keliamų kokybinių reikalavimų. <...> Mūsų turima statistika rodo, kad šių metų gruodį duobių, išdaužų užtaisyta 25 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu“, – rašoma įmonės atsakyme.

Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvai įpareigoja „Kelių priežiūrą“ pavojingą išdaužą sutvarkyti per 24 val. nuo jos užfiksavimo. Tiesa, bendrovė taiso tik kritines išdaužas, viršijančias Kelių priežiūros vadove numatytus reikalavimus (didesnes nei 0,05 m2, gilesnes nei 4 cm).

„Taip pat tenka pastebėti, jog visi žieminio taisymo būdai neilgaamžiai ir, kaip rodo praktika, vasarą grįžtama į tas pačias vietas ir sutvarkoma su karšu asfaltbetoniu, išfrezuojant ir tinkamai sutankinant“, – informavo „Kelių priežiūra“.

Įsigijo specialios technikos

Tokiu metu asfaltbetonio gamyklos dar neveikia, todėl „Kelių priežiūra“, kaip ir „Grinda“ ar „Kauno švara“, naudoja šalto asfalto mišinius, kurie yra kelis kartus brangesni už įprastą (karštą) asfaltą, o užtaisius jais, dažnu atveju rezultatas būna trumpalaikis. Todėl bendrovei kilo idėja ieškoti kitų, alternatyvių išdaužų tvarkymo šaltuoju metų laikotarpiu technologijų.

„2022 metais „Kelių priežiūra“ įsigijo „naujoką“ – specialų mobilųjį asfalto perdirbimo įrenginį. Jame karštu būdu iš frezuoto asfalto, pridedant bitumo, galima pagaminti vieno maišymo metu apie 1 toną karšto asfaltbetonio. Jis dažniausiai naudojamas, kai duobės didelės arba jų daug vienoje vietoje. Ši technologija taip pat skirta laikinai duobėms užtaisyti“, – aiškino bendrovės atstovai.

Anot jų, nupirktas įrenginys iš tiesų pasiteisino: yra mobilus, gali vietoje ruošti asfalto mišinį, kurį paruoštą galima išsivežti termokonteineriuose, tačiau esant poreikiui, kai vienoje vietoje formuojasi ypač daug išdaužų, yra galimybė tempti perdirbimo įrenginį į kelią ir gaminti medžiagą vietoje.

„Taip sumažėja transportavimo išlaidos, darbai atliekami operatyviau ir didesnėmis apimtimis. Naudojant šią technologiją, pasiekiama geresnė išdaužų sutvarkymo kokybė šaltuoju metų laikotarpiu“, – tvirtino bendrovės atstovai.

Skaityti visą pranešimą