„Neapsakomas žioplumas“: Ispanija išleido 258 mln. eurų traukiniams, kurie netelpa į tunelius

Prieš 1 metus 50

Ispanija už 258 milijonus eurų įsigijo traukinių, kurie yra per dideli, kad tilptų į šalies geležinkelio tunelius. Sausio pabaigoje vietos laikraščiui „El Comercio“ atskleidus šia žioplą klaidą, buvo atleisti du transporto vadovai, skelbia „Euronews“. 

2020 m. „Renfe“ užsakė 31 priemiestinį traukinį. Jie turėjo pakeisti senstantį geležinkelio parką šiauriniuose autonominiuose Astūrijos ir Kantabrijos regionuose, negalinčiuose pasigirti gera susisiekimo infrastruktūra.

Tačiau ilgai lauktas geležinkelio parko atnaujinimas, kurio pabaiga buvo numatyta 2024 metais, greičiausiai užtruks bent iki 2026-ųjų.

Taip pat paaiškėjo, kad traukinių gamintojas, baskų įmonė CAF, apie klaidą pranešė dar 2021 m. kovą. Kaip rašo Ispanijos regioninis laikraštis „El Diario Montañés“, Kantabrijos prezidentas Miguelis Ángelas Revilla tai pavadino „neapsakomu žioplumu“ ir pridūrė, kad „galvos turi ristis“.

Neseniai dėl tos priežasties atsistatydino du aukšti Ispanijos transporto pareigūnai – Ispanijos geležinkelių operatoriaus „Renfe“ vadovas Isaíasas Táboasas ir transporto valstybės sekretorė Isabel Pardo de Vera.

Kas kaltas dėl netinkamo dydžio traukinių užsakymo?

Kaltų dėl šios klaidos yra ne vienas, įskaitant Ispanijos nacionalinį geležinkelių operatorių „Renfe“, geležinkelių infrastruktūros valdytoją „Adif“, transporto priemonių gamintoją CAF ir Valstybinę geležinkelių saugos agentūrą (AESF).

Pasirašius gamybos sutartį su CAF, „Renfe“ atstovai teigia pateikę gamintojui išmatavimus, grįstus „Adif“ pateiktomis infrastruktūros specifikacijomis. CAF vėliau perspėjo, kad specifikacijos gali būti klaidingos.

19 amžiuje nutiestas regiono geležinkelių tinklas driekiasi kalnuotomis vietovėmis, o jį jungiantys įvairių dydžių tuneliai neatitinka standartizuotų šiuolaikinių matmenų.

Iš pareigų buvo atleisti du aukšto rango pareigūnai – „Renfe“ riedmenų vadovas ir „Adif“ apžiūros ir bėgių kelių technologijų vadovas.

Kai sausį ši problema tapo visuotinai žinoma, Ispanijos transporto ministrė Raquel Sanchez sakė tik neseniai buvusi apie ją informuota. Ji inicijavo vidaus auditą, kuriuo siekiama išsiaiškinti, kas žinojo apie problemą ir kodėl ji nebuvo iškelta anksčiau.

Ispanijos generalinis sekretorius infrastruktūros klausimais Xavieras Floresas prisipažino buvęs informuotas apie šią problemą prieš kelis mėnesius.

Vasario 20 d. „Renfe“ prezidentas Isaías Táboas ir Ispanijos transporto valstybės sekretorė Isabel Pardo de Vera, anksčiau ėjusi „Adif“ generalinės direktorės pareigas, paskelbė atsistatydinantys.

Kas nutiks per dideliems traukiniams?

Susizgribus apie problemą, traukiniai buvo projektavimo etape, dar nepradėti gaminti. Nors tai sumažina su apsižioplinimu susijusias išlaidas, daug laiko reikalaujantį procesą teks kartoti, todėl traukinių gamyba užtruks.

Siekiant nekartoti klaidų, jie bus gaminami naudojant traukinio, kuris jau važinėja regiono geležinkelio tuneliais, matmenis. Be to, „Adif“ atitinkamai atnaujins infrastruktūros duomenis, kad tokie dalykai nepasikartotų.

2014-aisiais panašią klaidą padarė Prancūzija

Toks fiasko įvyksta ne pirmą kartą. 2014 m. Prancūzijos traukinių operatorius SNCF užsakė 2000 regioninių traukinių, kurie buvo per platūs geležinkelio tinklo peronams.

Vėlgi, dėl nesusipratimo kalti infrastruktūros valdytojo duomenys, kuriuose nebuvo atsižvelgta į senesnius statinius.

Šiuo atveju traukiniai jau buvo pagaminti, todėl teko skubiai ir brangiai renovuoti peronus.

Skaityti visą pranešimą