Naudotus automobilius tikrinantis Modestas: esu gavęs pasiūlymų būti nuvežtam į mišką

Prieš 1 metus 80

Naudotų automobilių rinka neretam pašaliečiui primena nesvetingas džiungles, kuriose labai nesunku nukentėti, būti apgautam. Naudotus automobilius tikrinantis ir  sukčių pinklių klientams padedantis išvengti Modestas Balvočius pasakoja, kad yra tekę iš pardavėjų sulaukti ir kyšių, ir grasinimų, ir psichologinio smurto.

Modesto darbas – padėti žmonėms nusipirkti tvarkingą naudotą automobilį ir nuolat demaskuoti pardavėjų apgavystes.

Dažniausiai į jį kreipiasi tie žmonės, kurie neišmano automobilių, bet nori užtikrintumo ir neturi laiko patys apžiūrėti automobilio galbūt esančio kitame mieste.


Pasak Modesto, jo paslaugos reikalingos ir todėl, nes didelė dalis naudotų automobilių pardavėjų dirba nesąžiningais metodais – išpučia kainą, slepia defektus. Tokiais atvejais vairuotojai praranda daug laiko ir pinigų – pašnekovo žodžiais, ne automobilis tarnauja žmogui, o priešingai.

„Visokių čia tų pardavėjų yra. Vieni geri, kiti blogi. Vieni išvis – ateinu, niekada neleidžia man žiūrėt automobilių, nes jie prekiauja „lavonais“. Tais blogais automobiliais, kurie nupirkti pigiausia kaina rinkos ir blogai sutvarkyti. Jiems net neverta leisti man žiūrėti, nes daug šansų, kad netgi suges tas automobilis betestuojant“, – LRT RADIJO laidai „Už Vilniaus“ pasakoja vaikinas.

Tačiau ekspertas pastebi, kad šiuo metu sąžiningų pardavėjų yra tiek pat, kiek ir nesąžiningų, o situacija anksčiau buvo gerokai blogesnė. Bet nesąžiningas pardavinėjimas neretai išlieka pelningesnis variantas.

Modestas akcentuoja, kad dažniausiai verslininkai slepia pačią automobilio būklę.

„Kai kurie žmonės nemoka prižiūrėti automobilių ir juos sugadina – pamiršta tepalus pakeisti, žvyrkeliais važinėja, niekada neplauna – kas stipriai mažina kainą. O mūsų perpardavinėtojai stengiasi pirkti su defektais, kad būtų kuo mažesnė automobilio kaina, kad galėtų kuo pigiau sutvarkyti ir kuo brangiau parduoti“, – aiškina pašnekovas.

Atvykus į automobilių turgų Modestui kartais užtenka dviejų minučių, kad klientui pasakytų, ar automobilį verta pirkti. Tačiau pilna patikra užtrunka 2,5 valandos.

„Čia darbas panašiai kaip kriminalisto“, – konstatuoja automobilių ekspertas.

Grasinimai, apgavystės, pakeltas balsas

Pasak Modesto, darbas su automobilių pardavėjais, transporto priemonių tikrinimas neretai itin sekina. Jo žodžiais, nors yra ir draugiškai nusiteikusių, dalis stengiasi tyčia sudaryti psichologiškai sunkiais sąlygas, kad automobilio tikrintojas būtų išmuštas iš vėžių.

„Aiškina, kad aš esu per jaunas, kad aš negaliu išmanyti apie automobilius, kad čia yra visai ne taip, <...> bet aš jiems teoriškai padėlioju ir jie dažniausiai pritaria arba būna visiškai neadekvatūs ir nepritaria“, – sako Modestas.

Yra tekę ne tik pačiam atlaikyti psichologinį spaudimą, bet ir ginti klientus nuo agresyviai nusiteikusių pardavėjų.

„Yra gal vieną sykį buvę, kad ant mano klientės pradėjo kelti balsą perpardavinėtojas, tai aš ant jo pradėjau kelti balsą, nes prieš moterį negalima kelti balso ir jis be jokios priežasties tai padarė“, – pasakoja pašnekovas.

Tačiau dar sunkiau buvo tik pradėjus dirbti, kai tarp automobilių perpardavinėtojų pašnekovas nebuvo žinomas.

Ekspertas prisimena, kad nesąžiningi pardavėjai Modestui ne kartą yra siūlę kyšį už tai, kad jis trūkumus praleistų pro akis, arba tiesiog grasinę.

„Visokių pasiūlymų esu gavęs – nuo važiavimo į mišką iki davimo 2 tūkst. eurų už kyšį, <...> kad aš nesakyčiau, kad mašina buvo stipriai sudaužyta. Tokia pensininkų pora norėjo pirkti mersą [„Mercedes Benz“ – LRT.lt], prieš maždaug 3 metus, tas perpardavinėtojas sako: parduodam, nesakyk, kad buvo daužta <...>, vis tiek aš taip nedariau, nes būčiau sudeginęs savo verslą“, – prisipažįsta jis.

Modestas yra sulaukęs ir grasinimų, tačiau į juos numoja ranka – esą jie dažniausiai nėra rimti. Galiausiai, pašnekovas pripažįsta, kad darbas teikia ir daug gerų emocijų.

„Man pats geriausias jausmas, kada aš randu defektą ir ištraukiu žmogų iš „balos“. Arba nusiderėti kainą. Tas irgi labai patinka, kada žmonės sutaupo pinigus. Kai jie man dėkoja, tas irgi žiauriai faina“, – sako specialistas.

Daugiau skaidrumo

Nuo lapkričio įsigaliojo tvarka, kai atsiskaitant grynaisiais pinigais didesne nei 5 tūkst. eurų suma, pardavėjas privalo informuoti Valstybinę mokesčių inspekciją.

Pasak pašnekovo, ši tvarka labai paveikė automobilių perpardavinėtojus.

„Jie turi ženkliai rodyti pinigus, mokėti mokesčius didesnius, dėl to kažkiek pakilo automobilių kainos. <...> Bet tai yra labai teigiamas dalykas, nes labai daug skaidrumo atėjo į šitą rinką ir, manau, tai vienas geriausių manevrų padarytų mūsų valdžios“, – Vyriausybės politiką įvertina automobilių žinovas.

Be kita ko, automobilių turguose daugėja atsiskaitymų banko pavedimais.

Pašnekovo žodžiais, didžioji dalis pardavėjų sutinka atsiskaityti pavedimu, o su tais, kurie nesutinka, geriau neprasidėti.

Planuoja plėsti veiklą į kitas šalis

Modestas naudotų automobilių versle sukasi nuo 19 metų – technika jį domina nuo vaikystės, o automobiliais susižavėjo stebėdamas savo tėtį.

„Mano tėtis yra labai prie technikos, jis yra labai gabus tame, aš visada matydavau, kaip jis tvarkosi tame. Aš visada matydavau, kaip jis tvarko pats sau mašinas. Ir tuo pačiu man vaikystėje nupirko motorolerį, kuris taip pat gedo ir man reikėjo jį remontuoti. Ir man visai patikdavo“, – pasakoja Modestas.

Kalbėdamas apie ateitį, Modestas pernelyg neatvirauja, tačiau pabrėžia, kad stengiasi kuo daugiau planuoti, žada verslą plėsti į kitas Europos šalis.

„Pamatysite – bus didelių dalykų“, – šypsosi žmonėms padedantis Modestas.

Viso pokalbio su Modestu Balvočiumi klausykite LRT RADIJO laidos „Už Vilniaus“ įraše.

Skaityti visą pranešimą