Naivumui nėra ribų: tūkstančiai lietuvių patikėjo neva „Decathlon“ nemokamai dalinamais dviračiais

Prieš 1 metus 59

Tūkstančiai patiklių lietuvių dalinasi netikro „Facebook“ sukurto puslapio „Decathlon Lietuva“ žinia, neva bendrovė nemokamai dalina dviračius. Tuo metu įmonė teigia dviračių nedalinanti ir ragina savo klientus nepasimauti ant sukčių kabliuko. 

Sausio 21 d. „Facebook“ sukurtame puslapyje, pavadinimu „Decathlon Lietuva“, kuris savo vizualiniais elementais neprofesionaliai bando kopijuoti tikrąją „Decathlon Lietuva“ paskyrą, buvo sukurtas įrašas apie bendrovės nemokamai dalinamus dviračius.

Vos per keturias dienas įrašu pasidalino per 3,6 tūkst. lietuvaičių.

„Džiaugiamės galėdami pranešti, kad dovanojame šimtus dviračių dėl neparduotų pernai. Visi dviračiai geros būklės. Visiems, kurie pasidalins ir parašys „Noriu“, nusprendėme padovanoti dovaną“, – rašoma apgaulingame skelbime.

Su žinute pasidalinusiais asmenimis bandoma susisiekti, vartotojai nukreipiami į puslapį, kur prašoma nurodyti savo banko rekvizitus.

Bendrovė ragina neprarasti budrumo

Reaguodama į tai bendrovė savo oficialioje „Facebook“ paskyroje pasidalino žinia, kur ragino vartotojams būti budriems.

„Būkite atsargūs. Sportininkai ir sportininkės, mūsų klientai. Ir vėl „Decathlon Lietuva“ vardu prisidengę sukčiai stengiasi išvilioti mūsų klientų duomenis.

Sukčiavimo atvejų vis daugėja, todėl būkite budrūs. Socialinių tinklų paskyra „Decathlon Lietuva“ nėra susieta su mūsų veikla Lietuvoje ar Baltijos šalyse. Bet kokia komunikacija atlikta iš šios paskyros nėra susieta su oficialia „Decathlon Lietuva“ svetaine ar parduotuvėmis.

Būkite sąmoningi – prieš dalyvaujant socialinių tinklų konkursuose, būtinai patikrinkite paskyros turinį, visada apsilankykite mūsų tinklapyje, kuriame mes visada informuojame apie akcijas, jei jos vyksta“, – rašo bendrovė.

Kartu bendrovė pateikia ir patarimus, kaip atskirti netikrą „Facebook“ paskyrą. Įmonė pažymi, kad paskyros pavadinimas išsiskiria ryškiu šriftu, paskyros nuotraukos nėra užfiksuotos nė vienoje iš bendrovės Lietuvoje esančių parduotuvių, o pati paskyra išsiskiria nekokybišku turiniu, jo kiekiu ir sekėjų skaičiumi.

Tikrinti klaidas, nuotraukas ir kitą informaciją

Savo ruožtu telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas LRT.lt teigia, kad socialiniuose tinkluose yra daug netikrų įmonių profilių, o vartotojai juos gali atskirti iš keleto detalių.

Pavyzdžiui, visada galima pažiūrėti į nuotraukų kokybę. Įprastai netikruose puslapiuose įkeltų nuotraukų bei logotipo kokybė būna prasta. Užsukus į netikrą „Decathlon Lietuva“ puslapį „Facebook“ galima pamatyti, kad nuotraukų formatai skiriasi, o jų kokybė prasta.

J. Špakauskas pataria patikrinti įmonės aprašymą (puslapyje esančią skiltį „Apie“ arba „About“). Pavyzdžiui, tikrojoje „Decathlon Lietuva“ paskyroje yra pateikti įmonės duomenys, internetinės svetainės nuoroda, telefono numeris, adresas. Tuo metu netikroje – nepateikiami jokie duomenys.

Be to, netikroje svetainėje dažniausiai pamatysite nemažai rašybos, gramatinių klaidų ar nelogiškai suformuluotų sakinių.

Galiausiai, vertėtų patikrinti puslapio nuorodą. Jei puslapis netikras, tikėtina, kad nuorodos galūnėje bus pateiktas neįprastas pavadinimas.

Pavyzdžiui, oficiali „Decathlon“ paskyros nuoroda „Facebook“ baigiasi galūne „decathlonlietuva“, tuo metu netikros įmonės paskyros nuoroda baigiasi raidžių ir skaičių kombinacija „profile.php?id=100087158406053“.

Skaityti visą pranešimą