LRT trumpai. Keičiasi vairuotojo pažymėjimo galiojimo tvarka – ką būtina žinoti?

Prieš 1 metus 89

Seimas nutarė, jog vairuotojo pažymėjimas nustos galioti, jeigu atitinkamu periodiškumu gyventojai nepasitikrins sveikatos. Portalas LRT.lt primena svarbiausius faktus.

Norint gauti vairuotojo pažymėjimą, „Regitroje“ reikia pateikti galiojančią medicininę pažymą. Dabartinė išduota medicininė sveikatos pažyma A, AM, B kategorijai vairuotojo pažymėjimui galioja 10 metų, kai žmogaus amžius yra iki 55 metų. Tikrintis sveikatą dėl pažymos gyventojai nuo 56 iki 69 metų turi kas penkerius metus, 70–79 metų – kas dvejus metus ir nuo 80 metų – kasmet. Vairuotojai profesionalai C ir D kategorijoms turi tikrintis sveikatą kas dvejus metus, o nuo 80 metų – kasmet.

Praėjus numatytam terminui, reikia vėl iš naujo atlikti sveikatos patikrą, bet tai padarydavo ne visi vairuotojai.

Seimas priėmė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kurias vasarą inicijavo Vidaus reikalų ministerija.

Teigiama, jog vairuotojo pažymėjimai išduodami ne ilgesniam kaip 10 metų laikotarpiui, o teisė vairuoti C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų transporto priemones galioja ne ilgiau kaip 5 metus nuo vairuotojo pažymėjimo išdavimo dienos.

„Nepasitikrinusių sveikatos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytu periodiškumu vairuotojų turimi vairuotojo pažymėjimai vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka skelbiami negaliojančiais. Pašalinus priežastis, lėmusias vairuotojo pažymėjimo paskelbimą negaliojančiu, vairuotojo pažymėjimas skelbiamas galiojančiu automatinėmis priemonėmis tai pažymint Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registre“, – rašoma įstatymo projekte.

Pataisos įsigalioja nuo 2024 m. sausio 1 d.

Saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas LRT.lt sakė priimtas įstatymo pataisas vertinantis teigiamai.

„Aš už tai, kad sveikatos pažyma turi būti siejama su vairuotojo pažymėjimu. Nė vienas nenorėtų eiti pas mediką, kurio licencija pasibaigusi. Mes, vairuotojai, irgi turime tikrinti savo sveikatą, kad galėtume važiuoti ir dalyvauti eisme kiek įmanoma saugiau“, – kalbėjo ekspertas.

Pasak jo, sveikatos patikra gali turėti įtakos ir tada, kai nutiko eismo įvykis, kurio pasekmės sprendžiamos teismo salėje.

„Yra pavyzdžių, kai įvyksta eismo įvykiai ir nesutinka nei viena, nei kita pusė [dėl kaltės], viskas persikelia į teismą. Kai pradedami mindžioti teismų slenksčiai, būna, ir metus, dvejus užsitęsia tas dalykas. Tuomet prasideda knaisiojimas. Jeigu paaiškėja, kad vairuotojo sveikatos pažyma buvo pasibaigusi, o kai pasitikrino, pasirodo, jam reikalingi akiniai, nes regėjimas yra nusilpęs, atsiranda terpė kitai pusei įrodinėti [kaltę]“, – kalbėjo pašnekovas.

Anot D. Kanapinsko, vis dėlto yra sveikatos priežiūros įstaigų, kurios į patikrą žiūri atsainiau.

„Žiūrėkime, kaip kai kurios įstaigos išdavinėja sveikatos pažymas. Būkim biedni, bet teisingi – nuėjai ir per 5 minutes gavai sveikatos pažymą. Jeigu eini į polikliniką, ten dažniausiai patikrina visapusiškai, tik laiko sugaišti gerokai daugiau“, – sakė saugaus eismo ekspertas.

Skaityti visą pranešimą