Latakas apie Klaipėdos uosto perspektyvas: dėl geopolitinė situacijos patirtus nuostolius sumažins atsigaunanti kruizinė laivyba

Prieš 1 metus 180

Dėl geopolitinės situacijos keičiantis logistikos grandinėms pokyčiai prognozuojami ir Klaipėdos uostui. Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas sako, kad nepaisant to, kad uostas susiduria su iššūkiais, tikimasi, kad krovinių srautas tik didės.


Jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius A. Latakas sako, kad su iššūkiais uostas susiduria dar nuo pandemijos pradžios, tačiau dar didesnių sunkumų atnešė Rusijai įvestos sankcijos.

„Visi suprantame, kad iššūkiai prasidėjo ne dabar, uostas su jais susiduria daugiau nei metus laiko. 2020 metai buvo gana įtempti dėl pandemijos, buvo pateikta visa krūva sankcijų, tai ta aplinka ir sąlygos nebuvo labai draugiškos, kad būtų galima auginti krovinių srautą uoste“, – sako A. Latakas.

Pirmasis ketvirtis uostui buvo labai sėkmingas. Dabar antrajam ketvirčiui einant į pabaigą, uosto vadovas nepraranda pozityvumo ir sako, kad nepaisant kai kurių krovinių praradimo, tikimasi, kad kitų krovinių srautas tik augs.

„Viskas priklauso nuo to kokį požiūri pasirinksime. Jeigu žiūrėsime iš neigiamos pusės, šiemet planavome, kad neteksime apie 30 proc. krovinių, tačiau taip nenutiko. Dalis krovinių ir jų segmentų netgi augo. Suprantama, kad didžiąją dalį prarastų krovinių užėmė trąšos, naftos produktai, bet konteineriai, aliejai ir kiti kroviniai paaugo ir tai mus džiugina. Galbūt augimas vyksta nedideliais kiekiais, tačiau tona po tonos, aš tikiu, kad mes tikrai priauginsime krovinių srautą. Labai džiugu, kad šiais metais atsigauna kruizinė laivyba. Turime suplanuotų apie 80 laivų. Galbūt dalis atšauks savo atvykimą į Klaipėdos uostą, bet viskas vyksta, viskas yra gyva ir aš esu labai pozityviai nusiteikęs“, – tvirtina A. Latakas.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas sako, kad bandomasis krovinių vežimas į ir iš Ukrainos pasiteisino. Tačiau uosto vadovas tikina, kad norint grūdus perkrauti Klaipėdos uoste yra susiduriama su keliomis problemomis.

„Uostas nėra siauroji dalis, kur nebūtų galima perkrauti grūdų, bet jau plačiau buvo aptarta situacija, kad pats grūdų atvežimas į Klaipėdos uostą ar toliau į Latvijos ir Estijos uostus yra labai problematiškas. Dar viena problema, kad grūdai yra daugiatonis krovinys. Laivai krunasi nuo 70–80 tonų. Vadinasi, daug traukinių turi atvažiuoti per labai trumpą laiką. Šitas maršrutas, kuris dabar bandomas per Lenkiją, aišku, tokiu greičiu grūdų per Klaipėdą taip pat negali perkrauti“, – aiškina pašnekovas.

Paklaustas, per kiek laiko sprendimai gali būti priimti, uosto vadovas sako, kad dėl besikeičiančios situacijos šis klausimas sprendžiamas kasdien bei jau kalbama apie konkrečius veiksmus.

„Tie sprendimai vyksta kiekviena dieną, nes situacija sparčiai keičiasi. Turbūt yra galimas infrastruktūros pakeitimas Lenkijoje. Kalbama ir apie tai, kad galbūt galimas humanitarinis koridorius per Baltarusiją, kad grūdai galėtų atkeliauti dideliu srautu“, – sako Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius A. Latakas.

Visas pokalbis radijo laidos įraše.

Parengė Miglė Valionytė

Skaityti visą pranešimą