Kodėl griuvo Kauno ir Kėdainių tiltai – vis dar nežinia: kol kėdainiečiai kenčia nepatogumus, kauniečiams jau atvertas eismas Panerių gatve

Prieš 1 metus 63

Kaune baigta šalinti išmontuojamo automagistralės tilto per Nerį griuvusi konstrukcija. Po tiltu vėl leidžiamas eismas. Tačiau išvadų dėl griūties, kaip ir dėl griuvusio Kėdainių tilto, nėra.

Praėjus trims savaitėms po įvykio, kai atitrūkus nuo atramos persisvėrė išmontuojamo tilto per Nerį perdanga, eismas Kaune grįžta į įprastą ritmą. Baigus 400 tonų sveriančios griuvusios perdangos ardymo darbus, nuo ryto vėl leidžiamas eismas po tiltu einančia Panerių gatve.

„Pylimas buvo supiltas, kad pasiektų viršutinę dalį tos atitrūkusios konstrukcijos. Išvežėme praeitos savaitės pabaigoje, eismo neatidarėme nes dar reikėjo nuardyti kolonas, kurios yra prie kelio“, – sako „Kauno tiltų“ techninis direktorius Vitalijus Popovas.

Griuvusios konstrukcijos vietoje tik betono luitų ir armatūros kalnas, tačiau išvadų dėl griūties dar teks palaukti. Ekspertai tik nuardžius dalį konstrukcijos galėjo prieiti prie atramos ir atlikti skaičiavimus. Ekspertizės terminas pratęstas iki kovo 20 dienos.

Išmontuojant tiltą liko nugriauti vieną atramą. Darbai vyks ir kitoje Neries pusėje ardant viaduką. Ten jau dabar eismas apribotas iki dviejų eismo juostų.

„Griaunant eismas nesikeis. Kaip šiuo metu yra, taip ir bus, tik sijų nuiminėjimo metu kažkiek ribosime eismą“, – teigia V. Popovas.

Baigus vidurinio tilto per Nerį griovimo darbus prasidės naujojo tilto statybos darbai. Naujasis 338 metrų ilgio tiltas bus gerokai platesnis, 4 eismo juostų.

Kol kas atsakymų nėra ir dėl griuvusio Kėdainių tilto. Pastaruoju, skirtingai nei išmontuojamu Kleboniškio tiltu iki griūties, naudojosi vairuotojai ir pėstieji. Kelių direkcija sutartį su atsakymus turinčiais pateikti ekspertais tikisi pasirašyti kitą savaitę.

„Ekspertui bus duotas vienas mėnuo pateikti dvi išvadas. Pirma, dėl ko atsitiko tas įvykis, ir, antra, ar galima toliau eksploatuoti tą tiltą“, – teigia Automobilių kelių direkcijos patarėjas Remigijus Lipkevičius.

Laukiant atsakymo, ar tiltu dar bus galima naudotis, svarstoma dėl laikino įrengimo. Tiriama rinka, ar Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje yra jau pagamintų tiltų, kuriuos bereikėtų sumontuoti.

„Čia nereikės statyti nuo nulio. Įrengiamos tam tikros laikančios konstrukcijos, atvežamas tiltas, išardytas elementais, ir surenkamas vietoje. Po surinkimo juo galima naudotis“, – paaiškina R. Lipkevičius.

Automobilių kelių direkcija jau yra parinkusi rangovą griuvusio Kėdainių tilto padariniams šalinti. Prognozuojama, kad jis darbus galės pradėti antroje balandžio pusėje.

Skaityti visą pranešimą