„Kauno tiltų“ vadovas apie nuvirtusią Kleboniškio tilto konstrukciją: sveria 400 tonų, ją pašalinant gali tekti uždaryti automagistralę

Prieš 1 metus 57

Jei maestro Stasys Povilaitis dainuodavo apie sudegintus tiltus, tai pastarosiomis savaitėmis Lietuvoje vis dažniau nuskamba naujienos apie nuvirtusias tiltų konstrukcijas. Naujausias to pavyzdys – antradienio vėlyvą vakarą, vykdant ardymo darbus, atsikabinusi ir persisvėrusi Kleboniškio tilto viena iš perdangų. Laimei, incidento metu niekas nenukentėjo, tačiau dabar tenka spręsti dilemą, kaip šią 400 tonų sveriančią tilto dalį pašalinti. Neatmetama, kad laikinai gali tekti uždaryti pagrindinį šalies kelią Vilnius–Kaunas.

Sveria 400 tonų

Kaip trečiadienį incidento vietoje susirinkusiems žurnalistams kalbėjo darbus vykdančios bendrovės „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius, vykdant Kleboniškio (A. Meškinio) tilto demontavimo darbus, nuo atramos atitrūko ir persisvėrė viena iš perdangų.

„Priežasčių pasakyti dabar negalime, kadangi pagal tokią pačią technologiją, paruoštą remiantis darbų griovimo projektu, buvo išardyti visi prieš tai esantys tarpatramiai ir viskas vyko sėkmingai. Ir šio tarpatramio ardymas vyko pagal tą pačią technologiją, nepažeidžiant pusiausvyros metodo. Tai dabar ekspertai nustatys, kodėl taip atsitiko“, – LRT TELEVIZIJAI komentavo A. Rusevičius.

Anot jo, tilto ardymo darbai buvo tik prasidėję. Nelaimės metu teritorijoje buvo žmonių, tačiau, laimei, niekas nenukentėjo.

„Kaip ir prieš tai vykusių tarpatramių ardymas vyksta iš abiejų pusių, yra vienos pusės nuimama dalis, iš kitos pusės ir paraleliai nuleidžiama, taip artėjant link atramos“, – aiškino „Kauno tiltų“ vadovas.

Gali tekti uždaryti automagistralę

A. Rusevičius taip pat negalėjo atsakyti, ar vykdant ardymo darbus buvo padaryta klaidų skaičiavimuose. Įmonės vadovo teigimu, į tai atsakys sudaryta specialistų komisija.

„Toliau bus sudaryta komisija iš atsakingų institucijų, yra informuota tiek Lietuvos automobilių kelių direkcija, tiek Statybos inspekcija. Bus sudaryta komisija, kuri nustatys priežastis ir bus parinkta dabar jau šioje situacijoje galima išardymo technologija“, – aiškino jis.

Kaip teigia A. Rusevičius, pakibusios konstrukcijos svoris siekia apie 400 tonų. Šiuo metu viena jo dalis yra įsmigusi į gruntą, kita – atsirėmusi į atramą. „Jei pasimatytų kažkokie pažeidimai, kurie keltų grėsmę, tai nedelsiant būtų sprendžiama dėl priemonių, kuriomis užtikrinti tą saugumą“, – pažymėjo jis.

Neatmetama tikimybė, kad vykdant pakibusios perdangos šalinimo darbus gali tekti laikinai uždaryti ir pagrindinį Lietuvos kelią per Nerį ties Kaunu. „Kai bus atlikti skaičiavimai ir kai ekspertai nustatys, kokiu būdu bus ardoma, tai bus ir nuspręsta, kokiu metodu tai bus padaryta. Aš manau, kad bus stengiamasi ir stengsimės daryti taip, kad kuo mažiau būtų trukdoma eismui“, – apie kelio Vilnius–Kaunas uždarymą kalbėjo A. Rusevičius.

Eismas vyksta kaip įprasta

LRT.lt primena, kad Kleboniškio tilto konstrukcija nuvirto antradienio vakarą. Kaip informavo Lietuvos automobilių kelių direkcija, vykdant magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km esančio A. Meškinio tilto per Nerį (vidurinis tiltas) rekonstrukciją, imtasi visų būtinų eismo saugos užtikrinimo vietoje veiksmų ir įvykio priežasties išaiškinimo.

Eismas šalia esančiais dviem tiltais (pietiniu ir naujai pastatytu magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km) vyksta be apribojimų. Tačiau rangovui nurodyta stebėti situaciją ir atsiradus menkiausiems įtarimams dėl eismo saugos užtikrinimo, rangovas privalo operatyviai informuoti Kelių direkciją ir imtis veiksmų riboti eismą.

Dėl nuvirtusios rekonstruojamo A. Meškinio tilto dalies laikinai uždarytas eismas Panerių gatvės dalyje po tiltais, viršuje, A1 magistralėje, eismas tiltais nesikeičia. Eismą čia trečiadienį reguliuoja policijos pareigūnai. Vairuotojai prašomi planuotis keliones alternatyviais maršrutais, skelbia Kauno savivaldybės atstovai.

Vykstant į Kauną nuo Lapių gyvenvietės pusės, rekomenduojama rinktis kelią pro Domeikavą bei Vytėnus/Sargėnus – Šilainių ir PLC „Mega“ link. Atitinkamai ir važiuojant Lapių kryptimi, siūloma vykti Vandžiogalos plentu, pro Domeikavą. Būdami kitapus Neries, kauniečiai gali važiuoti ir Jonavos gatve, o jos pabaigoje ties Kleboniškio mišku kilti ant tilto.

Eismas tiltu abiem kryptimis nesikeičia. Atvykstantieji A1 magistrale nuo Kleboniškio pusės, kitapus tilto per Nerį galės nekliudomai nusileisti prietilčiu į Panerių gatvę ir sukti kairėn, Lapių link.

Pirminiais duomenimis, naujai pastatytas ir pietinis tiltai per Nerį nepažeisti.

Skaityti visą pranešimą