Karinė technika vis dažniau sutinkama keliuose: kokių klaidų nedaryti sutikus ilgą kariuomenės automobilių vilkstinę?

Prieš 1 metus 65

Lietuvos keliuose vis dažniau galima sutikti karinės technikos. LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kūrėjai nusprendė iš arčiau susipažinti, kokią techniką vairuoja kariai, bei papasakoti, kaip kitiems eismo dalyviams saugiai prasilenkti su karinės technikos kolonomis.

Kariuomenės dalinių mobilumas labai svarbus per pratybas ar atliekant kitas užduotis, todėl keliuose vis dažniau galima sutikti karinės technikos kolonų, lydimų Karo policijos pareigūnų. Deja, ne visi vairuotojai žino, kaip elgtis tokiais atvejais ir ar karo policininkų reikalavimai privalomi visiems eismo dalyviams.

„Pamačius karinę koloną mes griežtai nerekomenduojame lįsti į kolonos vidų, kadangi negalima jos stabdyti, trukdyti eismui. Karinė mašina, sverianti 60 tonų, tikrai negalės greitai sustabdyti ir gali įvykti skaudus įvykis. Dėl transporto priemonių dydžio matomumas iš vairuotojo pusės karinėje mašinoje gali būti daug sudėtingesnis, tad jeigu užkertamas kelias, mes ne visuomet galime laiku sureaguoti“, – laidai pasakojo Martynas Vilimas, Karo policijos Kauno įgulos vadas.

Anot pašnekovų, ypatingas dėmesys atkreipiamas į dviratininkus, paspirtukininkus bei pėsčiuosius, nes jiems taip pat galioja karo policininkų nurodymai. „Jie turėtų atkreipti dėmesį, kad jeigu užsidegė žalia šviesoforo šviesa eiti per pėsčiųjų perėją ir tuo metu Karo policija nurodo, kad važiuoja karinė kolona, žmonės turėtų sustoti, palaukti ir praleisti karinę koloną ir tik tuomet judėti, kad būtų užtikrintas visų saugumas“, – aiškino M. Vilimas.

Karo policijos pareigūnai primena, kad karinė technika sunkesnė, todėl net važiuodama negreitai staiga sustoti negali. Šarvuotų visureigių ar kovos mašinų vairuotojams stebėti aplinką sudėtinga dėl mažesnių langų, didelių technikos gabaritų.

„Vairuotojai turėtų suprasti, kad palydų metu važiuoja transporto priemonės, kurios yra karinės. Jos yra didelės ir sunkios. Automatiškai jų stabdymo kelias ilgesnis, sudėtingiau pamatyti kitas transporto priemones ir pėsčiuosius.

Dėl to kiekvienas eismo dalyvis – pėsčiasis, dviratininkas ar transporto priemonės vairuotojas – turėtų suprasti, kad bet koks staigus judesys gali būti pavojingas. Todėl jie turėtų vykdyti karo policininkų nurodymus, kad galėtume užtikrinti saugų tiek karinio transporto judėjimą, tiek netrukdyti eismui, kuris vyksta šalia“, – kalbėjo M. Vilimas.

Chuliganiškai vairuojančius ar pavojingai manevruojančius, nepaisančius Karo policijos nurodymų vairuotojus pareigūnai įspėja arba perduoda kelių policininkams.

Lietuvos kariuomenės kelių transportas per pastaruosius penkerius metus pasikeitė. Krašto gynyboje naudojami moderniausi šarvuočiai, visureigiai, vilkikai, kitos kovos ir logistikos mašinos. Štai Amerikos koncerno „Oshkosh“ universalus jungtinis lengvasis taktinis visureigis išbandytas Afganistane, kitomis ekstremaliomis sąlygomis.

Jis pakeis pasenusias karo mašinas „Hammer“. Tai bene moderniausias ir pažangiausias technologijas turintis lengvasis šarvuotas visureigis pasaulyje. 60 000 tokių visureigių užsakė Pentagonas. Kariniame šarvuotyje vairuotojui ir kariams patogumų nedaug, tačiau puikiai veikia vėdinimo sistema, nes per šalčius reikia gero šildymo, per karščius – šaldymo.

Šis šarvuotas visureigis užtikrintai važiuoja miško keliais, smėlio kopomis, neužklimpsta raistuose ir pelkėse. Pasimokius, lengvai valdomas slidžiame kelyje. Didelis šarvuoto visureigio privalumas reguliuojama prošvaisa – jis gali važiuoti per metro gilumo brastas.

Naujausias Lietuvos kariuomenės pirkinys – visureigiai „Mercedes-Benz G350 d“. Naujasis 464 serijos visureigis turi galingą 183 kW 3,0 litrų šešių cilindrų dyzelinį variklį. Šis visureigis su stabiliu kopėčių tipo rėmu ir trimis 100 proc. diferencialo užraktais suteikia maksimalų pravažumą ir mobilumą bekelėje. Lietuvos kariuomenei jie bus pristatyti jau kitais metais.

Plačiau apie Lietuvos kariuomenės naudojamą transportą – laidos reportaže.

Skaityti visą pranešimą