Išvydęs naują skaitiklį vilnietis nustėro – suvartojamas elektros kiekis išaugo 50 proc.

Prieš 1 metus 54

Senus elektros skaitiklius šalyje keičiant naujais, kai kuriems gyventojams šis procesas vis dar kelia klausimų. Štai į LRT GIRDI kreipėsi vilnietis Vidmantas ir stebisi, kodėl skaitikliai buvo pakeisti neįspėjus. Be to, tikina, kad tai padarius deklaruotas suvartotos elektros kiekis tapo didesnis. 

Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) aiškinimu, pasitaiko atvejų, kai įrengus išmanųjį elektros apskaitos prietaisą, pirmosios sąskaitos už elektros energiją būna didesnės, nei mokama įprastai, tačiau tai nesusiję su pačiu skaitikliu.

Klausimų sukėlė suvartojamas kiekis

Kaip jau buvo minėta, į LRT GIRDI besikreipęs skaitytojas pasakojo esantis nustebęs elektros skaitiklio atnaujinimu, esą inžinieriai atvyko neperspėję. Be to, pasak vyro, klaidingai užfiksavo elektros suvartojimo rodmenis.

„Atvažiuoja ESO, nurašo duomenis, pakeičia skaitliuką ir nebe 2,8 tūkst., o 4,2 tūkst. [kilovatų]“, – tikina jis.

„Nei pasakė, kad bus keičiamas skaitliukas, nei ką. Aš nors iš vakaro atvažiuočiau, pažiūrėčiau rodmenis“, – priduria vyras.

Vyro neįtikino ir ESO atsiųsta nuotrauka, kurioje matyti jo turimo objekto elektros suvartojimo duomenys.

„Aš sakau, palaukite, nematau nei aplinkos, nei nieko, galėjote taip nufotografuoti bet kokį skaitliuką“, – pasakoja jis.

Vidmantas stebisi, kaip objektas, kur dar tik pradedamas statyti gyvenamasis sodo namas, gali sunaudoti tiek elektros energijos.

„Nieko nėra, nei gyvenamas namas, tik kameros, internetas prijungtas. Žinau, kokį vidurkį maždaug sunaudoju. Taip, kas mėnesį nedeklaruoju, nes nebūnu ten“, – teigia vilnietis.

„Klausimas, kaip galėjo tiek prisukt elektros“, – svarsto jis.

ESO: Siekiama išspręsti visus klientui rūpimus klausimus

ESO atstovas Paulius Kalmantas paaiškina, kad minėtas klientas kreipėsi į bendrovę su prašymu nuo elektros skaitiklio pašalinti plombas, nes ketino atlikti norimus darbus savo vidaus tinkle.

Inžinieriai identifikavo, kad klientui reikia pakeisti skaitiklį, nes suvartoja daugiau nei 1 tūkst. kilovatvalandžių (kWh) elektros energijos per metus.

„Klientas buvo informuotas, kad ESO inžinieriai atvyks pagal jo prašymą nuimti plombų. Be to, kad kliento skaitiklis yra keičiamų skaitiklių sąraše. Paskambinus paaiškinta, jog taip pat galime pakeisti skaitiklį į išmanųjį. Klientas neprieštaravo. Kadangi apskaita lauke, kliento dalyvavimas keičiant nėra būtinas“, – akcentuoja P. Kalmantas.

ESO atstovas primena, kad išmaniųjų skaitiklių diegimas vyksta siekiant optimizuoti laiką ir sąnaudas, todėl, esant galimybei (jei inžinieriai būna objekto vietoje ir vartotojui artimiausiu metu reikia pakeisti skaitiklį), darbai atliekami iškart po to, kai informuojamas klientas.

„Po atliktų darbų klientas informuotas apie nuimto seno skaitiklio duomenis bei apie tai, kad įrengtas naujas skaitiklis, jo naudas.

Galiu patvirtinti: po darbų atlikimo klientas kreipėsi į ESO dėl nuimto seno skaitiklio. Taip pat pabrėžiu, kad senojo skaitiklio rodmuo teisingas. Tą patvirtina atlikta nuimto skaitiklio nuotrauka“, – pabrėžia P. Kalmantas.

Jo teigimu, klientui pateikta nuimto skaitiklio nuotrauka, dėl kurios toliau vyksta dialogas apie nuimto skaitiklio informaciją.

„Siekiama išspręsti visus klientui rūpimus klausimus dėl galbūt išaugusio vartojimo“, – tvirtina P. Kalmantas.

Pasitaiko atvejų, kai įrengus išmanųjį elektros apskaitos prietaisą, vartotojai pirmąją sąskaitą už elektros energiją gauna didesnę, nei moka įprastai. Vis dėlto, pabrėžia ESO atstovas, to priežastys yra objektyvios ir nesusijusios su skaitikliu.

„Kasdieną keičiame po kelis tūkst. vienetų ir problemų beveik nėra, tačiau keli vieši atvejai gali sudaryti iliuziją, kad kas nors negerai“, – atkreipia dėmesį jis.

Vartotojams nebereikia deklaruoti rodmenų – anot ESO, tai viena pagrindinių naudų, kai skaitiklis pakeičiamas į išmanųjį. Rodmenys tiekėjui perduodami 15 minučių tikslumu. Pavyzdžiui, jei anksčiau rodmenis deklaravote 20 mėnesio dieną, įrengus išmanųjį skaitiklį rodmenys tiekėjui bus pateikiami už paskutinę einamojo mėnesio minutę.

Jei anksčiau mokėdavote nuo praėjusio mėnesio 20 dienos iki einamojo mėnesio 20 dienos, įrengus išmanųjį skaitiklį laikotarpis pailgės iki paskutinės mėnesio dienos. Šiuo atveju rodmenys būtų perduodami 10 dienų vėliau, o per šias dienas suvartotas elektros kiekis gali būti pastebimas.

Atkreipiamas dėmesys, kad įrengus išmanųjį skaitiklį ir prasidėjus naujam mėnesiui, rodmenys tiekėjui bus perduodami už visą kalendorinį mėnesį, t. y. nuo pirmos iki paskutinės mėnesio minutės.

Skaityti visą pranešimą