Įsibėgėjant el. paspirtukų sezonui neretai pamirštamos taisyklės: policija primena, ką būtina žinoti

Prieš 2 metus 187

Pavasariui artėjant vidurio link galima pastebėti, kad gatvėse sparčiai daugėja elektrinių paspirtukų. Į pastarųjų vairuotojų gretas įstoja tiek naujokai, tiek ir turintys šiokios tokios patirties. Tačiau net ir senbuviai neretai pamiršta, kokios atsakomybės galioja atsistojus prie el. paspirtuko vairo.

Galioja skirtingos kategorijos

„Tikimės, kad pirkdamas elektrinį paspirtuką pirkėjas pasidomi jo techniniais parametrais, kadangi jie yra skirtingo galingumo ir gali išvystyti skirtingą maksimalų važiavimo greitį“, – rašo Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai.

KĄ BŪTINA ŽINOTI EL. PASPIRTUKŲ VAIRUOTOJAMS

  • El. paspirtukas kaip ir dviratis turi būti techniškai tvarkingas: turi šviesti žibintai, veikti stabdžiai bei garsinis signalas;
  • Vaikai iki 18 metų PRIVALO dėvėti šalmą;
  • Važiuodamas važiuojamąja dalimi, el. paspirtuko vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba arba paspirtuko priekyje turi degti baltos, o gale – raudonos šviesos žibintas;
  • Važiuoti važiuojamąja dalimi paspirtukais (kai greitis iki 25 km/h, galia ne didesnė kaip 1 kW) galime tik sulaukę 14 metų, o turintiems mokyklos išduotą dviratininko pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims;
  • Keliaujant per pėsčiųjų perėją – paspirtuką privalu persivesti;
  • Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, paspirtuko vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, tai – 3-7 km/h;
  • DRAUDŽIAMA paspirtuku vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų, ar paspirtuku važiuoti keliems asmenims (už šį pažeidimą gresia administracinė bauda nuo 20 iki 40 eurų);
  • El. paspirtuku galima važiuoti dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu;
  • Neblaiviems ar apsvaigusiems vairuoti el. paspirtuką DRAUDŽIAMA (leidžiama alkoholio riba yra 0,4 prom. Jei nustatomas didesnis neblaivumas, dviratės transporto priemonės vairuotojui gresia bauda nuo 80 iki 150 eurų. Jei neblaivumas viršija 1,5 prom., paspirtuko vairuotojas yra apsvaigęs nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų, arba vengia tikrintis blaivumą – bauda išauga nuo 150 iki 200 eurų);

Jie informuoja, kad transporto priemonės, kurių variklio galia yra iki 1 kW ir maksimalus važiavimo greitis 25 km/val., priskiriamos motoriniams dviračiams. „O tai reiškia, kad vairuojantiems tokias transporto priemones būtina prisiminti Kelių eismo taisykles, skirtas dviratininkams, ir nepažeidinėti šių taisyklių reikalavimų“, – priduria pareigūnai.

Galingesni el. paspirtukai priskiriami mopedams. Jiems, anot pareigūnų, reikalingas civilinės atsakomybės draudimas, galiojanti techninė apžiūra ir transporto priemonės registracijos liudijimas. Vairuoti juos galima sulaukus 15 metų, būtina AM kategorija, nebent asmuo jau turi aukštesnės kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Siūlo pakeitimų

Portalas LRT.lt primena, kad Seimo narys Julius Sabatauskas su grupe bendraminčių užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektą, kuriuo siūlo apibrėžti el. paspirtukų sąvoką, nustatyti aiškius judėjimo šiomis transporto priemonėmis reikalavimus.

„Parengti šį projektą paskatino tai, kad paspirtukų – vis daugiau, grėsmingai auga šiurpių eismo įvykių, kuriuos sukelia paspirtukininkai, skaičius, o taisyklių nėra. Negalime nereaguoti į tokį avarijų, traumų ir sužalojimų skaičiaus augimą“, – sako pasiūlymą parengęs J. Sabatauskas.

Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad el. paspirtuku laikoma „dviratė transporto priemonė, varoma elektra“. Siūloma galios riba – 500 vatų, o greičio – 20 km/val.

El. paspirtukais siūloma leisti važiuoti ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o jei išklausomas specialusis kursas – 14 metų.

Avarijų – keli šimtai

J. Sabatauskas taip pat siūlo įstatymu įtvirtinti reikalavimą, kad būtų galima judėti tik su tvarkingas šviesas ir stabdį turinčiu el. paspirtuku, įpareigoti elektrinių paspirtukų vairuotojus tamsiu paros metu dėvėti šalmą ir liemenę.

Be to, siūloma numatyti, kad paspirtuku leidžiama važiuoti tik vienam asmeniui ir tik keliais bei specialiai pritaikytais takais. Siūloma drausti paspirtuku kirsti perėjas.

„Skrajojantys“ paspirtukininkai kelia grėsmę per perėją einantiems pėstiesiems ir sau. Kitų transporto priemonių vairuotojai turi nedaug šansų laiku pastebėti pėsčiųjų perėją kertantį elektrinį paspirtuką“, – sako J. Sabatauskas.

Jo pateikiamais Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pernai užregistruoti 202 eismo įvykiai, susiję su paspirtukais, jų metu nukentėjo 209 žmonės. Seimo narys taip pat pažymi, kad ne visais atvejais yra kreipiamasi į policiją.

Skaityti visą pranešimą